Mám to štěstí, že dělám práci, která mě baví. S webovými magazíny jsem začal už před 17 lety, kdy jsem z vášně k technologiím testoval mobilní telefony. Po letech jsem k tomu přidal elektrické vozy. Už od prvních novodobých elektromobilů jsem měl možnost vyzkoušet skoro vše, co se objevilo na trhu. Nejen auta čistě na baterky, ale i hybridy či plug-in hybridy. A v letošním roce jsem se rozhodl do firmy pořídit novou Teslu.
Ačkoliv jsem s novou Teslou Model 3 (2024) s pohonem zadních kol celkově maximálně spokojený a nepamatuju si auto, u kterého by mě vlastně bavilo se někdy jen tak projet, protože mi to dělá radost, zůstávám nohama na zemi a říkám, že dokonalé auto neexistuje. Už jen proto, že pro každého to znamená něco jiného, a tak to nemůže být objektivní, ale jde o subjektivní záležitost.
Po několika měsících, co jezdím s novou Teslou, mě napadlo poukázat na některé důležité věci, které by mohly být vymyšleny lépe, aby byl produkt od Muska aspol. ještě lepší. Jsou to moje reálné zkušenosti, někdo jiný se mnou samozřejmě nemusí souhlasit. Co mi tedy vadí?
Čtěte také: Že je Tesla automobilka? Omyl. Musk prozradil, čím se teď firma zabývá
Jsem rád, že je Tesla jakýmsi iPhonem na čtyřech kolech. Nicméně na poli autonomních asistentů to stále není ono a auto vás může občas docela pěkně vypéct. Proto jsem si nepořizoval za příplatek ani Enhanced Autopilota, ani Full Self-Driving (FSD), mám tedy úplný základ v podobě tzv. autopilota. I to však stačí k tomu, aby bylo na problémy zaděláno.
Když jedu s Teslou na okreskách, tak mě občas auto hrozně zběsile varuje, když jedu poblíž krajnice, ačkoliv to prostě nejde jinak, abych se nesrazil na užší silnici s protijedoucím autem. Někdy vás pro změnu vyleká, když jedete ve městě a prostě kličkujete na sídlišti mezi zaparkovanými auty, tak upozorňuje před čelní srážkou.
Všechna nová auta v EU musí mít systém, který varuje řidiče při překročení max. povolené rychlosti. Některé automobilky to mají zvládnuté lépe, jiné hůře. Tesla naštěstí patří do první skupiny a pro vypnutí tohoto otravného a nutno dodat, že nefunkčního systému, stačí jen na dotykové obrazovce jedním dotykem funkci vypnout. Problém je, že to musíte takto dělat před každou jízdou. Proč si Tesla nepamatuje nastavení profilu od minule? Nejspíš legislativa…
U auta od Tesly, ale i všech jiných značek, je nešťastné to, že tento systém prostě nefunguje. Otravný zvuk se spouští kdykoliv, často v případech, kdy nemá. Třeba, když jedete na okreskách a dopravní značkou je snížena rychlost, po křižovatce se zruší a vy můžete pokračovat opět 90 km/h. Systém to však nepozná a pokud nepojedete třeba jen 50 km/h, začne vás bombardovat varovným signálem. To nemá s bezpečností nic společného.
Čtěte také: Klíče k autu? Tesla má něco lepšího, ani mobil nepotřebujete
Když jsem měl prvně Teslu na hodinové svezení, nebo následně na týdenní test, vytýkal jsem u nového Modelu 3 (2024), že nemá pro blinkry páčky pod volantem, ale místo toho jen tlačítka na volantu. Po několikaměsíčním ježdění s Teslou jsem si na to už dokázal zvyknout a troufám si říct, že ve většině případů nemám ani na evropských kruhových objezdech – kde se vám často volant přetočí o 180 stupňů a vy tak máte tlačítka „vzhůru nohama“, což je dost nešťastně – problém s ovládáním a dáváním signálu o změně směru jízdy.
