Dostala se mi do rukou už v pořadí čtvrtá generace legendární Octavie, která hrdě hlásí příchod plug-in hybridního pohonu na scénu mladoboleslavské automobilky. Jakmile mi mladá slečna předala klíče od ostře laděného „eresa“ a já uviděl tu krásnou červenou barvu, moje srdce zaplesalo a já tušil, že tenhle testovací týden bude stát za to. Škoda nám chce s tímto modelem dokázat, že kombinace elektriky a benzínu může být zábavná a vůz si stále zaslouží označení RS. A světe div se, ono to vážně funguje. Ale o tom až v následujících odstavcích našeho podrobného testu.
Chápu, že zarytým petrolheadům se nová elektrifikovaná Škoda Octavia RS iV 2020 nemusí na první pohled líbit. Fanouškovská základna tak populárního modelu mezi mladou i starší generací je přímo obrovská, je tady ovšem jedno velké ale. Jakmile se do novinky posadíte a vyzkoušíte si ji na pěkných okreskách, garantuji vám, že se při trochu ostřejší jízdě budete usmívat od ucha k uchu. A až se vyřádíte, vjedete zpátky do města v režimu Comfort a z ostré verze se stane pohodlný rodinný liftback. To je zkrátka kombinace, kterou si lidé zamilují.
Konstrukce | liftback, rozměry: 4689 × 1829 × 1474 mm, hmotnost: 1695 kg |
---|---|
Pohon | hybridní (elektřina+benzin), pohon předních kol |
Výkon | celkově 180 kW/400 Nm |
Baterie | Li-Ion, 13 kWh |
Nabíjení | konektor Mennekes |
Spotřeba a dojezd | spotřeba benzin: 7l / 100 km, elektřina: 1,7 kWh / 100 km |
Výbava a technologie | Full Matrix-LED světlomety, barva Velvet Red, kola 18″ Comet, Asistovaná jízda 2.0 Top, Klima paket Top, Funkční paket Top, sedadla Alcantara, elektrická sedadla, vyhřívání sedaček, sportovní MuFu vyhřívaný volant, systém Canton |
Cena a dostupnost | od 946 200 Kč, 2020 |
Pojďme začít u designu, protože tady si máme hodně co říct. Nerad bych tady zmiňoval klasické poznávací znamení Octavie, kterou určitě zná snad každý člověk v České republice. Naopak bych se raději zaměřil na to, co odlišuje sportovně laděný liftback od svých sourozenců. Na první dobrou si můžeme všimnout pekelně ostře řezaných tvarů karoserie, která jasně dává najevo, že si s takovým autem nemáte na silnicích zahrávat. Dost dobře by se totiž mohlo stát, že pohoříte. Zkrátka a dobře jde o sportovnější verzi, která je primárně určena pro zábavu za volantem a jako bonus je praktičnost.
Přední maska je velmi agresivní a hned od začátku si díky tomu auto na baterky vysloužilo přezdívku „bestie“. Úzké Full Matrix-LED světlomety vám propálí díru do duše a když na vás svítí, máte pocit, že takový vůz nechcete naštvat. Škodovka také dokonale trefila červenou barvu s označením Velvet v kombinaci s lesklou černou, která je hojně použita zejména u zmíněné přední masky, dále pak u zrcátek nebo u zadního spoileru společně s logem RS a iV. Pokud tedy hledáte dostupné nové auto, za kterým se řada lidí otočí, tak tohle je přesně ono. Vážně, testoval jsem to.
Překvapením pak byla volba krásných 18″ kol Comet, která k autu v kombinaci s černou a stříbrnou vážně sedí. Za nimi se pak schovávají červené třmeny jako u starších generací, čímž Škoda dodává takový punc sportovnosti. Myslelo se i na detaily, proto nejnovější generace RS iV nabídne i miniaturní zadní křídlo v černém lesku, které slouží spíš pro estetiku. Funkčnost v tom příliš nehledejte. Co pak trochu zamrzí je dvojice výfuků, z čehož u plug-in hybridní verze je aktivní pouze levá koncovka. Obecně nejsem fanoušek falešných výfuků a pokud chcete mít aktivní oba, musíte sáhnout po čistě benzínové variantě se shodným výkonem.
