Američané mají zájem o elektromobily pouze díky elektrickým pick-upům. První malosériový model ale přišel z Evropy, a to před více než 30 lety. Pojďme se tedy podívat na to, jaký byl!
V současné době hýbe severoamerickou elektromobilovou scénou americký start-up Rivian. Je to především díky jeho plně elektrickému pickupu R1T. Fanoušci firmy zveřejňují na sociálních sítích každou fotografii nově dodaného vozu a řada z nich se posmívá Tesle, protože dávno avizovaný Cybertruck Elona Muska není na trhu ani zdaleka. Tito lidé současně přehlížejí fakt, že čínský Dongfeng má od poloviny roku 2019 na trhu velkosériový elektrický pick-up Rich 6 EV.
Fanoušci výše jmenovaných značek musí ale uznat, že všechny elektrické pick-upy mají evropského předchůdce. Již před více, než 30 lety uvedla Škoda na trh pick-up Eltra 151 L, který se dostal do Velké Británie v několika exemplářích s pravostranným řízením pod názvem Elmo. Právě nyní vystopoval britský fanoušek prvních elektromobilů z České republiky tři vozidla. Všímá si toho německý server Auto Motor Und Sport.
Čtěte také: Škoda nadělila modelu Enyaq iV delší dojezd a řadu dalších vylepšení!
Škoda Eltra nebo Škoda Elmo vycházejí z automobilu Škoda Favorit, který se vyráběl v letech 1987 až 1994. Automobil byl k dispozici také jako kombi pod názvem Forman a v letech 1991 až 1995 Škoda vyráběla také malý Forman pick-up. Přestavby na elektrický pohon byly prováděny od roku 1991, ale ne ve Škodě Auto v Mladé Boleslavi. Vozy byly vyráběny ve Škodě Plzeň.
Automobil má ještě další specialitu. Pro přenos výkonu byla používána skutečná čtyřstupňová manuální převodovka. Benzínový Favorit měl sice pětistupňovou převodovku, ale pátý rychlostní stupeň byl pro pohon příliš slabý, a proto inženýři snížili počet převodů o jeden rychlostní stupeň.
Čtěte také: Škoda Auto se obává války na Ukrajině, v ohrožení je výroba nových aut
Připomeňme, že v moderních sériově vyráběných elektromobilech se v současné době používají pouze jedno, nebo dvoustupňové automatické převodovky. Nedávno si také Toyota nechala patentovat simulaci manuální převodovky pro elektromobily.
O dalších technických podrobnostech nejstarší elektrické Škodovky a o zajímavých souvislostech jejího vývoje a výroby si přečtěte v našem starším článku.
Američané mají zájem o elektromobily pouze díky elektrickým pick-upům. První malosériový model ale přišel z Evropy, a to před více než 30 lety. Pojďme se tedy podívat na to, jaký byl!
V současné době hýbe severoamerickou elektromobilovou scénou americký start-up Rivian. Je to především díky jeho plně elektrickému pickupu R1T. Fanoušci firmy zveřejňují na sociálních sítích každou fotografii nově dodaného vozu a řada z nich se posmívá Tesle, protože dávno avizovaný Cybertruck Elona Muska není na trhu ani zdaleka. Tito lidé současně přehlížejí fakt, že čínský Dongfeng má od poloviny roku 2019 na trhu velkosériový elektrický pick-up Rich 6 EV.
Fanoušci výše jmenovaných značek musí ale uznat, že všechny elektrické pick-upy mají evropského předchůdce. Již před více, než 30 lety uvedla Škoda na trh pick-up Eltra 151 L, který se dostal do Velké Británie v několika exemplářích s pravostranným řízením pod názvem Elmo. Právě nyní vystopoval britský fanoušek prvních elektromobilů z České republiky tři vozidla. Všímá si toho německý server Auto Motor Und Sport.
Čtěte také: Škoda nadělila modelu Enyaq iV delší dojezd a řadu dalších vylepšení!
Škoda Eltra nebo Škoda Elmo vycházejí z automobilu Škoda Favorit, který se vyráběl v letech 1987 až 1994. Automobil byl k dispozici také jako kombi pod názvem Forman a v letech 1991 až 1995 Škoda vyráběla také malý Forman pick-up. Přestavby na elektrický pohon byly prováděny od roku 1991, ale ne ve Škodě Auto v Mladé Boleslavi. Vozy byly vyráběny ve Škodě Plzeň.
Automobil má ještě další specialitu. Pro přenos výkonu byla používána skutečná čtyřstupňová manuální převodovka. Benzínový Favorit měl sice pětistupňovou převodovku, ale pátý rychlostní stupeň byl pro pohon příliš slabý, a proto inženýři snížili počet převodů o jeden rychlostní stupeň.
Čtěte také: Škoda Auto se obává války na Ukrajině, v ohrožení je výroba nových aut
Připomeňme, že v moderních sériově vyráběných elektromobilech se v současné době používají pouze jedno, nebo dvoustupňové automatické převodovky. Nedávno si také Toyota nechala patentovat simulaci manuální převodovky pro elektromobily.
O dalších technických podrobnostech nejstarší elektrické Škodovky a o zajímavých souvislostech jejího vývoje a výroby si přečtěte v našem starším článku.