Konečně představeno! Luxusní Škoda Enyaq Coupé iV má 300 koní a dojezd přes 500 km
- Automobilka Škoda Auto konečně představila novou verzi Enyaqu iV
- Model Škoda Enyaq Coupé iV zaujme lepším výkonem či dojezdem
- Co dalšího si pro nás Škoda připravila?

Po dlouhé době plné různých úniků, špionážních fotografií a teorií jsme se konečně dočkali. Oficiální odhalení a představení nového elektromobilu Škoda Auto je tu. Konkrétně se jedná o elektrický model Škoda Enyaq Coupé iV. Ten přináší oproti své SUV verzi řadu vylepšení. Pojďme se podívat, co si pro nás automobilka připravila.
Enyaq Coupé iV i ve verzi RS
Vůz stojí na již známé platformě MEB, přičemž svými rozměry se od původního elektrovozu liší jen nepatrně. Délka je 4 653 mm, jeho šířka činí 1 879 mm a výška dosahuje 1 622 mm. Kufr má pojmout náklad o objemu 570 litrů, což je oproti SUV Enyaqu jen o 15 litrů méně.
Co se týče výkonu elektromobilu, tak jsme se dočkali hned tří variant. Tou základní je verze 80 iV, která nabídne díky jednou elektromotoru výkon 150 kW (204 koní). Dále je k dispozici verze s pohonem všem kol 80x iV, jejíž výkon činí 195 kW (265 koní). Maximální rychlost vozu je pak 160 km/h.

Čtěte také: Českou Škodu trápí mocný pokles prodejů. Jak si vedl elektrický Enyaq?
No a na závěr jsme se dokonce vůbec poprvé u elektromobilu Škody dočkali i špičkové verze RS iV. Ta nabídne dva elektromotory, které se budou starat o doručení výkonu o 220 kW (299 koní). Kromě vyššího výkonu a lepšího zrychlení se u „eReSa“ dočkáme také vyšší maximální rychlosti. Ta činí 180 km/h.
Lepší aerodynamika znamená lepší dojezd
Mimo lepšího výkonu jsme se však dočkali také lepší aerodynamiky a větší baterie. Tato kombinace má v základní a zároveň nejefektivnější verzi 80 iV zaručit dojezd až 545 km na jedno nabití. To je oproti původnímu SUV Enyaqu o 11 km více. Samotná baterie má u verze RS iV kapacitu 82 kWh, ovšem využitelných je jen 77 kWh.

Čtěte také: Škoda Enyaq jako filmová hvězda. Zahraje si elektromobil v hollywoodském snímku?
Škoda Enyaq Coupé iV umožňuje nabíjení o výkonu 135 kW. To znamená, že v praxi by mělo být možné nabít z 10 na 80 % během 29 minut. Součástí výbavy vozu je pak nabíjecí kabel Mennekes, ovšem na přání je k dispozici také nabíječka kompatibilní s běžnou 230V zásuvkou.
Interiér Enyaqu zabalený v karbonu
Design interiéru je u klasických verzí dostupný stejný, jako u SUV verze Enyaqu. Výjimkou je však verze RS iV, u které jsou na výběr dvě speciální varianty (Selection RS Lounge a Selection RS Suite). Obě jsou vybaveny karbonovým obložením palubní desky, Lounge pak disponuje i sportovními sedadly.

Čtěte také: Komerční banka modernizuje! Rozšíří svoji flotilu o 131 vozů Škoda Enyaq iV
Škoda Enyaq Coupé iV cena a dostupnost
Ačkoliv jsme se na dnešním odhalení dozvěděli naprostou většinu podstatných informací, tak pár nám jich bylo stejně zatajeno. V tuto chvíli není známé datum, kdy se elektromobilu dočkáme. O moc lépe na tom nejsou ani ceny jednotlivých variant, které jsou zatím také neznámé.
Situaci kolem nové Škody Enyaq Coupé iV i iV RS sledujeme a jakmile budeme znát ceny jednotlivých variant, přineseme vám je v samostatném článku!