Ačkoliv je design dosti subjektivní záležitostí, tak zastavit bych se chtěl i u interiéru. Líbí se mi, že jsem při usednutí dovnitř nebyl zavalen přílišným množstvím tlačítek nebo dalších ovládacích prvků. Zdá se mi, že Škoda Auto použila Jobsovu „hůl jednoduchosti“ a proškrtala v interiéru vše, co už v dnešní době nedávalo moc smysl. Rozložení obrazovek a pianových kláves je super, vše je správně na svém místě a nikde se vám nestane, že budete zmateni uspořádáním či nelogičností. Tohle má prostě mladoboleslavská automobilka zmáknuté dobře.
Dominantou interiéru je zcela určitě dvojice digitálních displejů, které umožní ovládat drtivou většinu věcí. Plug-in hybridní Škoda Octavia RS iV přichází v základu s digitálním kokpitem, který je doplněn o jeden z nejhezčích volantů, které jsem kdy držel. Displej v přístrojové desce dokáže měnit své rozložení za pomocí tlačítek na volantu a řidič si sám může vybrat, který mu bude nejvíce vyhovovat. Možností je hned několik, od klasických budíků až po sportovní vzhled, jehož dominantou je otáčkoměr a rychlost.
Když už jsem nakousnul ten volant, pojďme si o něm říct něco více. Když jsem o pár řádků psal, že je to jeden z nejhezčích volantů na trhu, tak jsem to myslel zcela vážně. Kombinace obšití, lesklého a tmavého plastu s výřezy z něj dělají něco úchvatného na pohled. Skvěle se drží, v ostřejších zatáčkách je výbornou oporou a tlačítka na něm jsou taktéž intuitivní, a tak nějak přirozená. Cením si snadného přístupu k ovládání výhřevu volantu, přepínání hudby, snadné změny rozložení digitálního kokpitu a ovládání asistentů.
U infotainmentu ve středovém panelu jsem nezaznamenal žádné větší překvapení. Displej by sice mohl být v dnešní době o něco větší, na druhou stranu se docela dobře ovládá a je parádně citlivý na dotek. Možná mi trochu chybí fyzické tlačítko na ovládání klimatizace, byť Škoda nabízí něco jako chytrou klimatizaci, která se o vše postará. Co k tomu dodat, jsem prostě rád pánem své klimatizace! Pod 10palcovým displejem pak najdeme sadu osmi tlačítek, které jsou určeny pro hlavní ovládací prvky auta.
Co se týče sedadel, tak ta jsou tvarovaná dobře. Jsou o něco tvrdší, a tak bych měl obavy z delších cest. Tady to hodně záleží na preferencích člověka a jeho zad, respektive kolik mu toho budou tolerovat. Sedadla mají opět integrovanou hlavovou opěrku, která by měla být naprosto v pohodě i pro vyšší cestující. Sám měřím 192 centimetrů a splňovala svůj účel na výbornou. Boční vedení mi během řízení sedělo, hezky podrží v zatáčkách a získáváte tím jakousi jistotu toho, že nevypadnete.
Nastává chvíle pro mou nejoblíbenější část testování nových vozů. Nedílnou součástí sportovně laděné „oktávky“ jsou jízdní vlastnosti, kterých jsem si během testování užíval plnými doušky. Pohonná jednotka se skládá z benzinového čtyřválce o obsahu 1,4 litru s výkonem 110 kW a o něco slabšího elektromotoru o výkonu 85 kW. Maximální točivý moment se pak zastavil na hranici 400 Nm. Díky této elektrifikované kombinaci dokáže vystřelit Octavia RS iV z 0 na 100 km/h za 7,3 sekundy, což samo o sobě není příliš závratné číslo. Mějte však na paměti, že tohle bude drtivé většině zákazníků stačit.