Přesto jsem musel tento bod do článku se svými reálnými zkušenostmi přidat, protože uznávám, že páčky pod volantem je v případě blinkrů prostě bezpečnější a technicky lepší řešení (o stěračích, voliči směru jízdy, či dálkových světlech nemluvím, s těmi problém není). Kdybych volil změnu směru jízdy ne na točícím volantu, ale třeba na dotykové obrazovce, ačkoliv to zní opravdu velice šíleně, pak bych měl možná menší problém s ovladatelností na kruhových objezdech, než v případě umístění tlačítek na volantu.
Tesla má mé uznání za mnohé technické výdobytky, ovšem v jedné věci je na tom o poznání hůře, než konkurence. Pokud přijedete ať už na Supercharger nebo rychlonabíjecí stanice jiných provozovatelů, pak v případě Tesly dochází k výrazně vyššímu hluku vydávaném z auta kvůli chlazení battery-packu. U jiných elektromobilů jsem takto hlasité zvuky ještě nezaznamenal, ačkoliv se některé vozy nabíjení i vyššími výkony než v případě Tesly.
Česká republika oproti západním zemím výrazně zaostává, ať už jde o počet Superchargerů od Tesly, ale i počet servisů. Ačkoliv filosofie americké značky je taková, že kvalitní produkt nepotřebuje příliš pravidelný servis, tak v případě nehody, nebo objednání se na cokoliv do autorizovaného servisu Tesly, která má v naší zemi aktuálně jen jednu jedinou servisní pobočku v Praze pro již více než 6 tisíc aut, je opravdu žalostné. Na podzim se alespoň otevírá druhý servis na nové pobočce v Brně.
Moje zkušenosti s Teslou jsou celkově výborné, i přesto je potřeba upozornit na menší, či větší mouchy, které i velice povedené auto, jakým Model 3 (2024) je, má. Také jezdíte s Teslou a máte své zkušenosti, které byste chtěli předat ostatním čtenářům webu Elektrickevozy.cz? Napište nám do diskuze pod článkem.
Mám to štěstí, že dělám práci, která mě baví. S webovými magazíny jsem začal už před 17 lety, kdy jsem z vášně k technologiím testoval mobilní telefony. Po letech jsem k tomu přidal elektrické vozy. Už od prvních novodobých elektromobilů jsem měl možnost vyzkoušet skoro vše, co se objevilo na trhu. Nejen auta čistě na baterky, ale i hybridy či plug-in hybridy. A v letošním roce jsem se rozhodl do firmy pořídit novou Teslu.
Ačkoliv jsem s novou Teslou Model 3 (2024) s pohonem zadních kol celkově maximálně spokojený a nepamatuju si auto, u kterého by mě vlastně bavilo se někdy jen tak projet, protože mi to dělá radost, zůstávám nohama na zemi a říkám, že dokonalé auto neexistuje. Už jen proto, že pro každého to znamená něco jiného, a tak to nemůže být objektivní, ale jde o subjektivní záležitost.
Po několika měsících, co jezdím s novou Teslou, mě napadlo poukázat na některé důležité věci, které by mohly být vymyšleny lépe, aby byl produkt od Muska aspol. ještě lepší. Jsou to moje reálné zkušenosti, někdo jiný se mnou samozřejmě nemusí souhlasit. Co mi tedy vadí?
Čtěte také: Že je Tesla automobilka? Omyl. Musk prozradil, čím se teď firma zabývá
Jsem rád, že je Tesla jakýmsi iPhonem na čtyřech kolech. Nicméně na poli autonomních asistentů to stále není ono a auto vás může občas docela pěkně vypéct. Proto jsem si nepořizoval za příplatek ani Enhanced Autopilota, ani Full Self-Driving (FSD), mám tedy úplný základ v podobě tzv. autopilota. I to však stačí k tomu, aby bylo na problémy zaděláno.
