Světová krize drtí další automobilku, musí zdražit většinu modelů

  • Světová krize nutí téměř každou automobilku navyšovat ceny
  • Zdražení se nevyhnulo ani americké značce Lucid
  • Kolik si budou muset nároční klienti připlatit?
Lucid Air, test elektromobilu

Lucid Air | foto: MotorTrend

Výrobce elektromobilů Lucid Group se rozhodl zvýšit od 1. června ceny u většiny svých modelů. Důvodem rozhodnutí jsou neustále rostoucí náklady na suroviny. Automobilka současně informovala, že ceny stávajících rezervací zůstanou nezměněny.

Lucid zdražuje kvůli celosvětové krizi

Od 1. června čekají na nové zákazníky ve Spojených státech vyšší ceny — 154 tisíc dolarů (zhruba 3,6 milionu korun) za Air Grand Touring, 107 400 dolarů (zhruba 2,5 milionu korun) za Air Touring a 87 400 dolarů (zhruba 2,07 milionu korun) za model Air Pure.

„Stejně jako řada dalších společností v automobilovém průmyslu, také my čelíme globálním problémům v logistice a dodávkách a snažíme se vyrovnat s odstávkami čínských továren, souvisejícími s pandemií Covid-19,“ uvedla finanční ředitelka, Sherry House. Navzdory zmíněným problémům automobilka zopakovala, že chce dodržet svůj avizovaný roční plán výroby ve výši 12 tisíc až 14 tisíc vozů.

Lucid Air Grand Touring | foto: Lucid

Lucid Air Grand Touring | foto: Lucid


Čtěte také: Lucid uzavřel největší zakázku ve své historii, klientovi dodá 100 tisíc vozů


Bude to náročným klientům vůbec vadit?

Americký výrobce luxusních elektromobilů a také konkurent Tesly poprvé představil vlastní elektromobil v roce 2016. Na finální produkční verzi si zákazníci museli počkat až do roku 2020, kdy byly na speciální akci Lucid Rally předány první elektromobily Lucid Air dvaceti majitelům. Tehdy došlo nejen ke slavnostnímu předání vozů, ale také ke společné projížďce po okolí, jíž se zúčastnil i šéf značky Peter Rawlinson.

Automobilka se primárně soustředí na náročné zákazníky, vyžadující prémiové a luxusní zboží. V budoucnu také plánuje svou expanzi na evropské trhy. Také společnost Rivian Automotive musela na začátku tohoto roku zrušit avizované 20% zvýšení cen svých elektromobilů, rezervovaných před 1. březnem, poté, co čelila související reakci rozzlobených zákazníků.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Světová krize drtí další automobilku, musí zdražit většinu modelů

  • Světová krize nutí téměř každou automobilku navyšovat ceny
  • Zdražení se nevyhnulo ani americké značce Lucid
  • Kolik si budou muset nároční klienti připlatit?
Lucid Air, test elektromobilu

Lucid Air | foto: MotorTrend

Výrobce elektromobilů Lucid Group se rozhodl zvýšit od 1. června ceny u většiny svých modelů. Důvodem rozhodnutí jsou neustále rostoucí náklady na suroviny. Automobilka současně informovala, že ceny stávajících rezervací zůstanou nezměněny.

Lucid zdražuje kvůli celosvětové krizi

Od 1. června čekají na nové zákazníky ve Spojených státech vyšší ceny — 154 tisíc dolarů (zhruba 3,6 milionu korun) za Air Grand Touring, 107 400 dolarů (zhruba 2,5 milionu korun) za Air Touring a 87 400 dolarů (zhruba 2,07 milionu korun) za model Air Pure.

„Stejně jako řada dalších společností v automobilovém průmyslu, také my čelíme globálním problémům v logistice a dodávkách a snažíme se vyrovnat s odstávkami čínských továren, souvisejícími s pandemií Covid-19,“ uvedla finanční ředitelka, Sherry House. Navzdory zmíněným problémům automobilka zopakovala, že chce dodržet svůj avizovaný roční plán výroby ve výši 12 tisíc až 14 tisíc vozů.

Lucid Air Grand Touring | foto: Lucid

Lucid Air Grand Touring | foto: Lucid


Čtěte také: Lucid uzavřel největší zakázku ve své historii, klientovi dodá 100 tisíc vozů


Bude to náročným klientům vůbec vadit?

Americký výrobce luxusních elektromobilů a také konkurent Tesly poprvé představil vlastní elektromobil v roce 2016. Na finální produkční verzi si zákazníci museli počkat až do roku 2020, kdy byly na speciální akci Lucid Rally předány první elektromobily Lucid Air dvaceti majitelům. Tehdy došlo nejen ke slavnostnímu předání vozů, ale také ke společné projížďce po okolí, jíž se zúčastnil i šéf značky Peter Rawlinson.

Automobilka se primárně soustředí na náročné zákazníky, vyžadující prémiové a luxusní zboží. V budoucnu také plánuje svou expanzi na evropské trhy. Také společnost Rivian Automotive musela na začátku tohoto roku zrušit avizované 20% zvýšení cen svých elektromobilů, rezervovaných před 1. březnem, poté, co čelila související reakci rozzlobených zákazníků.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."