Kombinovaný výkon 245 koní je naprosto totožný s benzínovou verzí, tady ovšem podobnosti končí. Výrazným odlišovacím faktorem je nejen výsledná spotřeba, ale také jízdní prožitek. Jak už jsem říkal, tak hybrid RS iV je zlatou střední cestou mezi rodinným liftbackem a sportovním autem, a tak nelze očekávat příliš. Škodovka má jasně vyselektovanou cílovku, která hledá spojení praktičnosti s vyšším výkonem, který bude dostatečný pro vyblbnutí a předjíždění.
Na výběr máte hned z několika módů, od klasického Comfortu až po režim Sport. Dále si pak můžete nakonfigurovat vlastní, tzv. Individual. Většinu času jsem jezdil na standardní režim, díky kterému slyšíte motor minimálně a jízdní projev je velmi kultivovaný. Jízdní nerovnosti žehlí s přehledem, byť u větší díry na silnici se ozve rána z přední nápravy.
Můžete si také vybrat, zda chcete jezdit čistě na elektřinu, benzín nebo kombinaci obojího. Pokud máte alespoň trochu nabitou baterii, vůz vždy začne jako první pracovat s elektřinou a až při silnějším přišlápnutí pedálu přepíná na kombinovaný režim. A právě ono přepnutí budu muset Škodě vytknout. Z počátku testování jsem to moc nevnímal, nicméně po pár dnech a více najetých kilometrech začnete pociťovat ono zachvění vozu při nakopnutí benzínového motoru. Dle mého názoru by přepnutí mělo být více kultivované a ideálně nerozpoznatelné. Plug-in hybridy jiných značek pracují s kombinací motorů lépe a dosti obtížněji rozpoznáte, zda už jedete na benzín nebo stále elektřinu. Nejvíce otravné to začíná být ve chvíli, kdy proplouváte hustou dopravou se studeným motorem.
Vše se ale obrací k lepšímu v případě, že zapnete magický režim Sport. Páni, to vám povím. Okamžitě dokážete pocítit ostřejší odezvu na plynový pedál a z reproduktorů se začne valit dunivý zvuk osmiválce. Ostrý režim je na okreskách a silnicích bez nerovností čistou radostí a teprve tady vám Octavia RS iV připomíná to, proč vlastně vznikla. Jediné, co bych vytknul, je někdy až příliš hlasitý falešný zvuk, který se line skrze celou kabinu vozu. Po dvaceti minutách jízdy jsem byl nucen přejít do klasického režimu, jinak by mi nejspíš praskla hlava. Na kratší vyblbnutí však neexistuje nic lepšího. To je něco, co musíte jednoznačně vyzkoušet.
Jedním z největších benefitů tohoto auta je určitě úspornost. Při předání červeného ďábla v podobě Octavie RS iV jsem si vynuloval statistiky jízdy a začal měřit své vlastní. Během týdenní jízdy jsem dosáhl kombinované spotřeby 7 litrů na 100 kilometrů, zatímco spotřeba elektřiny se zastavila na čísle 1,7 kWh na 100 kilometrů. Nutno podotknout, že jsem drtivou většinu jízd absolvoval v Praze či okolí, a tak věřím, že mimo větší provoz bude výsledná spotřeba ještě o kapánek nižší. V případě dojezdu čistě na elektřinu pak výrobce uvádí až 60 km dle WLTP, ovšem reálnějších je spíše něco kolem 30-40 km na jedno nabití.
