Tesla je dost rozmanitou společností, protože kromě výroby elektromobilů se specializuje také na energetické produkty a z velké části na software. Díky tomu má oproti ostatním automobilkám značnou výhodu, jelikož ty se většinou spoléhají vlastní vývoj, Android Auto či Apple Carplay.
S novými elektromobily Tesla Model S a X Plaid se můžeme těšit i na zcela přepracované uživatelské rozhraní. Jeho vzhled a funkce byly až donedávna jedním velkým tajemství. To se však díky nedávné akci Tesly stává minulostí. Zakladatel Drako Motors, který seděl v jednom z 25 prvních dodaných Modelů S Plaid, totiž pořídil obsáhlý záznam týkající se nového infotainmentu.
Tou největší a nejvíc očividnou novinkou je „zkombinování“ displeje v Tesle Model 3 s virtuálním kokpitem z Tesly Model S. Ve voze se totiž nachází již jen horizontální displej, přičemž obsah levé části displeje v Modelu 3 se kompletně přesunul do virtuálního kokpitu za volantem.
To, že je ukazatel rychlosti a okolí vozu opět za volantem, je určitě pro spoustu lidí dobrá zpráva, protože řešení v Modelu 3 bylo častým terčem kritiky. Kromě toho to také dává Tesle mnohem větší svobodu, jak naložit s uživatelským rozhraním na hlavním velkém displeji.
Čtěte také: Zrychlení Tesly Model S Plaid je čiré šílenství, vděčí za to „mimozemské technice“
Již na první pohled si můžeme všimnout, že se uživatelské rozhraní dočkalo kompletního redesignu. Mapa nově zabírá plochu celého displeje. Kromě toho se ve spodní části nachází nová lišta, která slouží v podstatě jako takové sjednocené menu. Nachází se tam například různé aplikace, nastavení, ale také třeba ovládání hlasitosti.
Nového kabátku se pak dočkalo i samotné nastavení, které je teď mnohem vyhlazenější a přehlednější. Dokonce obsahuje panel ovladatelnosti, na kterém se nachází velká tlačítka pro velmi využívané a důležité funkce. Od otevření kufru až po zrcátka či Sentry Mode.
Na levé straně displeje je pak vidět tečkovaný pruh s malou ikonou elektromobilu. Ten má sloužit k řazení, ovšem Tesla doufá, že si řidiči zvyknou spoléhat se na automatické řazení, které má k posouzení řazení využívat systém Autopilot. Přesto ho však lze ovládat i manuálně, kdy potažení prstem po ploše nahoru je jízda vpřed a potažení dolů couvání.
Přestože jsme se dočkali velkého redesignu, tak je tu pár funkcí, které se moc nezměnily. Mezi ně patří hlavně oblíbené ovládání klimatizace, jenž bylo vlastně přejaté z Modelu 3. Dále i funkce jako Tesla Arcade či Theater zůstaly v podstatě bez nějakých větších změn.
Čtěte také: Tesla oficiálně ruší nejostřejší verzi Plaid+, prý „není potřeba“
Tesla také kompletně přepracovala uživatelské rozhraní virtuálního kokpitu. Ačkoliv zde změny nejsou nijak revoluční, tak jsou přeci jen dost znatelné. Největší změnou je asi to, že je zde zakomponovaná vizualizace systémů Autopilot a Full-Self Driving, které zabírají skoro celý displej.
Další zajímavostí je to, jak překvapivě se nový volant do Tesly Model S Plaid hodí. A to nemluvě o tom, že díky jeho unikátnímu designu je lépe vidět na virtuální kokpit, který je zkrátka kvůli absenci horní části volantu mnohem výraznější.
Nové uživatelské rozhraní působí moderně, propracovaně, ale zároveň jednoduše. Je hezky optimalizované, responzivní a oproti staršímu rozhraní je přehlednější. Co si o novém infotainmentu myslíte Vy? Podělte se s námi o váš názor!
