Rimac Nevera – cena, dojezd a specifikace brutálního elektrického hypersportu
- Chorvatská automobilka nám konečně odhaluje elektrický hypersport
- Nese název Nevera, má skoro 2000 koní a stovku zvládne za 1,85 sekundy
- Limitovaná produkce počítá s tím, že se vyrobí 150 exemplářů

Jen se na tu nádheru podívejte. Tohle je nový Rimac Nevera, respektive produkční verze konceptu C_Two. Krom naprosto fenomenálního designu v sobě elektrický hypersport ukrývá nabušenou techniku, díky které dokáže podávat takové výkony, ze kterých se nám ježí vlasy hrůzou. Přichází nový král, tak se na něj pojďme podívat!
Rimac Nevera – hypersport na baterky
Naši pouť vozem začneme hned u samotného jména, protože je poměrně nečekané. Koncept hypersportu se dříve jmenoval C_Two, s čímž ovšem nebyl ředitel automobilky příliš spokojen, a tak jej změnil na něco zvučnějšího. Slovo Nevera je označení specifické bouře, která se objevuje na otevřeném chorvatském moři a jde o opravdu nádhernou podívanou. Vyznačuje se pořádnou silou, což krásně koresponduje s myšlenkou vozu.

Dechberoucí parametry
A když už jsme u té síly, tak si něco povězme o tom, co vlastně elektromobil Rimac Nevera přináší. Jak asi tušíte, tak o dechberoucí výkon se starají hned čtyři elektromotory, které dávají dohromady 1914 koní a 2360 Nm točivého momentu. Celý vůz pak váží jen 2150 kilogramů.
Rimac tvrdí, že hypersport Nevera dokáže vyrazit z 0 na 100 km/h za 1,85 sekundy a nic ho nezastaví, dokud nedosáhne maximální rychlosti 412 km/h. Sprint na čtvrt míle pak zajede za 8,6 sekund a na hranici 300 km/h se dostane za šílených 9,3 sekundy. Něco takového rozhodně nikdo nečekal a jde v podstatě o horskou dráhu na čtyřech kolech.

Obrovská baterie a nové technologie
Aby mohl elektrický hypersport dosahovat takových hodnot, tak musí nejprve mít z čeho čerpat. O energii se tak stará 120kWh baterie, která je přímo integrována do struktury vozu. Rimac dále nainstaloval vodní chlazení, které bude zvlášť na okruhu extrémně potřeba. Co zatím ovšem neznáme je rychlost, kterou se dokáže baterka nabíjet. Výrobce na webu uvádí, že zvládne rychlonabíjení výkonem až 500 kW, díky čemuž nabije z 0 na 80 % za 22 minut.
Mezi další naprosto unikátní vychytávky patří něco, čemu Rimac říká „All-Wheel Torque Vectoring 2 (R-AWTV 2)“. Vysoký výkon si totiž žádá precizní ovladatelnost, a tak vyvinuli něco, co řidiči vše usnadní. V podstatě jde o náhradu elektronického stabilizačního systému, který reaguje na měnící se podmínky na silnici pomocí kalibrace točivého momentu na každém ze čtyř kol. Inteligentní systém všechna data vyhodnocuje několikrát za sekundu, čímž zajistí vždy nejlepší možnou stabilitu jízdy.

Samozřejmostí jsou pak karbon-keramické brzdy Brembo, které zároveň spolupracují s rekuperací. Rimac Nevera totiž kombinuje oba systémy tak, aby řidič nic nepoznal a dostal ten nejlepší požitek z jízdy. K tomu všemu má ještě k dispozici systém Driving Coach, což je v podstatě umělá inteligence, která na okruhu radí, jak zajet co nejlepší čas.
Cena a dostupnost
Rimac tvrdí, že Nevera vyjde zákazníka na nejméně 2 miliony euro, tedy 51 milionů korun. Jedním dechem však dodává, že vůz má téměř neomezené možnosti personalizace, a tak potencionální kupec zcela určitě utratí další stovky tisíc dolarů za individuální úpravy. Celkem se plánuje vyrobit pouze 150 exemplářů s tím, že automobilka uvede hned několik edic – GT, Signature, Timeless a Bespoke.
Rimac Nevera: specifikace
Konstrukce | hypersport, rozměry: 4750 × 1986 × 1208 mm, hmotnost: 2150 kg |
---|---|
Pohon | elektromobil, pohon všech kol |
Výkon | kombinovaný výkon elektromotorů 1408 kW, točivý moment 2360 Nm, maximální rychlost 412 km/h |
Baterie a dojezd | Li-Ion, 120 kWh (využitelných ? kWh) |
Nabíjení | palubní 22 kW nabíječka, maximální výkon 500 kW při rychlonabíjení (0-80% za 22 minut), CCS, Mennekes |
Spotřeba a dojezd | ? kWh/100 km, dojezd 550 km (WLTP) |
Cena a dostupnost | od 51 000 000 Kč, limitováno na 150 kusů |
Myslíte si, že se Rimac Nevera objeví i u nás v Česku? Podělte se o názor v diskuzi!
Autor článku

Technologiím se věnuji už dlouhých 14 let. Mobily, umělá inteligence, elektromobily – nic mi není cizí. Za tu dobu jsem sepsal tisíce článků, natočil tisíce videí a nasbíral statisíce sledujících na sociálních sítích.
Technologiím se věnuji už dlouhých 14 let. Mobily, umělá inteligence, elektromobily – nic mi není cizí. Za tu dobu jsem sepsal tisíce článků, natočil tisíce videí a nasbíral statisíce sledujících na sociálních sítích.