Návrh na zákaz prodeje nových spalovacích aut od roku 2035 byl v Evropské komisi odsouhlasen již před několika týdny. V tomto případě je velmi důležité zdůraznit, že návrh je třeba ještě jednou potvrdit poměrnou většinou států. Jak to ale občas bývá, na poslední chvíli se ozvaly státy s námitkami. Jejich lídrem je nyní Německo.
Německo začalo zpochybňovat přísné nařízení, že po roce 2035 nebudou smět být prodávána žádná vozidla se spalovacím motorem. Cesta baterií, případně vodíkovým pohonem jim přijde nedostatečná. Stát nyní vyzdvihuje absenci provozu na ekologická syntetická paliva.
Jejich vývoj je zatím velmi drahý a nedá se aktuálně hovořit o komerčním využití. Testuje se především v leteckém průmyslu a ve sportovních odvětvích. V tomto oboru je jejich průkopníkem a propagátorem i seriál Formule 1.
Primárním zastáncem syntetických paliv je současný ministr dopravy, Volker Wissing. S tímto názorem ale nesouhlasí český europoslanec Luděk Niedermayer. Podle něj nejsou syntetická paliva efektivní a povedou pouze k drahému vývoji a ještě dražšímu provozu. To vše s nižší efektivitou, než kterou nabízí elektrické pohony.
Čtěte také: Zákaz spalovacích aut povede k něčemu úžasnému, o čem Češi nemají ponětí
Jenže obrátka německého postoje má šanci na vcelku velkou podporu okolních států. Mezi největší podpůrný stát patří Itálie. Vzhledem k velmi podobnému smýšlení v oblasti automobilového průmyslu se navíc očekává, že se na stranu Německa a Itálie přidá i Česko, Slovensko, Maďarsko a Polsko. To by již stačilo na to, aby se návrh musel projednat celý znovu. Ke schválení je potřeba získat alespoň 75 % hlasů.
Německu ale může na konec srazit vaz vlastní vláda. Zástupci v Evropském parlamentu mají se svým pozměňujícím návrhem jasno, stejné nastavení ale nesdílí všechny vládní strany. Zelení jsou jasně přesvědčeni o tom, že původní znění návrhu je jediné správné. Podle nich by touto změnou padla jedna z hlavních částí Green Dealu, EU nedokáže splnit cíle klimatické dohody a ve finále bude Německo celé Evropě pro smích. V případě úspěchu budou země Evropské unie hledat nové řešení.
Návrh na zákaz prodeje nových spalovacích aut od roku 2035 byl v Evropské komisi odsouhlasen již před několika týdny. V tomto případě je velmi důležité zdůraznit, že návrh je třeba ještě jednou potvrdit poměrnou většinou států. Jak to ale občas bývá, na poslední chvíli se ozvaly státy s námitkami. Jejich lídrem je nyní Německo.
Německo začalo zpochybňovat přísné nařízení, že po roce 2035 nebudou smět být prodávána žádná vozidla se spalovacím motorem. Cesta baterií, případně vodíkovým pohonem jim přijde nedostatečná. Stát nyní vyzdvihuje absenci provozu na ekologická syntetická paliva.
Jejich vývoj je zatím velmi drahý a nedá se aktuálně hovořit o komerčním využití. Testuje se především v leteckém průmyslu a ve sportovních odvětvích. V tomto oboru je jejich průkopníkem a propagátorem i seriál Formule 1.
Primárním zastáncem syntetických paliv je současný ministr dopravy, Volker Wissing. S tímto názorem ale nesouhlasí český europoslanec Luděk Niedermayer. Podle něj nejsou syntetická paliva efektivní a povedou pouze k drahému vývoji a ještě dražšímu provozu. To vše s nižší efektivitou, než kterou nabízí elektrické pohony.
Čtěte také: Zákaz spalovacích aut povede k něčemu úžasnému, o čem Češi nemají ponětí
Jenže obrátka německého postoje má šanci na vcelku velkou podporu okolních států. Mezi největší podpůrný stát patří Itálie. Vzhledem k velmi podobnému smýšlení v oblasti automobilového průmyslu se navíc očekává, že se na stranu Německa a Itálie přidá i Česko, Slovensko, Maďarsko a Polsko. To by již stačilo na to, aby se návrh musel projednat celý znovu. Ke schválení je potřeba získat alespoň 75 % hlasů.
Německu ale může na konec srazit vaz vlastní vláda. Zástupci v Evropském parlamentu mají se svým pozměňujícím návrhem jasno, stejné nastavení ale nesdílí všechny vládní strany. Zelení jsou jasně přesvědčeni o tom, že původní znění návrhu je jediné správné. Podle nich by touto změnou padla jedna z hlavních částí Green Dealu, EU nedokáže splnit cíle klimatické dohody a ve finále bude Německo celé Evropě pro smích. V případě úspěchu budou země Evropské unie hledat nové řešení.