Poté, co server Autocar zveřejnil zprávu o tom, že se McLaren stane součástí Audi, si britská automobilka pospíšila, aby uvedla věci na správnou míru. McLaren důrazně popřel, že by byl koupen firmou Audi poté, co na veřejnost pronikla zpráva, že německý výrobce získal celou skupinu, aby zajistil vstup do seriálu Formule 1.
Značka ve svém prohlášení zprávu dementovala a uvedla, že šlo o zcela nepřesnou interpretaci skutečnosti. „Technologická strategie McLarenu vždy zahrnovala průběžné diskuse a spolupráci s relevantními partnery a dodavateli, včetně jiných výrobců, nicméně nedošlo k žádné změně ve vlastnické struktuře společnosti.”
Mluvčí Audi neměl v daný okamžik žádný oficiální komentář, ale agentura Reuters uvedla, že Audi je otevřeno příležitostem ke spolupráci. Dřívější zprávy, že BMW také projevilo zájem o spolupráci, následně mnichovská firma odmítla. McLaren je v poslední době pod velkým finančním tlakem navzdory kapitálové injekci v hodnotě 500 milionů liber z konce loňského roku. V souvislosti se zmiňovanými problémy minulý měsíc opustil po osmi letech svou funkci generální ředitel McLarenu Mike Flewitt.
Čtěte také: Zlomily mu vaz elektromobily? Šéf slavného McLarenu končí po dlouhých letech
Převzetí McLarenu by Audi otevřelo přístup k další hodnotné značce, kromě Lamborghini, které již ovládá. Německá automobilka by určitě využila příležitosti a začala by do McLarenu montovat vlastní motory. Není jasné, jaké důsledky by jakékoli spojení Audi-McLaren mělo na nyní dokončené partnerství mezi firmami Rimac a Bugatti, jehož cílem je vytvoření plně elektrického nástupce hypersportu Nevera a dosluhujícího Bugatti Chiron.
Z pohledu F1 by dohoda zajistila koncernu Volkswagen přímý přístup ke vstupu do závodů velkých cen. Volkswagen se již zapojil do diskuzí o specifikaci nového pohonného ústrojí F1, které by mělo být představeno v polovině dekády a zvažoval návrat k vrcholu motoristického sportu. Také Porsche zvažuje návrat do F1, jak nedávno řekl nový šéf Thomas Laudenbach. Předpokládá se, že nejpravděpodobnější cestou Porsche by bylo partnerství se stávajícím týmem seriálu F1, přičemž nejpravděpodobnější variantou pro takovou dohodu se zdá být Red Bull.
Poté, co server Autocar zveřejnil zprávu o tom, že se McLaren stane součástí Audi, si britská automobilka pospíšila, aby uvedla věci na správnou míru. McLaren důrazně popřel, že by byl koupen firmou Audi poté, co na veřejnost pronikla zpráva, že německý výrobce získal celou skupinu, aby zajistil vstup do seriálu Formule 1.
Značka ve svém prohlášení zprávu dementovala a uvedla, že šlo o zcela nepřesnou interpretaci skutečnosti. „Technologická strategie McLarenu vždy zahrnovala průběžné diskuse a spolupráci s relevantními partnery a dodavateli, včetně jiných výrobců, nicméně nedošlo k žádné změně ve vlastnické struktuře společnosti.”
Mluvčí Audi neměl v daný okamžik žádný oficiální komentář, ale agentura Reuters uvedla, že Audi je otevřeno příležitostem ke spolupráci. Dřívější zprávy, že BMW také projevilo zájem o spolupráci, následně mnichovská firma odmítla. McLaren je v poslední době pod velkým finančním tlakem navzdory kapitálové injekci v hodnotě 500 milionů liber z konce loňského roku. V souvislosti se zmiňovanými problémy minulý měsíc opustil po osmi letech svou funkci generální ředitel McLarenu Mike Flewitt.
Čtěte také: Zlomily mu vaz elektromobily? Šéf slavného McLarenu končí po dlouhých letech
Převzetí McLarenu by Audi otevřelo přístup k další hodnotné značce, kromě Lamborghini, které již ovládá. Německá automobilka by určitě využila příležitosti a začala by do McLarenu montovat vlastní motory. Není jasné, jaké důsledky by jakékoli spojení Audi-McLaren mělo na nyní dokončené partnerství mezi firmami Rimac a Bugatti, jehož cílem je vytvoření plně elektrického nástupce hypersportu Nevera a dosluhujícího Bugatti Chiron.
Z pohledu F1 by dohoda zajistila koncernu Volkswagen přímý přístup ke vstupu do závodů velkých cen. Volkswagen se již zapojil do diskuzí o specifikaci nového pohonného ústrojí F1, které by mělo být představeno v polovině dekády a zvažoval návrat k vrcholu motoristického sportu. Také Porsche zvažuje návrat do F1, jak nedávno řekl nový šéf Thomas Laudenbach. Předpokládá se, že nejpravděpodobnější cestou Porsche by bylo partnerství se stávajícím týmem seriálu F1, přičemž nejpravděpodobnější variantou pro takovou dohodu se zdá být Red Bull.