Škoda Vision 7S se představuje v plné kráse. Co říkáte na budoucnost značky?
- Studie Škoda Vision 7S je oficiálně odhalena!
- Jde o velké, elektrické SUV s dojezdem přes 600 kilometrů
- Jak vypadá očekávaná, nová budoucnost české automobilové značky?

Na dnešní, globální, tiskové konferenci společnosti Škoda Auto jsme byli svědky historického momentu. Šéf firmy, Klaus Zellmer, totiž odhalil dlouho očekávaný, zcela nový designový jazyk budoucích vozů této značky, který startuje novou éru. A díky futuristické studii Vision 7S se můžete podívat i vy, jak si v Mladé Boleslavi představují svoji budoucnost, která bude elektrická, udržitelná, ale i technologicky pokročilá.
Škoda Vision 7S je elektromobilem budoucnosti
Jak jsme již mohli dříve nahlédnout, Škoda Auto chce svůj koncept Vision 7S vyrábět jako plně sedmimístné vozidlo. Tento model má ale tvořit základ nové modelové nabídky a být takovou první vlaštovkou nového designového jazyka značky. Zajisté si pamatujete, že dlouhé roky byl společným znakem všech modelových řad zadní svítilny v grafice písmene C. Tomu je nyní konec, Vision 7S má jak přední, tak zadní svítilny vymodelované do písmene T. Tento tvar se pak na voze opakuje na více místech, například i ve tvaru vnějších zpětných zrcátek. Ty se na konceptu navíc díky velmi úzké stavbě tváří jako zpětné kamery.
Škoda tvar a funkci přední masky nazývá Tech-Deck Face. Téčkové světlomety doplňuje robustní spodní hliníkový ochranný díl karoserie. Vysoká kapota dále umocní dojem z velkého vozidla stavby SUV. Na voze byste marně hledali kulaté logo značky. Nově bude zobrazen pouze název značky v minimalistickém provedení, tedy v podobě nového loga ŠKODA. Useknuté písmeno S s “vestavěným” háčkem ale působí velmi příjemně.

Čtěte také: Škoda Auto má nové logo! Designéři v něm spojují tradici, minimalismus, i ekologii
Luxusní interiér, recyklované materiály a karoserie bez B-sloupku
Automobilka klade u studie Vision 7S velký důraz na udržitelnost a používá velké množství recyklovaných materiálů. I to je koneckonců aktuální trend i směr vesměs všech automobilek. Například robustní nárazníky nebo podběhy kol jsou vyrobené z recyklovaných pneumatik. Masivní průduchy zde netvoří pouze zajímavý vizuální efekt, jsou aktivní a vedou vzduch ke chladiči a brzdám. Jestliže vám přijde prostřední oranžový pruh příliš výrazný, vězte, že plní zajímavou a důležitou bezpečností roli. V případě potřeby jej lze vytáhnout a přerušit tok vysokého napětí, například kvůli bezpečnosti posádky uvnitř vozu.

Studie se nám představila zatím především ve svém exteriéru. Vstup do vnitra vozu zajistí protichůdně se otvírající dveře. Takové, které najdete například v nejluxusnějších modelech Rolls Royce. Kromě čtyřech oddělených sedaček a zadní trojlavice interiéru dominuje středový panel táhnoucí se od palubní desky až do druhé řady sedadel. Volant dostal jednoduchý obdélníkový tvar a kaplička budíků je samozřejmě plně digitální a zapuštěná ve vysoké palubní desce.
- Škoda Vision 7S a jeho interiér | foto: Škoda Auto
- Škoda Vision 7S a jeho interiér | foto: Škoda Auto
Tablet, televize nebo displej infotainmentu?
Naprosto nepřehlédnutelný je obrovský centrální displej infotainentu. Ten je otočný a plní dvě funkce. Na výšku slouží při jízdu řidiči, ve stojícím vozidle jej lze o 90 stupňů otočit. Poté slouží jako plnohodnotný zábavný systém pro celou posádku. Na středové konzoli najdete jen pár ovládacích prvků, dle předpokladů tak budete většinu funkcí ovládat dotykem nebo hlasem. Veškeré látky použité uvnitř vozidla jsou ze stoprocentně recyklovaných polyesterových vláken. Podobně jako vnější doplňky vozu, i podlaha je vyrobena z recyklovaných pneumatik.
600 kilometrů na jedno nabití? To by mohl být slušný základ
Vůz by se měl standardně nabízet s baterií o kapacitě 89 kWh, podporující nabíjecí výkon až 200 kW. Běžně bude Vision 7S schopný dojezdu přes 600 kilometrů na jedno plné nabití. Tyto hodnoty jsou plně v souladu s metodikou WLTP. Jak výkonný motor vůz dostane, zda se bude nabízet pouze jako čtyřkolka, nebo zda kamery místo zpětných zrcátek se stanou novým stnadardem, na to si budeme muset ještě chvíli počkat.

Podle zveřejněných obrázků lze usuzovat, že se bude skutečně jednat o vůz katerogie velkého SUV. Vnější rozměry tyto domněnky plně potvrzují. Délka přesahuje pět metrů a zastaví se na celkové délce 5016 mm. Šířka 1940 mm si bere do konkurence největší modely luxusní konkurence. S výškou 1 888 mm vám odpadne nutnost půjčení dodávky při převozu nadměrného nákladu. Díky světlé výšce 242 mm vůz navíc podpoří ambice offroadových řidičů a majitelů odhlehlých chat. I přes tyto štědré rozměry se má vůz otočit na 11,1 metrech.
- Studie Škoda Vision 7S zepředu | foto: Škoda Auto
- Ze strany
- Zezadu
- Nové logo ŠKODA na voze Škoda Vision 7S | foto: Škoda
Zatím je to „jen” studie
Je nadmíru jasné, že studie Škoda Vision 7S bude nyní předmětem nemála diskuzí a že názory se budou různit. Z našeho pohledu je to trochu nečekaný krok, kterým se mladoboleslavská automobilka vydává, ale lze pochopit, že s druhým velkoprostorovým vozem typu ID.Buzz by mohla automobilka mít potíže. Velké SUV ale značce v portofoliu chybělo. Navíc bude svým prvenstvím vytvářet novou modelovou řadu značky a profilovat novou budoucnost. Akorát se trochu vznáší otazník nad cenou, protože Vision 7S jde více do prémiového segmentu. Každopádně se těšíme, s čím Škodovka přijde u sériově vyráběného vozu.
Video
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.