České Škodovky jako by se nechtěla pustit smůla. Nejenže se dlouhodobě potýká s klesajícími prodeji na zahraničních trzích, stejně jako všechny výrobce ji výrazně postihla čipová krize a aby toho nebylo málo, současná alarmující situace mezi Ruskem a Ukrajinou způsobuje vedení další vrásky na čele.
V ukrajinském Solomonově se totiž nachází montážní závod Evrocar, který zde pro Škodu montuje vozy. Další výrobní závody má pak automobilka nasmlouvané i ve městech Kaluga a Nižní Novgorod. Přímí zaměstnanci společnosti jsou pak v kancelářích v Moskvě a v Petrohradě v přidruženém závodě. Nejen zástupci odborů jsou tak nyní ve velkém napětí a doufají, že současná situace rychle skončí a jednání se přesunou do jednacích sálů místo měst běžných občanů.
Odbory Škody již dopisem pro vedení koncernu vyjádřily své obavy, především týkající se bezpečí a budoucnosti svých zaměstnanců. Obě země jsou ale i cílovými trhy značky, a tak jsou obavy vícenásobné a týkají se obchodní strategie i prodejů samotných.
Čtěte také: Škodovka stále nemá čipy! Omezená výroba aut je větší problém, než tušíte
Mluvčí automobily Škoda, Martina Špittová, je přesvědčená o tom, že boje ve městech nic nevyřeší a posun ke spravedlnosti zajistí pouze mezinárodní právo a jednání zúčastněných zemí ve společné místnosti. Aktivity společnosti i ochranu ohrožených osob pro společnosti pravidelně kontroluje krizový štáb.
V ruské Kaluze se vyrábí model Škoda Rapid. V Nižním Novgorodě pak trojice Octavia, Karoq i největší SUV Kodiaq. V ukrajinském Solomonově se jedná o sedm modelů, kromě již zmíněných i Fabia a Superb. Všechny modely si samozřejmě Škoda vyrábí v domácích závodech, pokud by ale produkce měla být pozastavena, denní přírůstky by byly výrazně oslabeny. S tím by se zpozdily dodávky i zisky z prodeje. Obavy Škodovky jsou tedy samozřejmě na místě.
České Škodovky jako by se nechtěla pustit smůla. Nejenže se dlouhodobě potýká s klesajícími prodeji na zahraničních trzích, stejně jako všechny výrobce ji výrazně postihla čipová krize a aby toho nebylo málo, současná alarmující situace mezi Ruskem a Ukrajinou způsobuje vedení další vrásky na čele.
V ukrajinském Solomonově se totiž nachází montážní závod Evrocar, který zde pro Škodu montuje vozy. Další výrobní závody má pak automobilka nasmlouvané i ve městech Kaluga a Nižní Novgorod. Přímí zaměstnanci společnosti jsou pak v kancelářích v Moskvě a v Petrohradě v přidruženém závodě. Nejen zástupci odborů jsou tak nyní ve velkém napětí a doufají, že současná situace rychle skončí a jednání se přesunou do jednacích sálů místo měst běžných občanů.
Odbory Škody již dopisem pro vedení koncernu vyjádřily své obavy, především týkající se bezpečí a budoucnosti svých zaměstnanců. Obě země jsou ale i cílovými trhy značky, a tak jsou obavy vícenásobné a týkají se obchodní strategie i prodejů samotných.
Čtěte také: Škodovka stále nemá čipy! Omezená výroba aut je větší problém, než tušíte
Mluvčí automobily Škoda, Martina Špittová, je přesvědčená o tom, že boje ve městech nic nevyřeší a posun ke spravedlnosti zajistí pouze mezinárodní právo a jednání zúčastněných zemí ve společné místnosti. Aktivity společnosti i ochranu ohrožených osob pro společnosti pravidelně kontroluje krizový štáb.
V ruské Kaluze se vyrábí model Škoda Rapid. V Nižním Novgorodě pak trojice Octavia, Karoq i největší SUV Kodiaq. V ukrajinském Solomonově se jedná o sedm modelů, kromě již zmíněných i Fabia a Superb. Všechny modely si samozřejmě Škoda vyrábí v domácích závodech, pokud by ale produkce měla být pozastavena, denní přírůstky by byly výrazně oslabeny. S tím by se zpozdily dodávky i zisky z prodeje. Obavy Škodovky jsou tedy samozřejmě na místě.