Polestar si drze vyskakuje na Teslu i Volkswagen. Čím je dokázal tak naštvat?

Matyáš Kunst
  • Polestar si ve své reklamě pořádně rýpl do automobilek Volkswagen a Tesla
  • Německou značku odsoudil za kauzu Dieselgate a s kolonizací Marsu také nesouzní
  • Toto pošťouchnutí stálo švédskou automobilku přes 150 milionů korun
Polestar 2 v Austrálii
Polestar 2 v Austrálii

K příležitosti Super Bowlu vznikla mimo jiné debutová reklama Polestaru, která vsadila většinu svých karet na kontroverzi. Půlminutová reklama s názvem „Bez kompromisů“ poměrně tvrdě útočí na Teslu a Volkswagen, a to i přes to, že na první pohled se nejedná o zrovna rovnocennou konkurenci.

Polestar si nebere servítky

Víte, kolik si NBC účtovalo za třicetisekundovou reklamu, vázanou k finálovému zápasu NFL v americkém fotbale? V přepočtu více než 150 milionů korun. Tolik peněz zaplatila automobilka Polestar, aby všechny sledující ujistila o tom, že jejich nadcházející model bude opravdu „bez kompromisů“ a zároveň si pořádně rýpla do společností Tesla, respektive SpaceX a Volkswagen.

A jak si nováček na poli elektromobility, úzce spjatý s automobilkou Volvo, do velikánů rýpl? Reklama byla svým způsobem velmi jednoduchá, v pozadí se po částech odhaloval nový model Polestar 2 přičemž v popředí se objevoval text, měnící se do rytmu hudby. „Bez epických dabérů,“ „Bez dieselgatu,“ „Bez prázdných slibů,“ Bez špinavých tajemství,“ „Bez kolonizování Marsu.“

Reklama na Polestar 2
Reklama na Polestar 2

Čtěte také: Volvo pracuje na novém elektrickém crossoveru. Na výsledek si ještě pár let počkáme


Co má automobilka proti Elonu Muskovi?

Celkově se text takovýmto způsobem změnil 15×, nás ale zajímají především tato dvě slovní spojení, která se zde objevila. Pochopitelně je mířeno na obří kauzu Volkswagenu ohledně manipulování s emisemi a těžko pochopitelná nevole k osobě Elona Muska a jeho projektu.

Paradoxně, kolonizování Marsu nemá ani nic zvlášť společného s kalifornskou automobilkou, jako spíš se společností SpaceX. Jediné možné vysvětlení je pohrdání roztěkaností miliardáře mezi jednotlivými firmami a menší soustředěnost na jeden, či druhý projekt.

Video

Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře


Nejnovější články