Mým největším nepřítelem během celého týdne však bylo nabíjení. Jelikož nebydlím v rodinném domě a ani nemám přístup k nabíjení skrze klasickou zásuvku, tak jsem musel všechnu šťávu nabíjet na veřejných dobíjecích stanicích. Téměř okamžitě po zapojení kabelu mi došlo, pro koho je vlastně úspornější ostrá verze určena. A já to nejsem. Člověk z paneláku bude mít s takovým autem dosti obtížný život, protože doba nabíjení je až děsivě dlouhá. Pokud jste zůstali s naprosto vybitou baterií a chcete nabít, počítejte s tím, že si počkáte nějakých 7 hodin. Pokud však můžete nabíjet v pohodlí domova za nízký tarif, máte vyhráno a vaše Octavia RS iV bude jezdit za zlomek ceny.
Mladoboleslavská automobilka je na výborné cestě k elektrifikaci a na jejich autech se najde velmi málo chyb. Škoda Octavia RS iV coby plug-in hybrid cílí na velkou skupinu lidí, kteří chtějí praktický vůz a zároveň sportovnější jízdní vlastnosti. Typickým příkladem je tatínek dvou dětí, který drtivou většinu času vozí svou rodinu a čas od času si zapne režim Sport, aby si sám v zatáčkách okořenil každodenní jízdu. Otázkou ovšem zůstává, zda se takový vůz opravdu vyplatí. Oproti stejně silné čistě spalovací verzi nenabídne krom teoreticky větší úspornosti nic navíc. Naopak pro dost lidí může být problém doba nabíjení, která se v ideálním případě musí řešit tak, že nabíjíte pouze doma.
Po týdnů s agresivní „bestií“ však mohu konstatovat, že mi vlastně tolik ony nedostatky nevadí. Je to nádherné auto, které vyniká svým vzhledem mezi ostatními a poskytuje pěkné jízdní vlastnosti. Navíc jako fanoušek elektrifikace jsem ochoten odpustit slabý nabíjecí výkon, protože budu žít s vědomím, že alespoň trochu přispívám k zelenější budoucnosti. Chci vidět plně elektrickou verzi, kterou bych si pravděpodobně i sám koupil.
Co se nám líbí? | Co se nám nelíbí? |
design | doba nabíjení |
praktičnost | výkon motoru by mohl být vyšší |
sportovní režim | |
dílenské zpracování |
Dostala se mi do rukou už v pořadí čtvrtá generace legendární Octavie, která hrdě hlásí příchod plug-in hybridního pohonu na scénu mladoboleslavské automobilky. Jakmile mi mladá slečna předala klíče od ostře laděného „eresa“ a já uviděl tu krásnou červenou barvu, moje srdce zaplesalo a já tušil, že tenhle testovací týden bude stát za to. Škoda nám chce s tímto modelem dokázat, že kombinace elektriky a benzínu může být zábavná a vůz si stále zaslouží označení RS. A světe div se, ono to vážně funguje. Ale o tom až v následujících odstavcích našeho podrobného testu.
Chápu, že zarytým petrolheadům se nová elektrifikovaná Škoda Octavia RS iV 2020 nemusí na první pohled líbit. Fanouškovská základna tak populárního modelu mezi mladou i starší generací je přímo obrovská, je tady ovšem jedno velké ale. Jakmile se do novinky posadíte a vyzkoušíte si ji na pěkných okreskách, garantuji vám, že se při trochu ostřejší jízdě budete usmívat od ucha k uchu. A až se vyřádíte, vjedete zpátky do města v režimu Comfort a z ostré verze se stane pohodlný rodinný liftback. To je zkrátka kombinace, kterou si lidé zamilují.
