Hluboké zklamání! O Rivian byl obrovský zájem, stačil jediný přešlap a vše je jinak

Matouš Vrchota
  • Rivian navýšil výrobu, ale i cenu svých vozů a zákazníci se cítí být podvedeni
  • Společnost přiznala, že zvednutí cen u existujících objednávek bylo špatné
  • Jen malé procento zájemců nové ceny bez potíží akceptovalo
Rivian R1T vyjel v ikonické modré barvě
Rivian R1T vyjel v ikonické modré barvě

Podle nejnovějších průzkumů zákazníci v obrovské míře ruší předobjednávky na vozy značky Rivian, konkrétně se jedná o modely R1T a R1S. Důvodem je zvýšení cen těchto elektromobilů. Zájemci si stěžují na sociálních sítích a Rivian může mít nakonec potíže nové modely udat. Rivian se ale rozhodl na nesouhlas zákazníků reagovat. Pro existující objednávky nabídl původní ceny. Navýšení se tak bude týkat nově vytvořených objednávek.

Obrovský zájem vystřídalo hluboké zklamání

Rivian totiž velmi nedávno oznámil zvýšení cen u všech nabízených modelů. Některé konfigurace tak navýšily svoji hodnotu o 12 tisíc dolarů (zhruba 282 tisíc korun), v extrémních případech i dokonce o 20 tisíc dolarů (zhruba 470 tisíc korun). Toto zvednutí se týká všech zákazníků, včetně těch, kteří si vozy již rezervovali. Takové jednání se jim nelíbí, a tak ve velkém požadují rušení rezervací.

Fóra i sociální sítě se nyní plní příspěvky naštvaných zákazníků. V diskuzních vláknech pak vysvětlují, že se jim buď nechce platit příplatek nebo, že se cítí být ze strany výrobce podvedeni. Jelikož ale není známé, kolik zákazníků rezervace provedlo, nedá se jednoduše změřit, jak velké procento zákazníků objednávky ruší. U diskuze na serveru Reddit se pak objevila anketa, ve které mohou zákazníci hlasovat. Zde již lze nějaký vzorek vytvořit.

Rivian R1S v zimě
Rivian R1S v zimě

Čtěte také: Nafouknutá bublina? Rivian získal dalšího investora, stále se však topí v miliardových dluzích


Rivian ustoupil a zákazníkům se pokusí vyhovět

Ankety se zúčastnilo přes 3 tisíce klientů. Více, než polovina z nich pak rezervaci skutečně ruší. Téměř třetina se zatím rozhoduje, jak se se situací vypořádá. Pouhých pár set lidí nad změnami mávlo rukou, o vůz mají stále stejný zájem. A pár desítek respondentů změní konfiguraci vozu na levnější. Koncem roku společnost oznámila, že již přijala na 70 tisíc objednávek.

Rivian se u nových cen hájí rostoucí inflací a zvyšující se cenou materiálů. Zákazníci si o tom ale myslí své a místo skokového navýšení by očekávali postupné zvyšování cen ve více vlnách. Podle jejich názoru ale Rivian neodhadl své marže vzhledem k nedávnému zkapacitnění výroby a chce si to nyní kompenzovat na zákaznících, kteří si značku již dopředu vybrali.

Po velké vlně nevole a příspěvcích od naštvaných zákazníků se ale Rivian rozhodl pro úpravu. Zákazníkům, kteří si vozy objednali před začátkem března, tak ponechá původní ceny. Výrobce se klientům omluvil za porušení důvěry, kterou mu projevili. Také přiznal, že některé navýšení cen nebylo přiměřené.


Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.


Komentáře


Nejnovější články