Výroba levnějších baterií je u elektromobilů naprosto klíčová. Jde totiž o nejdražší komponentu, která zatím výrazně prodražuje cenu auta.
TIP: Jak to, že Tesla dosáhne výkonu 310 kW z “tužkové” baterie?
Cena baterií v posledních letech hned několikanásobně klesla a pokud tento trend bude dále pokračovat, je to jen otázkou času, kdy dojde k cenové paritě mezi spalovacími auty a elektromobily, bez jakýchkoliv dotací. Jinými slovy pořídit konvenční auto nebo elektromobil bude vycházet zhruba stejně a rozhodovat se budete podle jiných kritérií, nebo naopak ještě bude hrát nižší cena ve prospěch nových elektromobilů.
Tesla tak pracuje na tom, aby cena baterií dále klesala. Od kolegů z Electreku jsme se dozvěděli, že Musk aspol. mají pod pokličkou tajný projekt Roadrunner, jehož cílem je rozjet vlastní výrobu baterií, které budou mít vyšší energetickou hustotu a budou přitom levnější, než ty současné. Tesla chce konkrétně rozjet velkovýrobu baterií s cenou pod 100 dolarů za kWh, což už bylo mnohokrát řečeno, že jde o hranici, kterou je potřeba překonat.
Klíčem by měly být technologie a patenty od firmy Maxwell, kterou v loňském roce Tesla koupila. Ta chce údajně také vylepšit technologii modulů a battery packů. Tesla však není na poli baterií žádným nováčkem, je to spíše naopak. Ve spolupráci s japonským Panasonicem dokonce provozuje největší továrnu na výrobu baterií na světě. A do budoucna pak Tesla počítá pouze s vlastní výrobou, protože to bude efektivnější a výrobu bude chtít rozjet ve svých továrnách ve Spojených státech, Evropě, i Číně. Tesla už údajně potají rozjela pilotní výrobu ve své továrně ve Fremontu.
Co říci žávěrem? Tesla něco chystá a nejspíše už nebudeme dlouho čekat, než se dozvíme podrobnosti. V dubnu má proběhnout očekávaná akce Tesla Battery Investor Day, na které americká automobilka vždy po nějaké době, ne však každoročně, prezentuje své pokroky právě na poli baterií a bateriových technologií. Dočkáme se letos vyhlížené a slibované revoluce?
zdroj: Electrek
Výroba levnějších baterií je u elektromobilů naprosto klíčová. Jde totiž o nejdražší komponentu, která zatím výrazně prodražuje cenu auta.
TIP: Jak to, že Tesla dosáhne výkonu 310 kW z “tužkové” baterie?
Cena baterií v posledních letech hned několikanásobně klesla a pokud tento trend bude dále pokračovat, je to jen otázkou času, kdy dojde k cenové paritě mezi spalovacími auty a elektromobily, bez jakýchkoliv dotací. Jinými slovy pořídit konvenční auto nebo elektromobil bude vycházet zhruba stejně a rozhodovat se budete podle jiných kritérií, nebo naopak ještě bude hrát nižší cena ve prospěch nových elektromobilů.
Tesla tak pracuje na tom, aby cena baterií dále klesala. Od kolegů z Electreku jsme se dozvěděli, že Musk aspol. mají pod pokličkou tajný projekt Roadrunner, jehož cílem je rozjet vlastní výrobu baterií, které budou mít vyšší energetickou hustotu a budou přitom levnější, než ty současné. Tesla chce konkrétně rozjet velkovýrobu baterií s cenou pod 100 dolarů za kWh, což už bylo mnohokrát řečeno, že jde o hranici, kterou je potřeba překonat.
Klíčem by měly být technologie a patenty od firmy Maxwell, kterou v loňském roce Tesla koupila. Ta chce údajně také vylepšit technologii modulů a battery packů. Tesla však není na poli baterií žádným nováčkem, je to spíše naopak. Ve spolupráci s japonským Panasonicem dokonce provozuje největší továrnu na výrobu baterií na světě. A do budoucna pak Tesla počítá pouze s vlastní výrobou, protože to bude efektivnější a výrobu bude chtít rozjet ve svých továrnách ve Spojených státech, Evropě, i Číně. Tesla už údajně potají rozjela pilotní výrobu ve své továrně ve Fremontu.
Co říci žávěrem? Tesla něco chystá a nejspíše už nebudeme dlouho čekat, než se dozvíme podrobnosti. V dubnu má proběhnout očekávaná akce Tesla Battery Investor Day, na které americká automobilka vždy po nějaké době, ne však každoročně, prezentuje své pokroky právě na poli baterií a bateriových technologií. Dočkáme se letos vyhlížené a slibované revoluce?
zdroj: Electrek