Tesla je dost rozmanitou společností, protože kromě výroby elektromobilů se specializuje také na energetické produkty a z velké části na software. Díky tomu má oproti ostatním automobilkám značnou výhodu, jelikož ty se většinou spoléhají vlastní vývoj, Android Auto či Apple Carplay.
S novými elektromobily Tesla Model S a X Plaid se můžeme těšit i na zcela přepracované uživatelské rozhraní. Jeho vzhled a funkce byly až donedávna jedním velkým tajemství. To se však díky nedávné akci Tesly stává minulostí. Zakladatel Drako Motors, který seděl v jednom z 25 prvních dodaných Modelů S Plaid, totiž pořídil obsáhlý záznam týkající se nového infotainmentu.
Tou největší a nejvíc očividnou novinkou je „zkombinování“ displeje v Tesle Model 3 s virtuálním kokpitem z Tesly Model S. Ve voze se totiž nachází již jen horizontální displej, přičemž obsah levé části displeje v Modelu 3 se kompletně přesunul do virtuálního kokpitu za volantem.
To, že je ukazatel rychlosti a okolí vozu opět za volantem, je určitě pro spoustu lidí dobrá zpráva, protože řešení v Modelu 3 bylo častým terčem kritiky. Kromě toho to také dává Tesle mnohem větší svobodu, jak naložit s uživatelským rozhraním na hlavním velkém displeji.
Čtěte také: Zrychlení Tesly Model S Plaid je čiré šílenství, vděčí za to „mimozemské technice“
Již na první pohled si můžeme všimnout, že se uživatelské rozhraní dočkalo kompletního redesignu. Mapa nově zabírá plochu celého displeje. Kromě toho se ve spodní části nachází nová lišta, která slouží v podstatě jako takové sjednocené menu. Nachází se tam například různé aplikace, nastavení, ale také třeba ovládání hlasitosti.
Nového kabátku se pak dočkalo i samotné nastavení, které je teď mnohem vyhlazenější a přehlednější. Dokonce obsahuje panel ovladatelnosti, na kterém se nachází velká tlačítka pro velmi využívané a důležité funkce. Od otevření kufru až po zrcátka či Sentry Mode.
Na levé straně displeje je pak vidět tečkovaný pruh s malou ikonou elektromobilu. Ten má sloužit k řazení, ovšem Tesla doufá, že si řidiči zvyknou spoléhat se na automatické řazení, které má k posouzení řazení využívat systém Autopilot. Přesto ho však lze ovládat i manuálně, kdy potažení prstem po ploše nahoru je jízda vpřed a potažení dolů couvání.
Přestože jsme se dočkali velkého redesignu, tak je tu pár funkcí, které se moc nezměnily. Mezi ně patří hlavně oblíbené ovládání klimatizace, jenž bylo vlastně přejaté z Modelu 3. Dále i funkce jako Tesla Arcade či Theater zůstaly v podstatě bez nějakých větších změn.
Čtěte také: Tesla oficiálně ruší nejostřejší verzi Plaid+, prý „není potřeba“
Tesla také kompletně přepracovala uživatelské rozhraní virtuálního kokpitu. Ačkoliv zde změny nejsou nijak revoluční, tak jsou přeci jen dost znatelné. Největší změnou je asi to, že je zde zakomponovaná vizualizace systémů Autopilot a Full-Self Driving, které zabírají skoro celý displej.
Další zajímavostí je to, jak překvapivě se nový volant do Tesly Model S Plaid hodí. A to nemluvě o tom, že díky jeho unikátnímu designu je lépe vidět na virtuální kokpit, který je zkrátka kvůli absenci horní části volantu mnohem výraznější.
Nové uživatelské rozhraní působí moderně, propracovaně, ale zároveň jednoduše. Je hezky optimalizované, responzivní a oproti staršímu rozhraní je přehlednější. Co si o novém infotainmentu myslíte Vy? Podělte se s námi o váš názor!