Jeden Model Y každých 45 sekund. Tesla hodlá nasadit vražedné výrobní tempo!

  • Kalifornská automobilka by ráda rozpoutala “evropské výrobní peklo”
  • Z výrobní linky by měla sjet jedna karoserie Modelu Y co 45 sekund
  • Od zahájení první výroby nás dělí jen pár posledních záležitostí
Tesla Model Y má být naprostým evropským bestsellerem

Tesla Model Y má být naprostým evropským bestsellerem | foto: Tesla

Hosté Tesla GigaFestu vstoupili do posvátných dveří Gigafactory Berlín a prostřednictvím fotografií umožnili i ostatním fanouškům nahlédnout dovnitř automobilky. Společně s šířením fotografií uvnitř komunity byly odhaleny zajímavé informace o evropské továrně na výrobu elektromobilů.

Tesla hodlá nastavit vražedné tempo

Jedna fotografie, sdílená uživatelem DerCasper zobrazuje, že cílem Tesla Gigafactory Berlín je vyrábět jednu karosérii Modelu Y každých 45 sekund. “Náš tým je podporován armádou robotů, kteří svařují, nýtují a lepí dohromady součásti aut. Přesně a rychle dokážeme vyrobit 1 karoserii každých 45 sekund,” je možné vyčíst z displeje v tovární hale.

Před GigaFestem se očekávalo, že berlínská továrna Tesly dosáhne maximální kapacity 500 000 kusů automobilů ročně. Ovšem pokud je cílem společnosti vyrábět jednu karosérii každých 45 sekund, Giga Berlín se možná snaží výše uvedený cíl o něco překonat. Podle výpočtů jiného příznivce automobilky, se zdá, že by továrna mohla vyrobit až 700 000 vozů ročně při špičkovém výkonu, pokud by každých 45 sekund sjela z pásu jedna karoserie elektrického crossoveru.

V Giga Berlín mají roboti o práci postaráno

V Giga Berlín mají roboti o práci postaráno | foto: DerCaspar

Aktuální odhady se mohou lišit

Elon Musk na výpočty reagoval a sdílel svůj vlastní pohled. “Doufejme, že budeme schopni dosahovat trvalého cyklu s časem 45 sekund. Bude-li provozuschopnost 75 %, jsme schopni za běžný týden vyrobit přibližně 10 000 vozů, pokud výroba poběží v režimu 24/7,” poznamenal.

Z předchozího výpočtu plyne, že by Giga Berlín mohla vyrábět až 520 000 vozidel ročně, pokud by se potvrdil předpoklad výroby 10 000 modelů Y týdně. Již v minulosti bylo řečeno, že náběh výroby vyžaduje určitou dobu a továrnám nějaký čas trvá, než dosáhnou maxima produkce. Musk odhaduje tuto dobu minimálně na jeden rok, podobně jako naznačují zkušenosti z továrny Giga Shanghai.

Karoserie Modelu Y, kterou vyrobili v Berlíně

Karoserie Modelu Y, kterou vyrobili v Berlíně | foto: DerCaspar

Zahájení provozu je ve hvězdách

Jakmile bude vše funkční, chce Tesla v Giga Berlín vyrábět vozidla Model Y se strukturálními bateriemi typu 4680. Tesla v rámci GigaFestu již vzorek své baterie představila. Očekává se, že Giga Berlín bude mít vlastní výrobnu baterií, podobnou pilotní lince poblíž továrny ve Fremontu.

V Berlíně se zatím ale elektromobily nevyrábí. Důvodem je, že státní úřad pro životní prostředí dosud neschválil žádost o spuštění výroby. Ačkoli továrna nedávno obdržela předčasné schválení, Tesla věří, že Giga Berlín bude moci zahájit provoz v dohledné době. Mezitím se vozy Model 3 a Model Y pro evropské zákazníky dováží z čínské Giga Shanghai.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Jeden Model Y každých 45 sekund. Tesla hodlá nasadit vražedné výrobní tempo!

