Volkswagen ID.4 GTX – cena, dojezd, specifikace sportovnějšího sourozence

Luboš Srb
  • Volkswagen ID.4 GTX je sportovnější verze elektrického, rodinného SUV
  • Výkon narostl až na 220 kW, naopak dojezd se snížil na max. 480 km dle WLTP
  • Cena není výrazně vyšší než u standardního modelu
Volkswagen ID.4 GTX
Volkswagen ID.4 GTX

Podle Volkswagenu je speciální varianta GTX novou vlajkovou lodí elektromobilové rodiny ID. Změn je však oproti standardnímu modelu ID.4 velmi málo a upřímně, čekali jsme víc. Vždyť značka GTX navazuje na pojmy jako GTI a GTE, od kterých člověk vyloženě očekává maximální výkon a třeba i lehce ostřejší vzhled.

Nový VW ID.4 GTX ovšem vypadá prakticky stejně, jako jeho slabší sourozenec. Navíc má akorát odznáčky GTX na stříbrné liště pod bočními zpětnými zrcátky či na kufru. Maska je naprosto stejná, stejně jako všechny tvary a křivky tohoto aerodynamicky laděného rodinného SUV.

Co je u Volkswagenu ID.4 GTX nového?

Pokud se ptáte, co je tedy nového, tak je to rozhodně pohon všech kol, který zajišťuje vyšší výkon, ale současně i zkracuje dojezd elektromobilu na jedno nabití. Všechno ostatní je víceméně stejné, včetně ceny, která se o mnoho neliší. Výroba je taktéž s uhlíkově neutrální stopou, stejně jako u klasického ID.4 (test).

Volkswagen ID.4 GTX, interiér
Volkswagen ID.4 GTX, interiér

První elektromobil od Volkswagenu s pohonem všech kol je postavený na platformě MEB a podle slov automobilky umí být komfortní, ale i sportovní. U ID.4 GTX stále najdeme 150kW synchronní motor s permanentním magnetem na zadní nápravě, který doplňuje asynchronní motor pohánějící přední nápravu. Díky tomu má vůz výkon navíc.

Pohon všech kol, výkon až 220 kW, lepší zrychlení

Celkový výkon u VW ID.4 GTX je až 220 kW, ovšem je dostupný po dobu maximálně 30 sekund. Díky tomu dokáže elektromobil zrychlit z nuly na stovku o něco rychleji než standardní verze, u které to zabere 8,5 sekund. GTX se chlubí, že mu z 0 na 100 km/h stačí jen 6,2 sekund, což tedy ale není o moc lepší a upřímně, čekali jsme lepší výsledek. Maximálka vzrostla ze 160 na 180 km/h a je opět jen elektronicky omezena.

V interiéru ID.4 GTX si můžeme všimnout tmavšího interiéru s využitím prošívání, dále sportovních sedadel, koženého volantu, či krásného ambientního podsvícení, které má vylepšovat uživatelský zážitek a alespoň trochu pomoci ke sportovnějšímu feelingu z elektrického auta, které zůstává stále spíše pro rodiny než milovníky rychlé jízdy. Samozřejmě nechybí kombinace kotoučové brzdy vpředu a bubnové brzdy vzadu. Na přání je dodávaný paket se sportovním podvozkem, kdy je karoserie snížena o 15 milimetrů, včetně progresivního řízení.

S vyšším výkonem jde ruku v ruce i tažné zařízení, které u GTX zvládne až 1200 kg v případě brzděného přívěsu. U standardního ID.4 je to max. 1000 kg s brzděným, případně max. 750 kg s nebrzděným přívěsem. Pokud jde o prostornost, ID.4 zůstává stejně velké a třeba v případě zavazadlového prostoru je objem 543 litrů, resp. 1575 litrů po sklopení zadních sedadel. Jediným ústupkem u GTX je dojezd, který se snížil z 520 na max. 480 km dle WLTP.

Volkswagen ID.4 GTX
Volkswagen ID.4 GTX

Cena a dostupnost

Nový, elektrický Volkswagen ID.4 GTX se začne na evropských trzích prodávat od léta 2021, a to za cenu od 50 415 eur. V přepočtu to dělá 1,3 milionu korun, přičemž například v Německu lze využít státní dotaci 7500 eur, takže pak vyjde elektromobil jen na 42 950 eur, čili 1,1 milionu korun.

Cena v Česku je zatím s otazníkem, nicméně pokud se podíváme na to, že klasický model ID.4 šel do prodeje za nejméně 49 950 eur, což je ani ne o jedno procento méně než startovní cena GTX, pak můžeme předpokládat, že na českém trhu by mohl VW ID.4 GTX začínat na zhruba 1 236 300 korunách, protože klasické ID.4 šlo do prodeje za cenu od 1 224 900 Kč. Ale na potvrzení si musíme počkat.

Video

Volkswagen ID.4 GTX: specifikace

KonstrukceSUV, rozměry: 4582 × 1852 × 1616 mm, hmotnost: ? kg
Pohonelektromobil, pohon všech kol
Výkoncelkově 220 kW/? Nm
BaterieLi-Ion, 82 kWh (77 kWh využitelných)
Nabíjenípalubní nabíječka: až 11 kW, rychlonabíjení (CCS): až 125 kW
Spotřeba a dojezdspotřeba 18 kWh/100 km, dojezd až 480 km dle WLTP
Výbava a technologieaž 21palcová kola, adaptivní tempomat, digitální kokpit, hlasové ovládání, LED světlomety, multifunkční volant, tažné zařízení až 1200 kg
Cena a dostupnostodhadujeme od 1 236 300 Kč, léto 2021

Volkswagen ID.4: specifikace

KonstrukceSUV, rozměry: 4584 × 1852 × 1631 mm, hmotnost: 2124 kg
Pohonelektromobil, pohon zadních kol
Výkoncelkově 150 kW/310 Nm
BaterieLi-Ion, 82 kWh (77 kWh využitelných)
Nabíjenípalubní nabíječka: až 11 kW, rychlonabíjení (CCS): až 125 kW
Spotřeba a dojezdspotřeba 15 kWh/100 km, dojezd až 520 km dle WLTP
Výbava a technologieaž 21palcová kola, adaptivní tempomat, digitální kokpit, hlasové ovládání, LED světlomety, multifunkční volant, tažné zařízení až 1000 kg
Cena a dostupnostod 1 224 900 Kč, jaro 2021
Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Luboš Srb - Šéfredaktor

Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.


Komentáře


Nejnovější články