Škoda nadělila modelu Enyaq iV delší dojezd a řadu dalších vylepšení!
- Elektromobily Škoda Enyaq a Enyaq Coupé iV získávají našlapanou aktualizaci
- Již vyrobené modely ji dostanou při návštěvě servisu v druhé polovině roku
- Kromě efektivity baterie je spousta novinek i v infotainmentu

Automobilka Škoda Auto vydává pro modely Enyaq iV a Enyaq Coupé iV novou verzi softwaru. Jejím největším přínosem je lepší životnost baterie a s tím spojený zvýšený dojezd. Mezi další vylepšení patří drobné úpravy virtuálního kokpitu i head-up displeje. Optimalizací prošel infotainment vozu a připojení do online služeb automobilky, Škoda Connect.
Škoda Enyaq iV získává řadu vylepšení
Nová verze palubního systému dostala označení ME3 a přináší novinky ve spoustě ohledech. Vozy, které sjedou z výrobní linky od února letošního roku dostanou balíček již nainstalovaný. Pro všechny dotčené modely vyrobené dříve bude aktualizace k dispozici v servisní síti automobilky v druhé polovině roku. Při návštěvě bude systém bezplatně personálem aktualizovaný.
Systém prošel vylepšením a optimalizací současně s představením nové karosářské verze elektrického modelu Enyaq Coupé iV. Zákazníky bude samozřejmě nejvíce zajímat rozšířená možnost ochrany bateriového systému. V praxi to znamená, že při delším nabíjení bude k dispozici možnost ukončit nabíjení při dosažení 80 % stavu nabití. Stejně tak systém bude regulovat rychlost DC nabíjení, aby nedocházelo k velkým výkonovým výkyvům. Díky těmto opatřením se dá zabránit rozsáhlejším poškození baterie a rychlejší ztrátě kapacity.
Čtěte také: Škoda Enyaq Coupé iV jde do výroby, továrna v Mladé Boleslavi se roztáčí na maximum
Rychlejší a šetrnější nabíjení
Další velmi příznivnou novinkou je regulace teploty baterie. Díky rychlejšímu nástupu provozní teploty a aktivnímu řízení teploty baterie funguje v nejlepších pracovních podmínkách a dokáže tak pracovat efektivněji. Model Enyaq Coupé s jedním motorem pak dokáže ujet na jedno nabití až 536 kilometrů, duální uspořádání motorů pak o dvacet kilometrů méně.
I nabíjecí výkon doznal vylepšení a poznáte to i u domácího nabíjení. Samozřejmě se předpokládá, že k tomu budete používat WallBox od Škody, tedy iV Charger. Ten dokáže slabší baterii o kapacitě 62 kWh dobít na 80 % za lehce přes šest hodin. Silnější baterii (82 kWh) za sedm a půl hodiny.
Nové zobrazení v kapličce virtuálního kokpitu
Úprav a vylepšení se dočkalo skutečně velké množství součástí. Za zmínku stojí i vylepšení virtuálního kokpitu. Objekty v blízkém okolí vozu jsou na displeji lépe viditelné. Stav nabití baterie je nyní kromě grafického znázornění vyjádřen i v procentech. Tuto informaci nově zobrazíte i na head-up displeji. K tomu získal virtuální kokpit jednu novou variantu dat k zobrazení v pravé části displeje.
Škodovka poslední aktualizací značně zvyšuje komfort pro celou posádku. Kompletní výčet novinek by se nám zde skutečně nevešel, a to je dobrá zpráva. A že to není jen o komfortu, ale i o efektivitě elektrického pohonu, dokazuje náročné cíle, kterou si automobilka s elektromobily vytyčila.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.