V polovině roku 2022 se na trhu objeví Toyota bZ4X, představená v roce 2021. Vůz bude k dispozici od necelých 50 tisíc eur (1,2 milionu korun). Dojezd dosahuje až 450 kilometrů. Připravuje se také koncept Toyota bZ4X GR Sport.
S Toyotou bZ4X, která je prvním čistě elektrickým modelem značky, zahajuje japonská automobilka evropský maraton za Teslou a dalšími automobilkami, které už mají elektrický start za sebou. SUV o velikosti Toyoty RAV4 by mělo být u dealerů dostupné od poloviny roku 2022. Vozidlo s tajemným názvem (bZ znamená „beyond zero“) je postaveno na nové platformě e-TNGA a bylo vyvinuto společně se Subaru, které téměř současně představí dvojče Solterra.
bZ4X je vůz kompaktní/střední třídy s pohonem předních nebo všech kol. Ve verzi s pohonem předních kol Toyota nabízí systémový výkon 150 kW (204 k) s jedním motorem na přední nápravě, bZ4X s pohonem všech kol má dva motory o výkonu 80 kW, a tedy systémový výkon 160 kW (218 k).
Hranatý volant v elektrickém SUV Toyota bZ4x | zdroj: insideevs
Čtěte také: Aliance japonských značek napumpuje do elektřiny přes 560 miliard. Toyota samozřejmě ne
SUV, které váží více než dvě tuny, prý zrychlí na 100 km/h za 8,4 sekundy, s dvoumotorovým pohonem všech kol to trvá 7,7 sekundy. Maximální rychlost dosahuje 160 km/h. Jako zdroj energie je v Toyotě bZ4X použita lithium-iontová baterie s kapacitou 71,4 kWh. Ta se nabíjí výkonem až 150 kW z rychlých nabíjecích stanic. Maximální dojezd je 450 kilometrů.
Interiér Toyoty bZ4X skrývá četná překvapení. Toyota je prvním výrobcem, který přináší myšlenku Peugeotu s přístrojovou deskou nad volantem, i když zatím pouze jako nadstandardní vybavení. Systém se nazývá „One-Motion Grip“ a není u něj nutné měnit úchop volantu, protože ten lze otočit jen o 150 stupňů. Povely k řízení se přenáší elektronicky, prostřednictvím systému „drive-by-wire“. V základu má SUV konvenční volant.
Světle navržený interiér nabízí, díky dlouhému rozvoru (2 850 milimetrů) a chybějícímu převodovému tunelu, dostatek místa pro pět osob. Délka bZ4X je 4,7 metru, což lehce překonává 4,6 metru modelu RAV4, nabízeného jako plug-in nebo plně hybridní vůz.
Uprostřed palubní desky je umístěn 12palcový dotykový displej, jehož informační a zábavní systém je aktualizován prostřednictvím bezdrátových aktualizací. bZ4X lze také odemknout a klimatizovat pomocí aplikace MyT. Střechu lze volitelně vybavit solárními panely, které by měly nabídnout až 1 800 kilometrů ročně navíc prostřednictvím solární energie.
Čtěte také: Toyota představila koncepty nových elektromobilů. Který vám přijde nejzajímavější?
Na autosalonu v Tokiu automobilka představila koncept vozu Toyota bZ4X GR Sport. Elektrické SUV dostane v továrním oddělení motorsportu větší kola, sportovní sedadla a matně černé díly karoserie. To vyvolává myšlenku na výrobu sériového modelu v duchu dnes již legendárního GR Yaris.
Současně je ale třeba zvýšit výkon, aby bylo elektrické SUV “ostřejší”. Zhruba 221 kW (300 k) by z Toyoty bZ4X v outfitu GR udělalo skutečného konkurenta ID.4 GTX a podobných vozů.
V polovině roku 2022 se na trhu objeví Toyota bZ4X, představená v roce 2021. Vůz bude k dispozici od necelých 50 tisíc eur (1,2 milionu korun). Dojezd dosahuje až 450 kilometrů. Připravuje se také koncept Toyota bZ4X GR Sport.
S Toyotou bZ4X, která je prvním čistě elektrickým modelem značky, zahajuje japonská automobilka evropský maraton za Teslou a dalšími automobilkami, které už mají elektrický start za sebou. SUV o velikosti Toyoty RAV4 by mělo být u dealerů dostupné od poloviny roku 2022. Vozidlo s tajemným názvem (bZ znamená „beyond zero“) je postaveno na nové platformě e-TNGA a bylo vyvinuto společně se Subaru, které téměř současně představí dvojče Solterra.
bZ4X je vůz kompaktní/střední třídy s pohonem předních nebo všech kol. Ve verzi s pohonem předních kol Toyota nabízí systémový výkon 150 kW (204 k) s jedním motorem na přední nápravě, bZ4X s pohonem všech kol má dva motory o výkonu 80 kW, a tedy systémový výkon 160 kW (218 k).
Hranatý volant v elektrickém SUV Toyota bZ4x | zdroj: insideevs
Čtěte také: Aliance japonských značek napumpuje do elektřiny přes 560 miliard. Toyota samozřejmě ne
SUV, které váží více než dvě tuny, prý zrychlí na 100 km/h za 8,4 sekundy, s dvoumotorovým pohonem všech kol to trvá 7,7 sekundy. Maximální rychlost dosahuje 160 km/h. Jako zdroj energie je v Toyotě bZ4X použita lithium-iontová baterie s kapacitou 71,4 kWh. Ta se nabíjí výkonem až 150 kW z rychlých nabíjecích stanic. Maximální dojezd je 450 kilometrů.
Interiér Toyoty bZ4X skrývá četná překvapení. Toyota je prvním výrobcem, který přináší myšlenku Peugeotu s přístrojovou deskou nad volantem, i když zatím pouze jako nadstandardní vybavení. Systém se nazývá „One-Motion Grip“ a není u něj nutné měnit úchop volantu, protože ten lze otočit jen o 150 stupňů. Povely k řízení se přenáší elektronicky, prostřednictvím systému „drive-by-wire“. V základu má SUV konvenční volant.
Světle navržený interiér nabízí, díky dlouhému rozvoru (2 850 milimetrů) a chybějícímu převodovému tunelu, dostatek místa pro pět osob. Délka bZ4X je 4,7 metru, což lehce překonává 4,6 metru modelu RAV4, nabízeného jako plug-in nebo plně hybridní vůz.
Uprostřed palubní desky je umístěn 12palcový dotykový displej, jehož informační a zábavní systém je aktualizován prostřednictvím bezdrátových aktualizací. bZ4X lze také odemknout a klimatizovat pomocí aplikace MyT. Střechu lze volitelně vybavit solárními panely, které by měly nabídnout až 1 800 kilometrů ročně navíc prostřednictvím solární energie.
Čtěte také: Toyota představila koncepty nových elektromobilů. Který vám přijde nejzajímavější?
Na autosalonu v Tokiu automobilka představila koncept vozu Toyota bZ4X GR Sport. Elektrické SUV dostane v továrním oddělení motorsportu větší kola, sportovní sedadla a matně černé díly karoserie. To vyvolává myšlenku na výrobu sériového modelu v duchu dnes již legendárního GR Yaris.
Současně je ale třeba zvýšit výkon, aby bylo elektrické SUV “ostřejší”. Zhruba 221 kW (300 k) by z Toyoty bZ4X v outfitu GR udělalo skutečného konkurenta ID.4 GTX a podobných vozů.