Konstrukce | liftback, rozměry: 4689 × 1829 × 1474 mm, hmotnost: 1695 kg |
---|---|
Pohon | hybridní (elektřina+benzin), pohon předních kol |
Výkon | celkově 180 kW/400 Nm |
Baterie | Li-Ion, 13 kWh |
Nabíjení | konektor Mennekes |
Spotřeba a dojezd | spotřeba benzin: 7l / 100 km, elektřina: 1,7 kWh / 100 km |
Výbava a technologie | Full Matrix-LED světlomety, barva Velvet Red, kola 18″ Comet, Asistovaná jízda 2.0 Top, Klima paket Top, Funkční paket Top, sedadla Alcantara, elektrická sedadla, vyhřívání sedaček, sportovní MuFu vyhřívaný volant, systém Canton |
Cena a dostupnost | od 946 200 Kč, 2020 |
Pojďme začít u designu, protože tady si máme hodně co říct. Nerad bych tady zmiňoval klasické poznávací znamení Octavie, kterou určitě zná snad každý člověk v České republice. Naopak bych se raději zaměřil na to, co odlišuje sportovně laděný liftback od svých sourozenců. Na první dobrou si můžeme všimnout pekelně ostře řezaných tvarů karoserie, která jasně dává najevo, že si s takovým autem nemáte na silnicích zahrávat. Dost dobře by se totiž mohlo stát, že pohoříte. Zkrátka a dobře jde o sportovnější verzi, která je primárně určena pro zábavu za volantem a jako bonus je praktičnost.
Přední maska je velmi agresivní a hned od začátku si díky tomu auto na baterky vysloužilo přezdívku „bestie“. Úzké Full Matrix-LED světlomety vám propálí díru do duše a když na vás svítí, máte pocit, že takový vůz nechcete naštvat. Škodovka také dokonale trefila červenou barvu s označením Velvet v kombinaci s lesklou černou, která je hojně použita zejména u zmíněné přední masky, dále pak u zrcátek nebo u zadního spoileru společně s logem RS a iV. Pokud tedy hledáte dostupné nové auto, za kterým se řada lidí otočí, tak tohle je přesně ono. Vážně, testoval jsem to.
Překvapením pak byla volba krásných 18″ kol Comet, která k autu v kombinaci s černou a stříbrnou vážně sedí. Za nimi se pak schovávají červené třmeny jako u starších generací, čímž Škoda dodává takový punc sportovnosti. Myslelo se i na detaily, proto nejnovější generace RS iV nabídne i miniaturní zadní křídlo v černém lesku, které slouží spíš pro estetiku. Funkčnost v tom příliš nehledejte. Co pak trochu zamrzí je dvojice výfuků, z čehož u plug-in hybridní verze je aktivní pouze levá koncovka. Obecně nejsem fanoušek falešných výfuků a pokud chcete mít aktivní oba, musíte sáhnout po čistě benzínové variantě se shodným výkonem.
Ačkoliv je design dosti subjektivní záležitostí, tak zastavit bych se chtěl i u interiéru. Líbí se mi, že jsem při usednutí dovnitř nebyl zavalen přílišným množstvím tlačítek nebo dalších ovládacích prvků. Zdá se mi, že Škoda Auto použila Jobsovu „hůl jednoduchosti“ a proškrtala v interiéru vše, co už v dnešní době nedávalo moc smysl. Rozložení obrazovek a pianových kláves je super, vše je správně na svém místě a nikde se vám nestane, že budete zmateni uspořádáním či nelogičností. Tohle má prostě mladoboleslavská automobilka zmáknuté dobře.
Dominantou interiéru je zcela určitě dvojice digitálních displejů, které umožní ovládat drtivou většinu věcí. Plug-in hybridní Škoda Octavia RS iV přichází v základu s digitálním kokpitem, který je doplněn o jeden z nejhezčích volantů, které jsem kdy držel. Displej v přístrojové desce dokáže měnit své rozložení za pomocí tlačítek na volantu a řidič si sám může vybrat, který mu bude nejvíce vyhovovat. Možností je hned několik, od klasických budíků až po sportovní vzhled, jehož dominantou je otáčkoměr a rychlost.
Když už jsem nakousnul ten volant, pojďme si o něm říct něco více. Když jsem o pár řádků psal, že je to jeden z nejhezčích volantů na trhu, tak jsem to myslel zcela vážně. Kombinace obšití, lesklého a tmavého plastu s výřezy z něj dělají něco úchvatného na pohled. Skvěle se drží, v ostřejších zatáčkách je výbornou oporou a tlačítka na něm jsou taktéž intuitivní, a tak nějak přirozená. Cením si snadného přístupu k ovládání výhřevu volantu, přepínání hudby, snadné změny rozložení digitálního kokpitu a ovládání asistentů.
