Mladoboleslavská automobilka svolává v České republice do autorizovaných servisů 1 000 vozů Škoda s plug-in hybridním pohonem. Kromě nich se svolávací akce týká 2 028 vozů Superb, Kodiaq, Karoq a Octavia s benzínovými motory 2,0 TSI evo. Do servisu musí vozidla, vyrobená od srpna 2020 do současnosti. Dle mluvčího Škody Auto, Pavla Jíny, u automobilů hrozí za jistých okolností nebezpečí požáru.
Dle vyjádření zástupce automobilky může za určitých okolností dojít u benzínových motorů k uvolnění krytu motoru a jeho posunutí k rozpáleným částem pohonného ústrojí. Následně může dojít k jeho tepelné deformaci a výjimečně také k požáru v motorovém prostoru.
Vzhledem k aktuálnímu omezení výrobních kapacit dojde v servisu pouze k odstranění krytu technikem. Po naskladnění nového krytu bude zákazník kontaktován a opětovně pozván k jeho dodatečné montáži. Problém nemá jenom Škoda Auto. Koncern Volkswagen celosvětově svolává více než 100 tisíc vozů, kvůli tomuto problému. Do servisu tedy budou muset také vozy Volkswagen, Audi a Seat.
Čtěte také: Volkswagen konečně obnoví výrobu elektroaut, má to ale jeden háček
Problémy s možným požárem se týkají také přibližně tisícovky plug-in hybridních automobilů Superb iV, Octavia iV a Octavia RS iV (z nichž asi 300 kusů patří přímo Škodě Auto). U těchto vozů hrozí v extrémním případě zahoření od baterie.
Pokud by totiž v baterii došlo ke zkratu, mohla by selhat pojistka a následný výboj by mohl vyvolat požár vozidla. Samotná Škoda zatím žádný podobný případ neeviduje, ale podle agentury DPA došlo k požáru jednoho vozu Volkswagen Golf GTE. Výrobce problém vyřeší v autorizovaném servisu instalací izolační podložky.
Mladoboleslavská automobilka svolává v České republice do autorizovaných servisů 1 000 vozů Škoda s plug-in hybridním pohonem. Kromě nich se svolávací akce týká 2 028 vozů Superb, Kodiaq, Karoq a Octavia s benzínovými motory 2,0 TSI evo. Do servisu musí vozidla, vyrobená od srpna 2020 do současnosti. Dle mluvčího Škody Auto, Pavla Jíny, u automobilů hrozí za jistých okolností nebezpečí požáru.
Dle vyjádření zástupce automobilky může za určitých okolností dojít u benzínových motorů k uvolnění krytu motoru a jeho posunutí k rozpáleným částem pohonného ústrojí. Následně může dojít k jeho tepelné deformaci a výjimečně také k požáru v motorovém prostoru.
Vzhledem k aktuálnímu omezení výrobních kapacit dojde v servisu pouze k odstranění krytu technikem. Po naskladnění nového krytu bude zákazník kontaktován a opětovně pozván k jeho dodatečné montáži. Problém nemá jenom Škoda Auto. Koncern Volkswagen celosvětově svolává více než 100 tisíc vozů, kvůli tomuto problému. Do servisu tedy budou muset také vozy Volkswagen, Audi a Seat.
Čtěte také: Volkswagen konečně obnoví výrobu elektroaut, má to ale jeden háček
Problémy s možným požárem se týkají také přibližně tisícovky plug-in hybridních automobilů Superb iV, Octavia iV a Octavia RS iV (z nichž asi 300 kusů patří přímo Škodě Auto). U těchto vozů hrozí v extrémním případě zahoření od baterie.
Pokud by totiž v baterii došlo ke zkratu, mohla by selhat pojistka a následný výboj by mohl vyvolat požár vozidla. Samotná Škoda zatím žádný podobný případ neeviduje, ale podle agentury DPA došlo k požáru jednoho vozu Volkswagen Golf GTE. Výrobce problém vyřeší v autorizovaném servisu instalací izolační podložky.