Většina zemí vidí syntetická paliva jakou slepou uličku. Za e-paliva se přimluvily celkem jen tři státy včetně České republiky. Jak to vidí různí výrobci automobilů?
Syntetická paliva neboli také e-paliva měla být v budoucnosti alternativou k elektromobilům. E-paliva měla spasit spalovací motory. Nyní to však vypadá, že to nebude pravdou. Mnichovský autosalon bohužel v boji za syntetiku ani trochu nepomohl.
Na akci se totiž německý ministr dopravy Volker Wissing snažil přesvědčit země, aby podepsaly prohlášení, které by podpořilo syntetická paliva jako možnost snížení emisí skleníkových plynů z osobních automobilů. Podepsaly však pouze tři země, a to Maroko, Japonsko a Česká republika.
Čtěte také: Z Prahy do Brna na syntetické palivo? Nechtějte vědět, na kolik to vyjde
Celou snahou bylo přidat do zákazu spalovacích motorů od roku 2035 nějakou alternativu. E-paliva i přes jejich obrovskou cenu se zdály jako nejideálnější kandidát. S tak malou podporou se však není o čem bavit. Za syntetická paliva bojoval v poslední době hlavně Oliver Blume.
Generální ředitel Porsche je totiž prostě opravdu velkým zastáncem spalovacích motorů. Porsche se tak v poslední době stalo velkým propagátorem syntetických paliv. Automobilka má již od konce prosince roku 2022 i prototyp Porsche 911, které jezdí na e-palivo. K sériové výrobě však stále chybí ještě pěkný kus cesty.
Většina zemí vidí syntetická paliva jakou slepou uličku. Za e-paliva se přimluvily celkem jen tři státy včetně České republiky. Jak to vidí různí výrobci automobilů?
Syntetická paliva neboli také e-paliva měla být v budoucnosti alternativou k elektromobilům. E-paliva měla spasit spalovací motory. Nyní to však vypadá, že to nebude pravdou. Mnichovský autosalon bohužel v boji za syntetiku ani trochu nepomohl.
Na akci se totiž německý ministr dopravy Volker Wissing snažil přesvědčit země, aby podepsaly prohlášení, které by podpořilo syntetická paliva jako možnost snížení emisí skleníkových plynů z osobních automobilů. Podepsaly však pouze tři země, a to Maroko, Japonsko a Česká republika.
Čtěte také: Z Prahy do Brna na syntetické palivo? Nechtějte vědět, na kolik to vyjde
Celou snahou bylo přidat do zákazu spalovacích motorů od roku 2035 nějakou alternativu. E-paliva i přes jejich obrovskou cenu se zdály jako nejideálnější kandidát. S tak malou podporou se však není o čem bavit. Za syntetická paliva bojoval v poslední době hlavně Oliver Blume.
Generální ředitel Porsche je totiž prostě opravdu velkým zastáncem spalovacích motorů. Porsche se tak v poslední době stalo velkým propagátorem syntetických paliv. Automobilka má již od konce prosince roku 2022 i prototyp Porsche 911, které jezdí na e-palivo. K sériové výrobě však stále chybí ještě pěkný kus cesty.