U infotainmentu ve středovém panelu jsem nezaznamenal žádné větší překvapení. Displej by sice mohl být v dnešní době o něco větší, na druhou stranu se docela dobře ovládá a je parádně citlivý na dotek. Možná mi trochu chybí fyzické tlačítko na ovládání klimatizace, byť Škoda nabízí něco jako chytrou klimatizaci, která se o vše postará. Co k tomu dodat, jsem prostě rád pánem své klimatizace! Pod 10palcovým displejem pak najdeme sadu osmi tlačítek, které jsou určeny pro hlavní ovládací prvky auta.
Co se týče sedadel, tak ta jsou tvarovaná dobře. Jsou o něco tvrdší, a tak bych měl obavy z delších cest. Tady to hodně záleží na preferencích člověka a jeho zad, respektive kolik mu toho budou tolerovat. Sedadla mají opět integrovanou hlavovou opěrku, která by měla být naprosto v pohodě i pro vyšší cestující. Sám měřím 192 centimetrů a splňovala svůj účel na výbornou. Boční vedení mi během řízení sedělo, hezky podrží v zatáčkách a získáváte tím jakousi jistotu toho, že nevypadnete.
Nastává chvíle pro mou nejoblíbenější část testování nových vozů. Nedílnou součástí sportovně laděné „oktávky“ jsou jízdní vlastnosti, kterých jsem si během testování užíval plnými doušky. Pohonná jednotka se skládá z benzinového čtyřválce o obsahu 1,4 litru s výkonem 110 kW a o něco slabšího elektromotoru o výkonu 85 kW. Maximální točivý moment se pak zastavil na hranici 400 Nm. Díky této elektrifikované kombinaci dokáže vystřelit Octavia RS iV z 0 na 100 km/h za 7,3 sekundy, což samo o sobě není příliš závratné číslo. Mějte však na paměti, že tohle bude drtivé většině zákazníků stačit.
Kombinovaný výkon 245 koní je naprosto totožný s benzínovou verzí, tady ovšem podobnosti končí. Výrazným odlišovacím faktorem je nejen výsledná spotřeba, ale také jízdní prožitek. Jak už jsem říkal, tak hybrid RS iV je zlatou střední cestou mezi rodinným liftbackem a sportovním autem, a tak nelze očekávat příliš. Škodovka má jasně vyselektovanou cílovku, která hledá spojení praktičnosti s vyšším výkonem, který bude dostatečný pro vyblbnutí a předjíždění.
Na výběr máte hned z několika módů, od klasického Comfortu až po režim Sport. Dále si pak můžete nakonfigurovat vlastní, tzv. Individual. Většinu času jsem jezdil na standardní režim, díky kterému slyšíte motor minimálně a jízdní projev je velmi kultivovaný. Jízdní nerovnosti žehlí s přehledem, byť u větší díry na silnici se ozve rána z přední nápravy.
Můžete si také vybrat, zda chcete jezdit čistě na elektřinu, benzín nebo kombinaci obojího. Pokud máte alespoň trochu nabitou baterii, vůz vždy začne jako první pracovat s elektřinou a až při silnějším přišlápnutí pedálu přepíná na kombinovaný režim. A právě ono přepnutí budu muset Škodě vytknout. Z počátku testování jsem to moc nevnímal, nicméně po pár dnech a více najetých kilometrech začnete pociťovat ono zachvění vozu při nakopnutí benzínového motoru. Dle mého názoru by přepnutí mělo být více kultivované a ideálně nerozpoznatelné. Plug-in hybridy jiných značek pracují s kombinací motorů lépe a dosti obtížněji rozpoznáte, zda už jedete na benzín nebo stále elektřinu. Nejvíce otravné to začíná být ve chvíli, kdy proplouváte hustou dopravou se studeným motorem.
