Ředitel koncernu Stellantis se bojí, že si zákazníci nebudou moct elektromobily dovolit
- Ředitel koncernu Stellantis vyjádřil svou obavu z cen elektromobilů
- Pokud prý nebudou levnější, tak si své zákazníky nenajdou
- Mezi cenou spalovacích aut a elektroaut je mnohdy propastný rozdíl

Vyrábět elektrovozy ve velkém je pouze jedna část skládanky. Je totiž nutné, aby si je zákazníci mohli také dovolit. Ředitel koncernu Stellantis, Carlos Tavares, je známým odpůrcem nuceného přechodu k udržitelnější dopravě. I přes nedávné oznámení ohledně nakupování emisních povolenek od Tesly se bojí, že značky nebudou mít v budoucnu tolik zákazníků kvůli vyšším cenám. A to uškodí nejen elektromobilitě, ale také samotné planetě.
Svou obavu vyjádřil jasně
Carlos Tavares svou obavu vyjádřil poměrně jednoduše. Výrobci automobilů jsou schopni vyprodukovat spalovací vůz se všemi standardy pod 10 tisíc euro, nicméně samotný elektromobil se těžko dostává pod hranici 30 tisíc euro. Pokud z trhu vymizí levnější varianty na fosilní palivo, tak je jistá šance, že na čistší auta zákazníci nedosáhnou.
Čtěte také: Stellantis tlačí elektromobilitu vpřed, nabídnou čtyři nové platformy a dojezd 800 km

Místo toho si tak z autobazarů koupí použité vozy, které ve výsledku vyprodukují kvůli starším typům motorů více emisí. Celý proces adopce elektromobilů se tak stane naopak kontraproduktivní. Carlos Tavares ovšem neskončil u této obavy a zasazuje další střípek.
Hrozí i vyšší nezaměstnanost?
V jeho scénáři by zároveň hrozil i sociální dopad. Pokud automobilky budou produkovat méně aut za více peněz, tak automaticky nebude potřeba tolik pracovních pozic. Bude se tak nejen propouštět, ale zároveň z trhu vymizí i společnosti, které zásobují výrobce aut potřebnými díly.
Souhlasíte s myšlenkou ředitele koncernu? Podělte se o názor v diskuzi!
Autor článku

Roman se technologiím věnuje už přes 14 let. Píše o mobilech, umělé inteligenci i elektromobilech. Má za sebou tisíce článků, videí a statisíce sledujících na sociálních sítích.
Roman se technologiím věnuje už přes 14 let. Píše o mobilech, umělé inteligenci i elektromobilech. Má za sebou tisíce článků, videí a statisíce sledujících na sociálních sítích.