  • Kalifornská automobilka by ráda rozpoutala “evropské výrobní peklo”
  • Z výrobní linky by měla sjet jedna karoserie Modelu Y co 45 sekund
  • Od zahájení první výroby nás dělí jen pár posledních záležitostí
Tesla Model Y má být naprostým evropským bestsellerem

Tesla Model Y má být naprostým evropským bestsellerem | foto: Tesla

Hosté Tesla GigaFestu vstoupili do posvátných dveří Gigafactory Berlín a prostřednictvím fotografií umožnili i ostatním fanouškům nahlédnout dovnitř automobilky. Společně s šířením fotografií uvnitř komunity byly odhaleny zajímavé informace o evropské továrně na výrobu elektromobilů.

Tesla hodlá nastavit vražedné tempo

Jedna fotografie, sdílená uživatelem DerCasper zobrazuje, že cílem Tesla Gigafactory Berlín je vyrábět jednu karosérii Modelu Y každých 45 sekund. “Náš tým je podporován armádou robotů, kteří svařují, nýtují a lepí dohromady součásti aut. Přesně a rychle dokážeme vyrobit 1 karoserii každých 45 sekund,” je možné vyčíst z displeje v tovární hale.

Před GigaFestem se očekávalo, že berlínská továrna Tesly dosáhne maximální kapacity 500 000 kusů automobilů ročně. Ovšem pokud je cílem společnosti vyrábět jednu karosérii každých 45 sekund, Giga Berlín se možná snaží výše uvedený cíl o něco překonat. Podle výpočtů jiného příznivce automobilky, se zdá, že by továrna mohla vyrobit až 700 000 vozů ročně při špičkovém výkonu, pokud by každých 45 sekund sjela z pásu jedna karoserie elektrického crossoveru.

V Giga Berlín mají roboti o práci postaráno

V Giga Berlín mají roboti o práci postaráno | foto: DerCaspar

Aktuální odhady se mohou lišit

Elon Musk na výpočty reagoval a sdílel svůj vlastní pohled. “Doufejme, že budeme schopni dosahovat trvalého cyklu s časem 45 sekund. Bude-li provozuschopnost 75 %, jsme schopni za běžný týden vyrobit přibližně 10 000 vozů, pokud výroba poběží v režimu 24/7,” poznamenal.

Z předchozího výpočtu plyne, že by Giga Berlín mohla vyrábět až 520 000 vozidel ročně, pokud by se potvrdil předpoklad výroby 10 000 modelů Y týdně. Již v minulosti bylo řečeno, že náběh výroby vyžaduje určitou dobu a továrnám nějaký čas trvá, než dosáhnou maxima produkce. Musk odhaduje tuto dobu minimálně na jeden rok, podobně jako naznačují zkušenosti z továrny Giga Shanghai.

Karoserie Modelu Y, kterou vyrobili v Berlíně

Karoserie Modelu Y, kterou vyrobili v Berlíně | foto: DerCaspar

Zahájení provozu je ve hvězdách

Jakmile bude vše funkční, chce Tesla v Giga Berlín vyrábět vozidla Model Y se strukturálními bateriemi typu 4680. Tesla v rámci GigaFestu již vzorek své baterie představila. Očekává se, že Giga Berlín bude mít vlastní výrobnu baterií, podobnou pilotní lince poblíž továrny ve Fremontu.

V Berlíně se zatím ale elektromobily nevyrábí. Důvodem je, že státní úřad pro životní prostředí dosud neschválil žádost o spuštění výroby. Ačkoli továrna nedávno obdržela předčasné schválení, Tesla věří, že Giga Berlín bude moci zahájit provoz v dohledné době. Mezitím se vozy Model 3 a Model Y pro evropské zákazníky dováží z čínské Giga Shanghai.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."