Vypadá to, že Česko se pomaličku hrne do opravdu gigantického projektu. Vláda totiž v pondělí schválila memorandum mezi Ministerstvem průmyslu a obchodu a společností ČEZ, která by měla být hlavní oporou při realizaci projektu bateriové továrny. Současnou situaci na sociální síti Twitter potvrdil i samotný Karel Havlíček.
“První krok k výstavbě Gigafactory. Na vládě jsme právě schválili znění memoranda mezi ČEZ a Vládou České republiky, zastoupenou Ministerstvem průmyslu a obchodu. Očekávaná investice přes 50 mld Kč přinese min. 2,3 tis pracovních míst,” komentuje Karel Havlíček.
Čtěte také: Elektromobilita vpřed. V Evropě budou růst Gigafactory jako houby po dešti
Podle Národního plánu čisté mobility by v České republice do roku 2030 mělo jezdit 220 tisíc až 500 tisíc elektromobilů, 800 až 1 200 elektrobusů a fungovat 19 000 až 35 000 dobíjecích stojanů. Elektromobilita v Česku je sice pozadu, ale v příštích letech tomu tak být nemusí.
Východiskem z nepříznivé situace může být právě stavba Gigafactory, kterou Havlíček oznámil už loni. Ta by měla podle dostupných informací vyrůst v severních Čechách s tím, že hlavní hnací silou bude buď automobilka Volkswagen nebo jihokorejské LG. S ohlédnutím na současnou situaci se jeví jako vysoce pravděpodobný kandidát právě zmíněná německá automobilka, která má v evropském plánu postavit celkem šest gigatováren v rámci strategie Volkswagen New Auto.
Naopak výrobce baterií LG se momentálně potýká s problémy. Nedávno jsme například informovali o obrovské svolávací akci vozů Chevrolet Bolt EV, kterým zničehonic začínají hořet baterie od jihokorejské společnosti. Tento problém však není ojedinělý, jelikož něco podobného řešila s LG i automobilka Hyundai.
Kde si myslíte, že nakonec vyroste gigatovárna na baterie do elektromobilů? Podporujete takto velkou investici? Podělte se o svůj názor v diskuzi!
Vypadá to, že Česko se pomaličku hrne do opravdu gigantického projektu. Vláda totiž v pondělí schválila memorandum mezi Ministerstvem průmyslu a obchodu a společností ČEZ, která by měla být hlavní oporou při realizaci projektu bateriové továrny. Současnou situaci na sociální síti Twitter potvrdil i samotný Karel Havlíček.
“První krok k výstavbě Gigafactory. Na vládě jsme právě schválili znění memoranda mezi ČEZ a Vládou České republiky, zastoupenou Ministerstvem průmyslu a obchodu. Očekávaná investice přes 50 mld Kč přinese min. 2,3 tis pracovních míst,” komentuje Karel Havlíček.
Čtěte také: Elektromobilita vpřed. V Evropě budou růst Gigafactory jako houby po dešti
Podle Národního plánu čisté mobility by v České republice do roku 2030 mělo jezdit 220 tisíc až 500 tisíc elektromobilů, 800 až 1 200 elektrobusů a fungovat 19 000 až 35 000 dobíjecích stojanů. Elektromobilita v Česku je sice pozadu, ale v příštích letech tomu tak být nemusí.
Východiskem z nepříznivé situace může být právě stavba Gigafactory, kterou Havlíček oznámil už loni. Ta by měla podle dostupných informací vyrůst v severních Čechách s tím, že hlavní hnací silou bude buď automobilka Volkswagen nebo jihokorejské LG. S ohlédnutím na současnou situaci se jeví jako vysoce pravděpodobný kandidát právě zmíněná německá automobilka, která má v evropském plánu postavit celkem šest gigatováren v rámci strategie Volkswagen New Auto.
Naopak výrobce baterií LG se momentálně potýká s problémy. Nedávno jsme například informovali o obrovské svolávací akci vozů Chevrolet Bolt EV, kterým zničehonic začínají hořet baterie od jihokorejské společnosti. Tento problém však není ojedinělý, jelikož něco podobného řešila s LG i automobilka Hyundai.
Kde si myslíte, že nakonec vyroste gigatovárna na baterie do elektromobilů? Podporujete takto velkou investici? Podělte se o svůj názor v diskuzi!