Tak se zdá, že Škoda Auto opravdu důkladně dodržuje svou firemní strategii Next Level, kterou poprvé automobilka představila světu v červnu letošního roku. Český výrobce automobilů v tuto chvíli v Mladé Boleslavi testuje dva elektrické tahače, které budou sloužit pro vnitrozávodní dopravu. Jak vypadají a co můžeme očekávat do budoucna?
„Ve Škoda Auto cíleně sázíme na „Simply Clever“ přístupy, abychom společnost v oblasti výroby a logistiky učinili ještě udržitelnější. Po úspěšném zkušebním provozu obou tahačů s čistě elektrickým pohonem v rámci vozového parku vnitrozávodní dopravy plynule přecházíme na čistě elektrické nákladní automobily,“ zdůrazňuje Michael Oeljeklaus, člen představenstva Škoda Auto.
Logistika společnosti od začátku října testuje celkem dva elektrické tahače vybavené standardními návěsy, které do přístího roku nahradí dosavadní tahače s naftovým motorem. Od června 2022 v závodě v Mladé Boleslavi budou elektrotahače přepravovat baterie pro čistě elektrické vozy.
Čtěte také: Škoda Auto upouští od „nečistých“ elektroaut, vše vsadí na jedinou kartu
Nutno poznamenat, že kvůli nízkému dojezdu elektrických tahačů jde v současnosti o pouze vnitrozávodní dopravu. Dojezd nákladních automobilů na jedno nabití činí přibližně 80 kilometrů a dobít baterii na plnou kapacitu trvá až 4,5 hodiny.
Zajímavá je také spotřeba takových tahačů. Škoda Auto ve své tiskové zprávě uvádí, že nákladní vůz spotřebuje na 100 km až 200 kWh elektřiny. Díky nasazení elektrotahačů si automobilka slibuje snížení CO2 až o 60 tun za rok.
Tak se zdá, že Škoda Auto opravdu důkladně dodržuje svou firemní strategii Next Level, kterou poprvé automobilka představila světu v červnu letošního roku. Český výrobce automobilů v tuto chvíli v Mladé Boleslavi testuje dva elektrické tahače, které budou sloužit pro vnitrozávodní dopravu. Jak vypadají a co můžeme očekávat do budoucna?
„Ve Škoda Auto cíleně sázíme na „Simply Clever“ přístupy, abychom společnost v oblasti výroby a logistiky učinili ještě udržitelnější. Po úspěšném zkušebním provozu obou tahačů s čistě elektrickým pohonem v rámci vozového parku vnitrozávodní dopravy plynule přecházíme na čistě elektrické nákladní automobily,“ zdůrazňuje Michael Oeljeklaus, člen představenstva Škoda Auto.
Logistika společnosti od začátku října testuje celkem dva elektrické tahače vybavené standardními návěsy, které do přístího roku nahradí dosavadní tahače s naftovým motorem. Od června 2022 v závodě v Mladé Boleslavi budou elektrotahače přepravovat baterie pro čistě elektrické vozy.
Čtěte také: Škoda Auto upouští od „nečistých“ elektroaut, vše vsadí na jedinou kartu
Nutno poznamenat, že kvůli nízkému dojezdu elektrických tahačů jde v současnosti o pouze vnitrozávodní dopravu. Dojezd nákladních automobilů na jedno nabití činí přibližně 80 kilometrů a dobít baterii na plnou kapacitu trvá až 4,5 hodiny.
Zajímavá je také spotřeba takových tahačů. Škoda Auto ve své tiskové zprávě uvádí, že nákladní vůz spotřebuje na 100 km až 200 kWh elektřiny. Díky nasazení elektrotahačů si automobilka slibuje snížení CO2 až o 60 tun za rok.