Test Škoda Enyaq Sportline iV – Provětrali jsme ostřejší verzi rodinného SUV
- Měli jsme možnost poprvé vyzkoušet ostřejší Enyaq Sportline iV
- Jde o sportovnější verzi elektrického, rodinného SUV
- Jak se nám s ním jezdilo po českých silnicích?

Nový elektromobil Škoda Enyaq Sportline iV je předzvěst nejnabušenější RS verze, která bude disponovat výkonem 225 kW a půjde o nejrychlejší novodobou vlajkovou loď mladoboleslavské automobilky, ovšem na tu si ještě nějakou dobu budeme muset počkat. Každopádně ať už jde o stránku designu či techniku, i verze Sportline působí výrazně sportovněji než klasický Enyaq, který nemá příliš sportovní ambice a spíše cílí na pohodový život s rodinou.
První kilometry se Škoda Enyaq Sportline iV
Během dnešního dne jsme po českých silnicích v okolí krásného zámku Mcely provětrali aktuálně nejvýkonnější Enyaq. Ten do vínku dostal například sportovní podvozek se sníženou přední nápravou o 15 mm a zadní o 10 mm, což mu dodává lehce sportovnější vlastnosti. Stejně tak na mě působí podvozek o něco tužším dojmem, ale nenechte se zmást, v zatáčkách rychle poznáte, že jde o robustnější a těžší SUV, se kterým není tak úplně radno si zahrávat.
Podle mě je verze Sportline vhodná pro ty, kteří chtějí to aktuálně nejlepší a nemají problém si připlatit. Ostřejší Enyaq v nejvyšší verzi 80X, kterou jsem testoval, disponoval pohonem všech kol a výkonem 195 kW/425 Nm, díky čemuž je o nějakou sekundu rychlejší z nuly na sto (6,9 sekund) a maximálku má až 160 km/h. Baterka o kapacitě 82 kWh, z čehož je 77 kWh využitelných, pak má postačit pro dojezd přes 500 km, ale v reálu když budete jezdit ostřeji, to samozřejmě nehrozí.
Čtěte také: Test Škoda Enyaq iV – Elektromobil, na který čekalo celé Česko. Jaký je doopravdy?
Zapomíná, že má sportovnější ambice
Co mě nepotěšilo, tak stejně jako u jiných aut od Škodovky musíte po každém nasednutí do vozu deaktivovat různé asistenty a měnit si nastavení k obrazu svému. U ostřejšího Enyaqu bych byl moc rád, kdybych si jednou nastavil například jízdní režim Sport s maximální rekuperací a pak už jezdil se stejným režimem pořád. Stejně tak tomu je i v případě volby ESC Sport, kdy si můžete vypnout elektroniku, aby vám tolik nekecala do řízení a mohli jste si užít Enyaq v rouše beránčím.

Největším důvodem lepší interiér?
Změny oproti klasickému Enyaqu iV nejsou výrazné, ale spíše kosmetické. Na pohled si musíte všimnout tmavších prvků, které zdůrazňují agresivnější provedení vozu. Na výběr je z celkem 7 barev, přičemž na výběr je mezi většími a exkluzivními 20″ a 21″ koly. V interiéru jsem ocenil sportovnější sedačky, které mnohem lépe udrží člověka menšího vzrůstu v zatáčkách. Skvělý je i tříramenný volant s potahem z kůže, ale opět nejde o nic nového pod sluncem.
Sportovnější Škoda Enyaq Sportline iV bude nabízena ve třech variantách, a sice v základní Sportline 60 s cenou od 1 152 900 korun, kdy dostanete pouze pohon zadní nápravy 132 kW/310 Nm a 62kWh baterii. Dále Sportline 80 s pohonem zadní nápravy a výkonem 150 kW či dojezdem přes 500 km a cenou 1 282 900 korun. A nakonec nejvyšší verzi Sportline 80X, která má pohon všech kol s výkonem 195 kW/425 Nm, dojezd 495 km a cena začíná od 1 357 900 Kč.
Doporučujeme shlédnout i náš videotest klasického Enyaq iV
Autor článku

Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.
Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.