Aliance japonských značek napumpuje do elektřiny přes 560 miliard. Toyota samozřejmě ne

  • Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi zveřejnila oznámení, které se týká především plánů do budoucna
  • Na elektrifikaci svých modelů chtějí dát členské společnosti dohromady 23 miliard euro
  • Krom toho nám byla představena i nová platforma CMF-BEV, které bychom se měli dočkat v roce 2024
Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi si pro nás připravila nové oznámení

Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi si pro nás připravila nové oznámení | foto: Nissan Motor Corporation

Ne všichni japonští výrobci aut se elektrifikaci zarputile brání, jako uskupení kolem Toyoty. Někteří z nich jí naopak věří natolik, že jsou v rámci aliance do této technologie schopni investovat desítky miliard dolarů. Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi plánuje do roku 2030 uvést na trh 35 nových plně elektrických automobilů, a to není ani zdaleka všechno.

Renault-Nissan-Mitsubishi chce investovat

Automobilky Renault, Nissan a Mitsubishi si pro nás v rámci aliance připravily oznámení, ve kterém nám přiblížily plány do budoucna. V posledních letech bývá zvykem, že při podobných výstupech společnosti oznamují hlavně vklady astronomických částek do elektrifikace a odhadují počet vozů, které budou do určitého roku elektrické.

Aliance má v úmyslu během příštích 5 let investovat 23 miliard eur (přes 562 miliard korun) do elektrifikace svých vozidel. Do roku 2030 by poté automobilky měly uvést celkem 35 nových vozů s elektrickým pohonem. Rok a půl poté, co byl oznámen nový obchodní model spolupráce, tak aliance stojí na pevných základech a může se začít společně soustředit na budoucnost.

Očekávaný plně elektrický Renault Mégane E-Tech

Očekávaný plně elektrický Renault Mégane E-Tech


Nepřehlédněte: Renault má velkolepé plány, do roku 2030 chce být už 100% elektrický


“Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi je mezi ostatními světovými společnostmi osvědčeným a jedinečným subjektem. Již 22 let stavíme na vzájemném respektu a silných stránkách skupiny abychom dosáhli úspěchu. Dnes se aliance snaží dosáhnout revoluce v mobilitě a zároveň poskytuje zákazníkům, zaměstnancům, akcionářům a vlastně všem zainteresovaným osobám důležité hodnoty.

Tři členské společnosti nyní připravily společný plán do roku 2030 a budou se podílet na budoucích projektech elektrifikace a konektivity. Aliance se stane do roku 2050 uhlíkově neutrální,” řekl Jean-Dominique Senard, předseda aliance.

Výkonný ředitel společnosti Nissan Makato Uchida

Výkonný ředitel společnosti Nissan Makato Uchida | foto: Nissan Motor Group


Nepřehlédněte: Renault má velkolepé plány, do roku 2030 chce být už 100% elektrický


Aliance má i další esa v rukávu

Členové aliance budou spolupracovat na principu takzvané “inteligentní diferenciace”, která definuje míru podobnosti jednotlivých vozů. Může jít o sdílení platformy, motorizace, segmenty a mnoho dalších vlastností.

Přišlo také oznámení nové platformy. Po poměrně čerstvé novince CMF-EV by měla v roce 2023 přijít vylepšená verze CMF-BEV, která bude disponovat dojezdem až 400 km, a také se má pyšnit výjimečnými aerodynamickými parametry, které pomohou snížit spotřebu energie až o 10 %.

Poslední informací, kterou vypíchneme, je snaha aliance o masovou výrobu ASSB baterií (tedy baterií s pevným elektrolytem), už během roku 2028. Ta by měla mít až dvojnásobnou hustotu energie oproti současným lithium-iontovým bateriím a doba nabíjení by se měla zkrátit až na jednu třetinu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Aliance japonských značek napumpuje do elektřiny přes 560 miliard. Toyota samozřejmě ne

  • Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi zveřejnila oznámení, které se týká především plánů do budoucna
  • Na elektrifikaci svých modelů chtějí dát členské společnosti dohromady 23 miliard euro
  • Krom toho nám byla představena i nová platforma CMF-BEV, které bychom se měli dočkat v roce 2024
Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi si pro nás připravila nové oznámení

Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi si pro nás připravila nové oznámení | foto: Nissan Motor Corporation

Ne všichni japonští výrobci aut se elektrifikaci zarputile brání, jako uskupení kolem Toyoty. Někteří z nich jí naopak věří natolik, že jsou v rámci aliance do této technologie schopni investovat desítky miliard dolarů. Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi plánuje do roku 2030 uvést na trh 35 nových plně elektrických automobilů, a to není ani zdaleka všechno.

Renault-Nissan-Mitsubishi chce investovat

Automobilky Renault, Nissan a Mitsubishi si pro nás v rámci aliance připravily oznámení, ve kterém nám přiblížily plány do budoucna. V posledních letech bývá zvykem, že při podobných výstupech společnosti oznamují hlavně vklady astronomických částek do elektrifikace a odhadují počet vozů, které budou do určitého roku elektrické.

Aliance má v úmyslu během příštích 5 let investovat 23 miliard eur (přes 562 miliard korun) do elektrifikace svých vozidel. Do roku 2030 by poté automobilky měly uvést celkem 35 nových vozů s elektrickým pohonem. Rok a půl poté, co byl oznámen nový obchodní model spolupráce, tak aliance stojí na pevných základech a může se začít společně soustředit na budoucnost.

Očekávaný plně elektrický Renault Mégane E-Tech

Očekávaný plně elektrický Renault Mégane E-Tech


Nepřehlédněte: Renault má velkolepé plány, do roku 2030 chce být už 100% elektrický


“Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi je mezi ostatními světovými společnostmi osvědčeným a jedinečným subjektem. Již 22 let stavíme na vzájemném respektu a silných stránkách skupiny abychom dosáhli úspěchu. Dnes se aliance snaží dosáhnout revoluce v mobilitě a zároveň poskytuje zákazníkům, zaměstnancům, akcionářům a vlastně všem zainteresovaným osobám důležité hodnoty.

Tři členské společnosti nyní připravily společný plán do roku 2030 a budou se podílet na budoucích projektech elektrifikace a konektivity. Aliance se stane do roku 2050 uhlíkově neutrální,” řekl Jean-Dominique Senard, předseda aliance.

Výkonný ředitel společnosti Nissan Makato Uchida

Výkonný ředitel společnosti Nissan Makato Uchida | foto: Nissan Motor Group


Nepřehlédněte: Renault má velkolepé plány, do roku 2030 chce být už 100% elektrický


Aliance má i další esa v rukávu

Členové aliance budou spolupracovat na principu takzvané “inteligentní diferenciace”, která definuje míru podobnosti jednotlivých vozů. Může jít o sdílení platformy, motorizace, segmenty a mnoho dalších vlastností.

Přišlo také oznámení nové platformy. Po poměrně čerstvé novince CMF-EV by měla v roce 2023 přijít vylepšená verze CMF-BEV, která bude disponovat dojezdem až 400 km, a také se má pyšnit výjimečnými aerodynamickými parametry, které pomohou snížit spotřebu energie až o 10 %.

Poslední informací, kterou vypíchneme, je snaha aliance o masovou výrobu ASSB baterií (tedy baterií s pevným elektrolytem), už během roku 2028. Ta by měla mít až dvojnásobnou hustotu energie oproti současným lithium-iontovým bateriím a doba nabíjení by se měla zkrátit až na jednu třetinu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."