Automobilka Land Rover chystá na trh třetí generaci oblíbeného modelu Range Rover Sport. Vůz se bude nabízet s novou úspornější technikou od BMW. Motorizace ale stále zůstanou u osmiválcových motorů. Pro firmu se jedná o důležitý model, který vždy v prodejích překonal svého většího sourozence. Model Sport má navíc hrát klíčovou roli v brzkém přechodu do nejdříve hybridní sféry, brzy poté i do čistě elektrického pohonu.
Skupina Jaguar Land Rover uzavřela s BMW dohodu na dodávku nových motorů. Jako první jej dostane právě nový model Sport. Hned v zápětí se chystá i do vrcholného modelu SV. Jedná se o osmiválec o objemu 4,4 l s dvojící turbodmychadel.
Oproti dosavadním motorům nabídne vyšší výkon, ale také možnost volby hybridního pohonu. K této změně je skupina Jaguar Land Rover donucena i blížící se novou emisní normou Euro 7. Tyto nové jednotky BMW dodává do svých nejvýkonnějších vozů řady M včetně SUV X6M.
Model Range Rover Sport přichází nově s 48V palubní technikou, která je spojená se šestiválci, které si Range Rover ve své nabídce ještě ponechá. Ta nabízí mild-hybridní techniku a sekunduje jak spalovacím, tak vznětovým motorům. Výkonově tak nabízí výběr od 246 do 395 koňských sil.
Čtěte také: Hybridní Range Rover vyjel 999 schodů až k Nebeské bráně
Další možností pak bude plug-in hybridní verze se stejným šestiválcem. Elektrický motor poskytne 141 koní a baterii o kapacitě necelých 32 kWh. V čistě elektrickém režimu bude vůz schopný ujet až 100 kilometrů. A to je na tak těžký vůz pěkná hodnota.
BMW nedávno ukázalo, jak je jejich osmiválec připravený na plug-in hybridní pohonné ústrojí. Prezentován byl elektrický motor, který ve spojení s V8 generuje 740 koní kombinovaného výkonu a téměř 1 000 Nm točivého momentu, 20 kWh baterie pak nabídne elektrický dojezd kolem 80 km. Podobná sestava se bude nasazovat do BMW M5 a nejspíše i Range Rover by jí mohl do své nabídky dostat.
Land Rover se ale chystá představit i čistě elektrický model. Společnost již oznámila, že všechny modely v nabídce budou mít své čistě elektrické dvojče, a to nejpozději do konce této dekády. První takový vůz bude Range Rover SV v roce 2024. Do konce desetiletí by pak chtěli mít 60 % prodejů tvořených elektromobily.
Vzhledem k oblíbenosti modelu Range Rover Sport tak bude důležité, aby i on dostal elektrický pohon brzy po ikonickém “SVčku”. Vedení společnosti tuto informaci také potvrzuje. Zatím není jisté, zda i elektromotory bude dodávat BMW. Jelikož ale mají již dnes zajímavou nabídku tohoto pohonu, nabízí se to jako jedno z řešení.
Automobilka Land Rover chystá na trh třetí generaci oblíbeného modelu Range Rover Sport. Vůz se bude nabízet s novou úspornější technikou od BMW. Motorizace ale stále zůstanou u osmiválcových motorů. Pro firmu se jedná o důležitý model, který vždy v prodejích překonal svého většího sourozence. Model Sport má navíc hrát klíčovou roli v brzkém přechodu do nejdříve hybridní sféry, brzy poté i do čistě elektrického pohonu.
Skupina Jaguar Land Rover uzavřela s BMW dohodu na dodávku nových motorů. Jako první jej dostane právě nový model Sport. Hned v zápětí se chystá i do vrcholného modelu SV. Jedná se o osmiválec o objemu 4,4 l s dvojící turbodmychadel.
Oproti dosavadním motorům nabídne vyšší výkon, ale také možnost volby hybridního pohonu. K této změně je skupina Jaguar Land Rover donucena i blížící se novou emisní normou Euro 7. Tyto nové jednotky BMW dodává do svých nejvýkonnějších vozů řady M včetně SUV X6M.
Model Range Rover Sport přichází nově s 48V palubní technikou, která je spojená se šestiválci, které si Range Rover ve své nabídce ještě ponechá. Ta nabízí mild-hybridní techniku a sekunduje jak spalovacím, tak vznětovým motorům. Výkonově tak nabízí výběr od 246 do 395 koňských sil.
Čtěte také: Hybridní Range Rover vyjel 999 schodů až k Nebeské bráně
Další možností pak bude plug-in hybridní verze se stejným šestiválcem. Elektrický motor poskytne 141 koní a baterii o kapacitě necelých 32 kWh. V čistě elektrickém režimu bude vůz schopný ujet až 100 kilometrů. A to je na tak těžký vůz pěkná hodnota.
BMW nedávno ukázalo, jak je jejich osmiválec připravený na plug-in hybridní pohonné ústrojí. Prezentován byl elektrický motor, který ve spojení s V8 generuje 740 koní kombinovaného výkonu a téměř 1 000 Nm točivého momentu, 20 kWh baterie pak nabídne elektrický dojezd kolem 80 km. Podobná sestava se bude nasazovat do BMW M5 a nejspíše i Range Rover by jí mohl do své nabídky dostat.
Land Rover se ale chystá představit i čistě elektrický model. Společnost již oznámila, že všechny modely v nabídce budou mít své čistě elektrické dvojče, a to nejpozději do konce této dekády. První takový vůz bude Range Rover SV v roce 2024. Do konce desetiletí by pak chtěli mít 60 % prodejů tvořených elektromobily.
Vzhledem k oblíbenosti modelu Range Rover Sport tak bude důležité, aby i on dostal elektrický pohon brzy po ikonickém “SVčku”. Vedení společnosti tuto informaci také potvrzuje. Zatím není jisté, zda i elektromotory bude dodávat BMW. Jelikož ale mají již dnes zajímavou nabídku tohoto pohonu, nabízí se to jako jedno z řešení.