Tesla se s otravným nařízením EU vypořádala po svém. A opět geniálně
- Asistent pro kontrolu překročení maximální rychlosti již musí být ve všech nových vozech
- Prozatím je v zákoně ustanovena akustický projev. V rezervě je i aktivní snížení rychlosti
- Výrobci vědí, že funkce může být otravná. Nabízí nejrůznější možnosti jejího vypnutí

Čtěte také: Značka doporučená rychlost – Co znamená a hrozí pokuta při jejím nedodržení?
Všude to tak jednoduché není
Svůj vozový park bude nyní softwarově vylepšovat i Hyundai. V nejnovějším modelu Santa Fe umožňuje řidičům zvukové hlášení překročení rychlosti vypnout pětisekundovým podržením čelní strany pravé podvolantové páčky. Postupně se toto řešení dostane i do starších modelů, v plánech je nová aktualizace pro modely Kona a Tuscon.
Stále je na trhu mnoho výrobců, kteří si nepřejí, abyste k takovým úpravám měli rychlý přístup. Funkce samozřejmě vypínatelné jsou, kromě hlídání rychlostních limitů může jít například o hlídání mrtvých úhlů nebo udržování v jízdním pruhu. Pro změny ale musíte navštívit nastavení vozu v infotainmentu, a to může být schované i pod několika úrovněmi možností.
Bezpečnost především
V takovém případě se již nedá hovořit o rychlém a bezpečném úkonu. Takovou změnu byste měli vždy provádět pouze u stojícího vozidla. Děkujeme proto nejen Tesle za přívětivé a intuitivní řešení.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.