Když jedu s Teslou na okreskách, tak mě občas auto hrozně zběsile varuje, když jedu poblíž krajnice, ačkoliv to prostě nejde jinak, abych se nesrazil na užší silnici s protijedoucím autem. Někdy vás pro změnu vyleká, když jedete ve městě a prostě kličkujete na sídlišti mezi zaparkovanými auty, tak upozorňuje před čelní srážkou.
Všechna nová auta v EU musí mít systém, který varuje řidiče při překročení max. povolené rychlosti. Některé automobilky to mají zvládnuté lépe, jiné hůře. Tesla naštěstí patří do první skupiny a pro vypnutí tohoto otravného a nutno dodat, že nefunkčního systému, stačí jen na dotykové obrazovce jedním dotykem funkci vypnout. Problém je, že to musíte takto dělat před každou jízdou. Proč si Tesla nepamatuje nastavení profilu od minule? Nejspíš legislativa…
U auta od Tesly, ale i všech jiných značek, je nešťastné to, že tento systém prostě nefunguje. Otravný zvuk se spouští kdykoliv, často v případech, kdy nemá. Třeba, když jedete na okreskách a dopravní značkou je snížena rychlost, po křižovatce se zruší a vy můžete pokračovat opět 90 km/h. Systém to však nepozná a pokud nepojedete třeba jen 50 km/h, začne vás bombardovat varovným signálem. To nemá s bezpečností nic společného.
Čtěte také: Klíče k autu? Tesla má něco lepšího, ani mobil nepotřebujete
Když jsem měl prvně Teslu na hodinové svezení, nebo následně na týdenní test, vytýkal jsem u nového Modelu 3 (2024), že nemá pro blinkry páčky pod volantem, ale místo toho jen tlačítka na volantu. Po několikaměsíčním ježdění s Teslou jsem si na to už dokázal zvyknout a troufám si říct, že ve většině případů nemám ani na evropských kruhových objezdech – kde se vám často volant přetočí o 180 stupňů a vy tak máte tlačítka „vzhůru nohama“, což je dost nešťastně – problém s ovládáním a dáváním signálu o změně směru jízdy.
Přesto jsem musel tento bod do článku se svými reálnými zkušenostmi přidat, protože uznávám, že páčky pod volantem je v případě blinkrů prostě bezpečnější a technicky lepší řešení (o stěračích, voliči směru jízdy, či dálkových světlech nemluvím, s těmi problém není). Kdybych volil změnu směru jízdy ne na točícím volantu, ale třeba na dotykové obrazovce, ačkoliv to zní opravdu velice šíleně, pak bych měl možná menší problém s ovladatelností na kruhových objezdech, než v případě umístění tlačítek na volantu.
Tesla má mé uznání za mnohé technické výdobytky, ovšem v jedné věci je na tom o poznání hůře, než konkurence. Pokud přijedete ať už na Supercharger nebo rychlonabíjecí stanice jiných provozovatelů, pak v případě Tesly dochází k výrazně vyššímu hluku vydávaném z auta kvůli chlazení battery-packu. U jiných elektromobilů jsem takto hlasité zvuky ještě nezaznamenal, ačkoliv se některé vozy nabíjení i vyššími výkony než v případě Tesly.
Česká republika oproti západním zemím výrazně zaostává, ať už jde o počet Superchargerů od Tesly, ale i počet servisů. Ačkoliv filosofie americké značky je taková, že kvalitní produkt nepotřebuje příliš pravidelný servis, tak v případě nehody, nebo objednání se na cokoliv do autorizovaného servisu Tesly, která má v naší zemi aktuálně jen jednu jedinou servisní pobočku v Praze pro již více než 6 tisíc aut, je opravdu žalostné. Na podzim se alespoň otevírá druhý servis na nové pobočce v Brně.
Moje zkušenosti s Teslou jsou celkově výborné, i přesto je potřeba upozornit na menší, či větší mouchy, které i velice povedené auto, jakým Model 3 (2024) je, má. Také jezdíte s Teslou a máte své zkušenosti, které byste chtěli předat ostatním čtenářům webu Elektrickevozy.cz? Napište nám do diskuze pod článkem.