Škoda Auto má nové logo! Designéři v něm spojují tradici, minimalismus, i ekologii

Luboš Srb
  • Automobilka Škoda Auto odhalila zbrusu nové logo
  • Jde o dvě různé podoby – modernizovaný okřídlený šíp a slovní nápis „ŠKODA”
  • Od roku 2024 se začne nové logo objevovat také na nových vozech
Škoda Auto nové logo 2022
Škoda Auto nové logo 2022

Pro mladoboleslavskou automobilku začíná nová éra. Tedy ne, že by nezačala už před lety s příchodem Enyaqu, nicméně tentokrát je to změna jak se sluší a patří – včetně designového jazyku u aut a dokonce i samotné logo, které vystihuje vše, co za značkou Škoda Auto stojí a jak ji lidé vnímají.

Vše začíná u nové firemní identity

„S naší novou firemní identitou posouváme vzhled celé značky na vyšší úroveň. Vyvíjí se nejen naše produktové portfolio, ale také naši zákazníci. A my to vnímáme jako ideální příležitost, jak značku přizpůsobit desetiletí transformace a upravit její vzhled potřebám a očekáváním zákazníků,“ říká Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu.

Podle Škodovky jde o nejradikálnější změnu firemní identity za posledních 30 let. Na vývoji nové firemní identity se pod vedením marketingového oddělení podíleli zaměstnanci napříč celou společností. Kromě toho se 2 200 respondentů ze šesti klíčových trhů – České republiky, Německa, Itálie, Norska, Indie a Izraele – vyjádřilo k vybraným návrhům z celkem 165 verzí loga, aby společně definovali jeho budoucí podobu.

Vývoj loga automobilky Škoda Auto
Vývoj loga automobilky Škoda Auto

Čtěte také: Test Škoda Enyaq Coupé RS iV – Český elektromobil s řadou „nej“


Nové logo Škoda Auto

Nové logo automobilky Škoda Auto pro rok 2022 a dále má několik variant. Tou nejzákladnější je pouze slovní nápis „ŠKODA” (logotyp), který má být používán nejčastěji – nejprve jej uvidíme v informačních a komunikačních materiálech a poté bude součástí i budoucích modelů. První auto z mladoboleslavské dílny má nést nové logo ŠKODA v roce 2024, půjde pravděpodobně o sériově vyráběný model vycházející ze studie Vision 7S.

Firemní logo (obrazová známka) má stále podobu okřídleného šípu, stejně jako v přechozích letech, resp. již od roku 1925. Využíváno má být především v digitálních komunikačních kanálech. Na první pohled je patrné jeho zjednodušení, designéři šli cestou minimalismu a vypustila plastickou 3D grafiku.

Koncept Škoda Vision 7s
Koncept Škoda Vision 7s

Co byste měli vědět o novém logu automobilky Škoda Auto?

  • modernizací prošel tradiční okřídlený šíp
  • slovní nápis „ŠKODA” se má využívat mnohem častěji v samostatném provedení
  • od roku 2024 bude nový nápis „ŠKODA” na prvních vozech této značky
  • háček v logu odkazuje na důležitou součást českého historického dědictví značky
  • nové logo ŠKODA se bude používat v černém, bílém, ale i barevném provedení
  • barevné provedení má dva různé odstíny zelené: smaragdovou a elektricky zelenou
  • respondenti si nové logo spojovali s ekologií, udržitelností a elektromobilitou
  • nový design se promítne i do infotainmentu a dalších prvků vozů ŠKODA

A teď už nezbývá nic jiného, než se vás zeptat, co říkáte na nové logo automobilky Škoda Auto a jak se vám líbí? Napište nám do diskuze pod článkem!

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Luboš Srb - Šéfredaktor

Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.


Komentáře


Nejnovější články