Ne všichni japonští výrobci aut se elektrifikaci zarputile brání, jako uskupení kolem Toyoty. Někteří z nich jí naopak věří natolik, že jsou v rámci aliance do této technologie schopni investovat desítky miliard dolarů. Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi plánuje do roku 2030 uvést na trh 35 nových plně elektrických automobilů, a to není ani zdaleka všechno.
Automobilky Renault, Nissan a Mitsubishi si pro nás v rámci aliance připravily oznámení, ve kterém nám přiblížily plány do budoucna. V posledních letech bývá zvykem, že při podobných výstupech společnosti oznamují hlavně vklady astronomických částek do elektrifikace a odhadují počet vozů, které budou do určitého roku elektrické.
Aliance má v úmyslu během příštích 5 let investovat 23 miliard eur (přes 562 miliard korun) do elektrifikace svých vozidel. Do roku 2030 by poté automobilky měly uvést celkem 35 nových vozů s elektrickým pohonem. Rok a půl poté, co byl oznámen nový obchodní model spolupráce, tak aliance stojí na pevných základech a může se začít společně soustředit na budoucnost.
Nepřehlédněte: Renault má velkolepé plány, do roku 2030 chce být už 100% elektrický
“Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi je mezi ostatními světovými společnostmi osvědčeným a jedinečným subjektem. Již 22 let stavíme na vzájemném respektu a silných stránkách skupiny abychom dosáhli úspěchu. Dnes se aliance snaží dosáhnout revoluce v mobilitě a zároveň poskytuje zákazníkům, zaměstnancům, akcionářům a vlastně všem zainteresovaným osobám důležité hodnoty.
Tři členské společnosti nyní připravily společný plán do roku 2030 a budou se podílet na budoucích projektech elektrifikace a konektivity. Aliance se stane do roku 2050 uhlíkově neutrální,” řekl Jean-Dominique Senard, předseda aliance.
Nepřehlédněte: Renault má velkolepé plány, do roku 2030 chce být už 100% elektrický
Členové aliance budou spolupracovat na principu takzvané “inteligentní diferenciace”, která definuje míru podobnosti jednotlivých vozů. Může jít o sdílení platformy, motorizace, segmenty a mnoho dalších vlastností.
Přišlo také oznámení nové platformy. Po poměrně čerstvé novince CMF-EV by měla v roce 2023 přijít vylepšená verze CMF-BEV, která bude disponovat dojezdem až 400 km, a také se má pyšnit výjimečnými aerodynamickými parametry, které pomohou snížit spotřebu energie až o 10 %.
Poslední informací, kterou vypíchneme, je snaha aliance o masovou výrobu ASSB baterií (tedy baterií s pevným elektrolytem), už během roku 2028. Ta by měla mít až dvojnásobnou hustotu energie oproti současným lithium-iontovým bateriím a doba nabíjení by se měla zkrátit až na jednu třetinu.
Ne všichni japonští výrobci aut se elektrifikaci zarputile brání, jako uskupení kolem Toyoty. Někteří z nich jí naopak věří natolik, že jsou v rámci aliance do této technologie schopni investovat desítky miliard dolarů. Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi plánuje do roku 2030 uvést na trh 35 nových plně elektrických automobilů, a to není ani zdaleka všechno.
Automobilky Renault, Nissan a Mitsubishi si pro nás v rámci aliance připravily oznámení, ve kterém nám přiblížily plány do budoucna. V posledních letech bývá zvykem, že při podobných výstupech společnosti oznamují hlavně vklady astronomických částek do elektrifikace a odhadují počet vozů, které budou do určitého roku elektrické.
Aliance má v úmyslu během příštích 5 let investovat 23 miliard eur (přes 562 miliard korun) do elektrifikace svých vozidel. Do roku 2030 by poté automobilky měly uvést celkem 35 nových vozů s elektrickým pohonem. Rok a půl poté, co byl oznámen nový obchodní model spolupráce, tak aliance stojí na pevných základech a může se začít společně soustředit na budoucnost.
Nepřehlédněte: Renault má velkolepé plány, do roku 2030 chce být už 100% elektrický
“Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi je mezi ostatními světovými společnostmi osvědčeným a jedinečným subjektem. Již 22 let stavíme na vzájemném respektu a silných stránkách skupiny abychom dosáhli úspěchu. Dnes se aliance snaží dosáhnout revoluce v mobilitě a zároveň poskytuje zákazníkům, zaměstnancům, akcionářům a vlastně všem zainteresovaným osobám důležité hodnoty.
Tři členské společnosti nyní připravily společný plán do roku 2030 a budou se podílet na budoucích projektech elektrifikace a konektivity. Aliance se stane do roku 2050 uhlíkově neutrální,” řekl Jean-Dominique Senard, předseda aliance.
Nepřehlédněte: Renault má velkolepé plány, do roku 2030 chce být už 100% elektrický
Členové aliance budou spolupracovat na principu takzvané “inteligentní diferenciace”, která definuje míru podobnosti jednotlivých vozů. Může jít o sdílení platformy, motorizace, segmenty a mnoho dalších vlastností.
Přišlo také oznámení nové platformy. Po poměrně čerstvé novince CMF-EV by měla v roce 2023 přijít vylepšená verze CMF-BEV, která bude disponovat dojezdem až 400 km, a také se má pyšnit výjimečnými aerodynamickými parametry, které pomohou snížit spotřebu energie až o 10 %.
Poslední informací, kterou vypíchneme, je snaha aliance o masovou výrobu ASSB baterií (tedy baterií s pevným elektrolytem), už během roku 2028. Ta by měla mít až dvojnásobnou hustotu energie oproti současným lithium-iontovým bateriím a doba nabíjení by se měla zkrátit až na jednu třetinu.