Vše se ale obrací k lepšímu v případě, že zapnete magický režim Sport. Páni, to vám povím. Okamžitě dokážete pocítit ostřejší odezvu na plynový pedál a z reproduktorů se začne valit dunivý zvuk osmiválce. Ostrý režim je na okreskách a silnicích bez nerovností čistou radostí a teprve tady vám Octavia RS iV připomíná to, proč vlastně vznikla. Jediné, co bych vytknul, je někdy až příliš hlasitý falešný zvuk, který se line skrze celou kabinu vozu. Po dvaceti minutách jízdy jsem byl nucen přejít do klasického režimu, jinak by mi nejspíš praskla hlava. Na kratší vyblbnutí však neexistuje nic lepšího. To je něco, co musíte jednoznačně vyzkoušet.
Jedním z největších benefitů tohoto auta je určitě úspornost. Při předání červeného ďábla v podobě Octavie RS iV jsem si vynuloval statistiky jízdy a začal měřit své vlastní. Během týdenní jízdy jsem dosáhl kombinované spotřeby 7 litrů na 100 kilometrů, zatímco spotřeba elektřiny se zastavila na čísle 1,7 kWh na 100 kilometrů. Nutno podotknout, že jsem drtivou většinu jízd absolvoval v Praze či okolí, a tak věřím, že mimo větší provoz bude výsledná spotřeba ještě o kapánek nižší. V případě dojezdu čistě na elektřinu pak výrobce uvádí až 60 km dle WLTP, ovšem reálnějších je spíše něco kolem 30-40 km na jedno nabití.
Mým největším nepřítelem během celého týdne však bylo nabíjení. Jelikož nebydlím v rodinném domě a ani nemám přístup k nabíjení skrze klasickou zásuvku, tak jsem musel všechnu šťávu nabíjet na veřejných dobíjecích stanicích. Téměř okamžitě po zapojení kabelu mi došlo, pro koho je vlastně úspornější ostrá verze určena. A já to nejsem. Člověk z paneláku bude mít s takovým autem dosti obtížný život, protože doba nabíjení je až děsivě dlouhá. Pokud jste zůstali s naprosto vybitou baterií a chcete nabít, počítejte s tím, že si počkáte nějakých 7 hodin. Pokud však můžete nabíjet v pohodlí domova za nízký tarif, máte vyhráno a vaše Octavia RS iV bude jezdit za zlomek ceny.
Mladoboleslavská automobilka je na výborné cestě k elektrifikaci a na jejich autech se najde velmi málo chyb. Škoda Octavia RS iV coby plug-in hybrid cílí na velkou skupinu lidí, kteří chtějí praktický vůz a zároveň sportovnější jízdní vlastnosti. Typickým příkladem je tatínek dvou dětí, který drtivou většinu času vozí svou rodinu a čas od času si zapne režim Sport, aby si sám v zatáčkách okořenil každodenní jízdu. Otázkou ovšem zůstává, zda se takový vůz opravdu vyplatí. Oproti stejně silné čistě spalovací verzi nenabídne krom teoreticky větší úspornosti nic navíc. Naopak pro dost lidí může být problém doba nabíjení, která se v ideálním případě musí řešit tak, že nabíjíte pouze doma.
Po týdnů s agresivní „bestií“ však mohu konstatovat, že mi vlastně tolik ony nedostatky nevadí. Je to nádherné auto, které vyniká svým vzhledem mezi ostatními a poskytuje pěkné jízdní vlastnosti. Navíc jako fanoušek elektrifikace jsem ochoten odpustit slabý nabíjecí výkon, protože budu žít s vědomím, že alespoň trochu přispívám k zelenější budoucnosti. Chci vidět plně elektrickou verzi, kterou bych si pravděpodobně i sám koupil.
Co se nám líbí? | Co se nám nelíbí? |
design | doba nabíjení |
praktičnost | výkon motoru by mohl být vyšší |
sportovní režim | |
dílenské zpracování |