V pondělí byl v Praze zahájen provoz elektrobusu Škoda E’City. Jedná se o první zcela bezemisní elektrobus, který bude do konce února doplněn dalšími 13 vozy.
Flotila nových elektrických autobusů by měla podle šéfa Pražského dopravního podniku, Petra Witowského, ročně uspořit víc než čtvrt milionu litrů nafty a bude se tak podílet na plánovaném snižování emisí z dopravy v Praze. Snahou města je provozovat do roku 2030 tři čtvrtiny autobusů s nízkými nebo ideálně žádnými emisemi.
Nové autobusy vznikly ve spolupráci plzeňské Škoda Electric s tureckou firmou Temsa. Ta se postarala o dodávku karosérie. Vůz má kapacitu 69 cestujících a s pomocí motoru o výkonu 160 kW dosahuje rychlosti až 80 km/h.
Čtěte také: Škoda E’CITY je nový elektrobus, který bude vozit cestující v Praze
Elektrobusy budou nasazovány na několika linkách. První elektrobus obsluhuje primárně linku 213, vedoucí z Vinohrad do Uhříněvsi. Bude ale používán také na linkách 154 ze Strašnic na Jižní Město a na lince 124 z Braníku k zastávce Želivského.
Díky speciálnímu pantografu se budou elektrobusy částečně dobíjet po dobu přestávky 15 až 20 minut na konečných stanicích z běžných trolejí. K plnému dobití baterií, které by měly zvládat dojezd až 180 kilometrů, bude docházet v noci v garážích Depa Vršovice.
Cena za jeden elektrobus činí přibližně 14,5 milionu korun. Celá flotila vyšla Pražský dopravní podnik na 207 milionů korun, 85 % bylo získáno z fondů Evropské unie. Firma také plánuje v budoucnu rozšířit svůj vozový park o hybridní autobusy a trolejbusy, které naposledy v Praze jezdily v roce 1972 a v rámci zkušebního provozu pak také mezi lety 2017 a 2018.
V pondělí byl v Praze zahájen provoz elektrobusu Škoda E’City. Jedná se o první zcela bezemisní elektrobus, který bude do konce února doplněn dalšími 13 vozy.
Flotila nových elektrických autobusů by měla podle šéfa Pražského dopravního podniku, Petra Witowského, ročně uspořit víc než čtvrt milionu litrů nafty a bude se tak podílet na plánovaném snižování emisí z dopravy v Praze. Snahou města je provozovat do roku 2030 tři čtvrtiny autobusů s nízkými nebo ideálně žádnými emisemi.
Nové autobusy vznikly ve spolupráci plzeňské Škoda Electric s tureckou firmou Temsa. Ta se postarala o dodávku karosérie. Vůz má kapacitu 69 cestujících a s pomocí motoru o výkonu 160 kW dosahuje rychlosti až 80 km/h.
Čtěte také: Škoda E’CITY je nový elektrobus, který bude vozit cestující v Praze
Elektrobusy budou nasazovány na několika linkách. První elektrobus obsluhuje primárně linku 213, vedoucí z Vinohrad do Uhříněvsi. Bude ale používán také na linkách 154 ze Strašnic na Jižní Město a na lince 124 z Braníku k zastávce Želivského.
Díky speciálnímu pantografu se budou elektrobusy částečně dobíjet po dobu přestávky 15 až 20 minut na konečných stanicích z běžných trolejí. K plnému dobití baterií, které by měly zvládat dojezd až 180 kilometrů, bude docházet v noci v garážích Depa Vršovice.
Cena za jeden elektrobus činí přibližně 14,5 milionu korun. Celá flotila vyšla Pražský dopravní podnik na 207 milionů korun, 85 % bylo získáno z fondů Evropské unie. Firma také plánuje v budoucnu rozšířit svůj vozový park o hybridní autobusy a trolejbusy, které naposledy v Praze jezdily v roce 1972 a v rámci zkušebního provozu pak také mezi lety 2017 a 2018.