Toyota vyvíjí „retro“ technologii, kterou nasadí u nových elektromobilů

Petr Bergmann
  • Toyota si patentovala elektrickou manuální převodovku
  • Elektromobily mají většinou jen jeden převodový stupeň
  • Jedná se tedy o přání zákazníků?
Manuální řazení
Manuální řazení

V posledních letech se také u spalovacích automobilů v Evropě stále víc prosazuje trend automatických převodovek, které jsou v jiných zemích, jako například ve Spojených státech, prakticky standardem. Stále se ale vyrábějí nová auta, která přicházejí s manuální převodovkou.

Toyota chce oslovit konzervativní zákazníky

Současné trhy dávají výrobcům automobilů stále méně prostoru, ale přesto se zdá, že místo pro inovace se dá najít vždy. Například manuálním převodovkám stále fandí početná cílová skupina uživatelů. Těmto zákazníkům chce Toyota vyjít vstříc i u čistě elektrických automobilů.

Na patentovém úřadě se totiž objevil patent na elektrickou manuální převodovku. Je obecně známo, že většina elektromobilů má pouze jeden převodový stupeň a existuje jen pár výjimek, například Porsche Taycan, které mají převodové stupně dva. I u těchto vozů ale změna převodů probíhá zcela plynule na pozadí.

Toyota si patentovala manuální pseudo-převodovku pro elektromobily
Toyota si patentovala manuální pseudo-převodovku pro elektromobily

Čtěte také: Toyota bZ4X odhaluje konkrétní specifikace. Jaká je cena a co nabídne?


Toyota se pravděpodobně chystá proces řazení pouze simulovat. Nejedná se o skutečnou manuální převodovku. Řidič by jednoduše mohl uměle přerušit tah motoru a pouze simulovat proces řazení. Tento efekt by se odehrával pouze v jeho hlavě, bez toho, aby ovlivnil jízdní chování vozu.

Dává pseudo-převodovka vůbec smysl?

Netušíme, proč se Toyota snaží jít tímto směrem, ale je fakt, že zkušení výrobci v oboru rádi přemýšlejí o tom, jak přenést staré vzory do nové doby. I to je možná důvod, proč řada automobilek, jako například Porsche nebo BMW, dává značné finanční částky do zvukových projevů jinak tichých elektromobilů. Jedná se především u sportovní zvuky.

Je sice pravdou, že v režimu Sport dokáže zvukový projev při akceleraci přinést nové emoce, ale proč by měla být akcelerace přerušována umělým řazením? Uvidíme, třeba si Toyota uvedený patent ponechá pouze v šuplíku.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".


Komentáře


Nejnovější články