Praha láká na jízdu elektrobusem Škoda E’City. Ujede 180 km a má zajímavé nabíjení

  • Pražský dopravní podnik zahájil provoz elektrobusů
  • Elektrické autobusy uspoří statisíce litrů nafty
  • Dopravní podnik hl. m. Prahy chce být do roku 2030 ze tří čtvrtin bezemisní
Elektrobus Škoda E'City

Elektrobus Škoda E’City | foto: DPP, Petr Hejna

V pondělí byl v Praze zahájen provoz elektrobusu Škoda E’City. Jedná se o první zcela bezemisní elektrobus, který bude do konce února doplněn dalšími 13 vozy.

Praha šetří životní prostředí, vysílá elektrobusy

Flotila nových elektrických autobusů by měla podle šéfa Pražského dopravního podniku, Petra Witowského, ročně uspořit víc než čtvrt milionu litrů nafty a bude se tak podílet na plánovaném snižování emisí z dopravy v Praze. Snahou města je provozovat do roku 2030 tři čtvrtiny autobusů s nízkými nebo ideálně žádnými emisemi.

Nové autobusy vznikly ve spolupráci plzeňské Škoda Electric s tureckou firmou Temsa. Ta se postarala o dodávku karosérie. Vůz má kapacitu 69 cestujících a s pomocí motoru o výkonu 160 kW dosahuje rychlosti až 80 km/h.

Elektrobus Škoda E'City

Elektrobus Škoda E’City | foto: DPP, Petr Hejna


Čtěte také: Škoda E’CITY je nový elektrobus, který bude vozit cestující v Praze


Škoda E’City se umí dobíjet ze stávajících trolejí

Elektrobusy budou nasazovány na několika linkách. První elektrobus obsluhuje primárně linku 213, vedoucí z Vinohrad do Uhříněvsi. Bude ale používán také na linkách 154 ze Strašnic na Jižní Město a na lince 124 z Braníku k zastávce Želivského.

Díky speciálnímu pantografu se budou elektrobusy částečně dobíjet po dobu přestávky 15 až 20 minut na konečných stanicích z běžných trolejí. K plnému dobití baterií, které by měly zvládat dojezd až 180 kilometrů, bude docházet v noci v garážích Depa Vršovice.

Cena za jeden elektrobus činí přibližně 14,5 milionu korun. Celá flotila vyšla Pražský dopravní podnik na 207 milionů korun, 85 % bylo získáno z fondů Evropské unie. Firma také plánuje v budoucnu rozšířit svůj vozový park o hybridní autobusy a trolejbusy, které naposledy v Praze jezdily v roce 1972 a v rámci zkušebního provozu pak také mezi lety 2017 a 2018.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Praha láká na jízdu elektrobusem Škoda E’City. Ujede 180 km a má zajímavé nabíjení

  • Pražský dopravní podnik zahájil provoz elektrobusů
  • Elektrické autobusy uspoří statisíce litrů nafty
  • Dopravní podnik hl. m. Prahy chce být do roku 2030 ze tří čtvrtin bezemisní
Elektrobus Škoda E'City

Elektrobus Škoda E’City | foto: DPP, Petr Hejna

V pondělí byl v Praze zahájen provoz elektrobusu Škoda E’City. Jedná se o první zcela bezemisní elektrobus, který bude do konce února doplněn dalšími 13 vozy.

Praha šetří životní prostředí, vysílá elektrobusy

Flotila nových elektrických autobusů by měla podle šéfa Pražského dopravního podniku, Petra Witowského, ročně uspořit víc než čtvrt milionu litrů nafty a bude se tak podílet na plánovaném snižování emisí z dopravy v Praze. Snahou města je provozovat do roku 2030 tři čtvrtiny autobusů s nízkými nebo ideálně žádnými emisemi.

Nové autobusy vznikly ve spolupráci plzeňské Škoda Electric s tureckou firmou Temsa. Ta se postarala o dodávku karosérie. Vůz má kapacitu 69 cestujících a s pomocí motoru o výkonu 160 kW dosahuje rychlosti až 80 km/h.

Elektrobus Škoda E'City

Elektrobus Škoda E’City | foto: DPP, Petr Hejna


Čtěte také: Škoda E’CITY je nový elektrobus, který bude vozit cestující v Praze


Škoda E’City se umí dobíjet ze stávajících trolejí

Elektrobusy budou nasazovány na několika linkách. První elektrobus obsluhuje primárně linku 213, vedoucí z Vinohrad do Uhříněvsi. Bude ale používán také na linkách 154 ze Strašnic na Jižní Město a na lince 124 z Braníku k zastávce Želivského.

Díky speciálnímu pantografu se budou elektrobusy částečně dobíjet po dobu přestávky 15 až 20 minut na konečných stanicích z běžných trolejí. K plnému dobití baterií, které by měly zvládat dojezd až 180 kilometrů, bude docházet v noci v garážích Depa Vršovice.

Cena za jeden elektrobus činí přibližně 14,5 milionu korun. Celá flotila vyšla Pražský dopravní podnik na 207 milionů korun, 85 % bylo získáno z fondů Evropské unie. Firma také plánuje v budoucnu rozšířit svůj vozový park o hybridní autobusy a trolejbusy, které naposledy v Praze jezdily v roce 1972 a v rámci zkušebního provozu pak také mezi lety 2017 a 2018.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."