Škoda Auto řeší problém historických rozměrů! Záchranu hledá u elektromobilů
- Škoda má na náhradních parkovištích nejvyšší počet nedokončených vozů v historii
- Za problémy stojí nedostatek elektronických čipů z Malajsie
- Výrobu nyní vede elektromobil s vysokou marží

Škodovka se chystá na znovuobnovení výroby. Montážní linky by se měly rozjet počátkem příštího týdne po ukončení prodloužené celozávodní dovolené. Důvodem přerušení výroby je nedostatek elektronických čipů z Malajsie, kde je kvůli Covidu-19 zavedený lockdown a tamní továrny stojí.
Škoda Auto bije na poplach!
Podle předsedy podnikové rady Jaroslava Povšíka není Škoda Auto schopna dokončovat na svých linkách nové vozy. Firma si nemůže dovolit překročit maximální hranici nedokončených vozů, která činí 50 000 kusů, protože by mohlo dojít k ohrožení likvidity firmy. Z toho důvodu je situace řešena rušením pracovních směn.
Aktuálně stojí na náhradních parkovacích plochách přibližně 40 000 nedokončených Škodovek. Ty se firma snaží v souvislosti s opožděnými dodávkami potřebných dílů průběžně dokončovat.
Otázkou je nyní preference výroby. V současnosti je nutné dokončovat především vozy s vysokou marží, jakými jsou prémiový Enyaq iV, Kodiaq, Superb, ale také nová Fabia. Zdá se, že Černého Petra má v ruce Octavia, jejíž výroba není pro Škodovku tak zajímavá, jako u výše jmenovaných modelů.

Čtěte také: Škoda Auto hlásí další problém! Výroba bude zastavena déle, než se čekalo
Nebýt Covidu, padaly by rekordy
Už v loňském roce ovlivnila pandemie výrobu. Z bran automobilky vyjelo zhruba o 210 000 vozů méně v porovnání s plánem. I v letošním roce je Škodovka v propadu, zatím o 60 000 vozů. Letošní výpadek s určitostí nebude tak vysoký jako ten loňský, předpokládá Povšík. Kdyby nedocházelo k výpadku dodávek čipů, Škoda by bez problému překonala všechny dosavadní rekordy.
Myslíte si, že Škoda Auto dokáže opět po propadu najet na staré koleje? Jak dlouho se z tohoto výpadku bude výrobce dostávat? Podělte se o názor v diskuzi!
Autor článku

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".