Škoda Auto a její budoucnost? V hlavní roli elektromobilová revoluce

Luboš Srb
  • Škoda Auto na akci Next Level představila plány a strategii do roku 2030
  • Česko se má stát elektromobilovým hubem!
  • 50 až 70 % nově prodaných aut má být čistě elektrických
Škoda Auto, Next Level 2030
Škoda Auto, Next Level 2030

Šéf mladoboleslavské automobilky Škoda Auto měl před chvílí možná jednu z nejdůležitějších prezentací posledních let. Prozradil, jaká je nová firemní strategie „Next Level – Škoda Strategy 2030“, a že je hodně zajímavá především z pohledu elektromobility, která má být jedním z klíčů k úspěšnému zvládnutí dekády spojené s významnými změnami nejen v celém automobilovém průmyslu, ale i včetně světové pandemie!

Škoda Auto a plány do roku 2030

Je to celkem jednoduché a jasné. Ambicí společnosti Škoda Auto je stát se jednou z pěti nejprodávanějších značek v Evropě, přičemž do roku 2030 by měla být zhruba každá druhá prodaná škodovka čistě elektrická, resp. 50 až 70 % nově prodaných aut má být v podobě elektromobilu, zbytek pak hybridy, plug-in hybridy a spalovací auta. S těmi se mimochodem počítá a česká automobilka překvapivě neuvedla, že by s rokem 2030 spalovací motory končily.

Důležité je samozřejmě snižování emisí v celé Evropě, kdy Green Deal (tedy tzv. Zelená dohoda od Evropské unie, pod kterou se zavázaly státy, ale i automobilky – pozn. redakce) počítá s tím, že emise CO2 klesnou mezi lety 1990 až 2030 o nejméně 55 %. Aktuálně jsou přitom na stole ještě ambicióznější cíle ve snižování emisí a pokud budou přijaty, pak bude elektrifikace ještě rychlejší a důkladnější, což může představovat problém pro nepřizpůsobivé hráče.


Čtěte také: Škoda Auto bije na poplach! Výroba aut v Česku dostane stopku


Škoda Auto uvedla, že chce do roku 2030 omezit flotilové emise o více než 50 % ve srovnání s rokem 2020. Pomoct ji mají především zbrusu nové elektromobily, kterých se dočkáme v příštích letech. Půjde o modely menší než Enyaq iV, což vlastně ani není překvapivé. Každopádně to je tak asi vše, co zatím mladoboleslavská automobilka oficiálně řekla z úst svého šéfa Thomase Schäfera. Podle neoficiálních zdrojů je v případě crossover a uvažuje se také o menším hatchbacku, nicméně Schäfer diplomaticky uvedl, že není vyloučen ani čistě elektrický model typu Octavia, což je absolutně nejprodávanější škodovka.

Česko se stane elektromobilovým hubem!

Informací kolem stavby Gigafactory v Česku je čím dál tím více a po dnešní akci Škoda Next Level 2030 jsme opět o krok dále. CEO Škoda Auto Thomas Schäfer přímo řekl, že Gigafactory vyrábějící pouze elektromobily (a nejspíše tedy i baterie pro elektromobily – pozn. redakce) v Česku bude, ale otázkou je jenom kdy, jestli se to stihne do konce této dekády, nebo případně až později. O tom, že se dočkáme Gigafactory už v příštích letech, však ještě nebylo rozhodnuto a stále probíhají jednání s vládou a partnery.

Podcast

„Společně s dalšími obchodními partnery, se zástupci politické sféry a s koncernem Volkswagen plánuje společnost Škoda Auto proměnit Českou republiku v centrum rozvoje elektromobility a zajistit tak stávající pracovní místa a vytvořit nová.“ píše společnost Škoda Auto ve své tiskové zprávě.

„Do roku 2030 ve všech třech českých výrobních závodech společnosti Škoda Auto, v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí, vyrábět elektrické vozy nebo elektrické komponenty. Aktuálně se v Mladé Boleslavi již vyrábějí vysokonapěťové trakční baterie pro plug-in hybridní modely Škoda Superb iV a Octavia iV i pro modely dalších koncernových značek. Začátkem příštího roku bude navíc v Mladé Boleslavi zahájena výroba bateriových systémů pro koncernovou platformu MEB, na níž je postaven model Škoda Enyaq iV. Česká automobilka navíc společně s partnery pracuje na posílení stabilní dodavatelské struktury pro další rozvoj elektromobility.“

Záznam z tiskové konference společnosti Škoda Auto


Autor článku

Luboš Srb - Šéfredaktor

Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.


Komentáře


Nejnovější články