Elektromobily jsou aktuálně pro životní prostředí to nejlepší, co máme. Jejich provoz totiž může být zcela bezemisní, pokud dobíjíte energii z obnovitelných zdrojů, což už dnes garantují energetické společnosti nejen na domácích tarifech, ale i na veřejných dobíjecích stanicích.
Nicméně výroba nemusí být tak úplně čistá, a proto je potřeba i v tomto ohledu udělat maximum. Jedním z elektromobilů, který už se vyrábí s uhlíkově neutrální bilancí, je Škoda Enyaq iV. Jde o to, že ekologická stopa v případě emisí CO2 vzniklých při výrobě vozu je neutrální, tedy automobilka zaznamenává emise CO2 v souladu s certifikací ISO během celého výrobního procesu a účinně snižuje uvolňování oxidu uhličitého při výrobě řadou opatření.
Škoda Auto kompenzuje veškeré nevyhnutelné emise CO2 při výrobě prostřednictvím certifikovaných projektů na ochranu klimatu, jako je například výstavba větrné elektrárny v Indii. Jde o to, že výrobou chtě nechtě emise CO2 vznikají, ale tím, že dokážete vyrábět energii z obnovitelných zdrojů, pak celkové skóre zlepšujete.
Čtěte také: Test Škoda Enyaq Sportline iV – Provětrali jsme ostřejší verzi rodinného SUV
„Za tímto účelem český výrobce automobilů neustále optimalizuje provoz a výrobní procesy ve svých závodech. Závod na výrobu komponentů ve Vrchlabí vyrábí již od konce roku 2020 jako první závod Škoda Auto uhlíkově neutrálně. Model Enyaq iV vzniká v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi, kde automobilka ve spolupráci se společností ČEZ buduje největší fotovoltaický střešní systém v ČR. V průběhu tohoto desetiletí bude veškerá energie potřebná pro výrobu v českých závodech Škoda Auto pocházet z uhlíkově neutrálních zdrojů.“ uvádí společnost Škoda Auto ve své tiskové zprávě.
K emisím CO2 v rámci celého životního cyklu patří také recyklace modelu Škoda Enyaq iV. Baterie pohonu dostanou po použití ve voze nejprve druhý život v chytrých energetických úložištích Škoda iV. Toto opatření prodlužuje životnost baterií a zlepšuje tak jejich ekologickou stopu. Následně jsou baterie recyklovány a použité suroviny jsou poskytnuty k dalšímu využití. Emise CO2 vzniklé z recyklace vozu jsou již zohledněny. K jejich snižování přispívá vysoká míra recyklace a rozsáhlé používání již opětovně využitých či recyklovatelných materiálů.
Elektromobily jsou aktuálně pro životní prostředí to nejlepší, co máme. Jejich provoz totiž může být zcela bezemisní, pokud dobíjíte energii z obnovitelných zdrojů, což už dnes garantují energetické společnosti nejen na domácích tarifech, ale i na veřejných dobíjecích stanicích.
Nicméně výroba nemusí být tak úplně čistá, a proto je potřeba i v tomto ohledu udělat maximum. Jedním z elektromobilů, který už se vyrábí s uhlíkově neutrální bilancí, je Škoda Enyaq iV. Jde o to, že ekologická stopa v případě emisí CO2 vzniklých při výrobě vozu je neutrální, tedy automobilka zaznamenává emise CO2 v souladu s certifikací ISO během celého výrobního procesu a účinně snižuje uvolňování oxidu uhličitého při výrobě řadou opatření.
Škoda Auto kompenzuje veškeré nevyhnutelné emise CO2 při výrobě prostřednictvím certifikovaných projektů na ochranu klimatu, jako je například výstavba větrné elektrárny v Indii. Jde o to, že výrobou chtě nechtě emise CO2 vznikají, ale tím, že dokážete vyrábět energii z obnovitelných zdrojů, pak celkové skóre zlepšujete.
Čtěte také: Test Škoda Enyaq Sportline iV – Provětrali jsme ostřejší verzi rodinného SUV
„Za tímto účelem český výrobce automobilů neustále optimalizuje provoz a výrobní procesy ve svých závodech. Závod na výrobu komponentů ve Vrchlabí vyrábí již od konce roku 2020 jako první závod Škoda Auto uhlíkově neutrálně. Model Enyaq iV vzniká v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi, kde automobilka ve spolupráci se společností ČEZ buduje největší fotovoltaický střešní systém v ČR. V průběhu tohoto desetiletí bude veškerá energie potřebná pro výrobu v českých závodech Škoda Auto pocházet z uhlíkově neutrálních zdrojů.“ uvádí společnost Škoda Auto ve své tiskové zprávě.
K emisím CO2 v rámci celého životního cyklu patří také recyklace modelu Škoda Enyaq iV. Baterie pohonu dostanou po použití ve voze nejprve druhý život v chytrých energetických úložištích Škoda iV. Toto opatření prodlužuje životnost baterií a zlepšuje tak jejich ekologickou stopu. Následně jsou baterie recyklovány a použité suroviny jsou poskytnuty k dalšímu využití. Emise CO2 vzniklé z recyklace vozu jsou již zohledněny. K jejich snižování přispívá vysoká míra recyklace a rozsáhlé používání již opětovně využitých či recyklovatelných materiálů.