Podle generálního ředitele mladoboleslavské Škody, Thomas Schäfera, se bude automobilka v budoucnu méně soustředit na výrobu PHEV a místo toho bude dodávat více čistě elektrických vozů. Generální ředitel také hovořil o loňských úspěších automobilky a o zářné budoucnosti plně elektrického modelu Enyaq iV, navzdory globálnímu nedostatku polovodičových čipů.
Jako jedna z nejoblíbenějších evropských automobilek přináší Škoda celé skupině Volkswagen nadprůměrně vysoké obchodní marže. V roce 2019 přišla Škoda na trh s elektromobilním debutem Citigo iV, krátce na to byla ale zrušena celá modelová řada, včetně spalovací verze.
Poté automobilka navázala čistě elektrickým crossoverem Enyaq iV, vyrobeném na nové koncernové platformě MEB. K němu se připojila dvojice plug-in hybridních vozů, Superb a Octavia. V návaznosti na nedávné úspěchy sdílel generální ředitel Škody plány společnosti na budoucnost s nulovými emisemi.
Čtěte také: Papež na Slovensku jezdí v upravené Škodě Enyaq iV. Co přesně si Vatikán vyžádal?
Škoda v loňském roce prodala víc než 1 milion vozů a její generální ředitel doufá, že se tomuto číslu vyrovná i letos, navzdory globálnímu nedostatku polovodičových čipů, kvůli kterému se očekává přibližně o 100 000 vozů nižší produkce. I přesto si Thomas Schäfer myslí, že Škoda může ztrátu dohnat ve čtvrtém čtvrtletí.
Škodovka věnovala i přes polovodičovou krizi značnou část svých zdrojů upřednostňování výroby modelu Enyaq. Toto rozhodnutí bylo rozumné, zvlášť když víme, že automobilka má na stole přibližně 70 000 objednávek tohoto modelu.
Také proto uvedl ředitel Schäfer, že se výroba zaměří především na čistě elektrickou budoucnost a nebude se snažit vytvářet plug-in hybridní varianty ostatních modelů. Dalšími sdílenými informacemi byl plán na představení modelu Enyaq kupé v roce 2022 a také možnost výroby malého elektrického automobilu, plánovaná na rok 2025. Vůz by měl přijít na trh za cenu pohybující se mezi 20 a 25 tisíci eur, tedy v rozmezí 500 až 655 tisíc korun.
Podle generálního ředitele mladoboleslavské Škody, Thomas Schäfera, se bude automobilka v budoucnu méně soustředit na výrobu PHEV a místo toho bude dodávat více čistě elektrických vozů. Generální ředitel také hovořil o loňských úspěších automobilky a o zářné budoucnosti plně elektrického modelu Enyaq iV, navzdory globálnímu nedostatku polovodičových čipů.
Jako jedna z nejoblíbenějších evropských automobilek přináší Škoda celé skupině Volkswagen nadprůměrně vysoké obchodní marže. V roce 2019 přišla Škoda na trh s elektromobilním debutem Citigo iV, krátce na to byla ale zrušena celá modelová řada, včetně spalovací verze.
Poté automobilka navázala čistě elektrickým crossoverem Enyaq iV, vyrobeném na nové koncernové platformě MEB. K němu se připojila dvojice plug-in hybridních vozů, Superb a Octavia. V návaznosti na nedávné úspěchy sdílel generální ředitel Škody plány společnosti na budoucnost s nulovými emisemi.
Čtěte také: Papež na Slovensku jezdí v upravené Škodě Enyaq iV. Co přesně si Vatikán vyžádal?
Škoda v loňském roce prodala víc než 1 milion vozů a její generální ředitel doufá, že se tomuto číslu vyrovná i letos, navzdory globálnímu nedostatku polovodičových čipů, kvůli kterému se očekává přibližně o 100 000 vozů nižší produkce. I přesto si Thomas Schäfer myslí, že Škoda může ztrátu dohnat ve čtvrtém čtvrtletí.
Škodovka věnovala i přes polovodičovou krizi značnou část svých zdrojů upřednostňování výroby modelu Enyaq. Toto rozhodnutí bylo rozumné, zvlášť když víme, že automobilka má na stole přibližně 70 000 objednávek tohoto modelu.
Také proto uvedl ředitel Schäfer, že se výroba zaměří především na čistě elektrickou budoucnost a nebude se snažit vytvářet plug-in hybridní varianty ostatních modelů. Dalšími sdílenými informacemi byl plán na představení modelu Enyaq kupé v roce 2022 a také možnost výroby malého elektrického automobilu, plánovaná na rok 2025. Vůz by měl přijít na trh za cenu pohybující se mezi 20 a 25 tisíci eur, tedy v rozmezí 500 až 655 tisíc korun.