Peugeot e-2008 GT by byl dokonalý vstupní elektromobil, kdyby neopakoval chyby koncernu
- V redakci jsme se zamysleli, proto koho je Peugeot e-2008 GT určen
- Svou úlohu dokonale splní jakožto takový „vstupní“ elektromobil
- Jak jsme k tomuto názoru došli a proč si to myslíme?

Konec půlroční zápůjčky elektrického Peugeotu e-2008 GT se neúprosně blíží a my si v redakci položili otázku, pro koho je vlastně tento elektromobil určen. Během testování jsme měli šanci vůz vyzkoušet v nespočtu situací, a tak nám jasně vykrystalizovala představa o člověku, ke kterému by takový elektromobil nejlépe seděl.
Pro koho je Peugeot e-2008 GT určen?
Pokud toužíte po krátké odpovědi, tak můžeme s klidem prohlásit, že Peugeot e-2008 GT se hodí zejména pro začátečníky, kteří teprve přichází na chuť elektromobilům. Jestli však toužíte po více komplexním vysvětlení společně s hlavními argumenty, tak čtěte dále.
Začneme rovnou s plusy. Pokud si zákazník zvolí Peugeot jako své první elektroauto, pravděpodobně nebude chtít zažít pocit, že vstupuje do naprosto neprobádaného území. Krom všudypřítomného pohodlí z dobře nastaveného podvozku a ticha na palubě nejvíce ocení známý volič jízdy uprostřed středové konzole. Velmi pohodlně lze zvolit režim D nebo B, a to podle toho, zda chceme nebo nechceme rekuperovat energii zpět do baterie.
Mezi další benefity řadíme fakt, že Peugeot e-2008 se v mnoha věcech extrémně podobá svému spalovacímu protějšku. Pokud zákazník přesedne z benzinové verze na elektromobil, tak až na pár rozdílů bude vše totožné. To mimochodem platí i u způsobu řízení.

Čtěte také: Jaká je dlouhodobá spotřeba elektromobilu Peugeot e-208?
Existují nějaké mínusy?
Samozřejmě. Elektrický Peugeot bohužel už od základu trpí nepříliš zdařilou platformou e-CMP, kterou využívá skupina Stellantis. Koncern na jediné variantě platformy postavil vozy všech kategorií, a to od městského prcka po velkou dodávku. Nevýhodou je chybějící modulárnost pohonného ústrojí, které u každého vozu zůstává stejné – výkon 100 kW a točivý moment 260 Nm. U malého e-208 super, ale co u pracovní dodávky?!
S platformou jde ruku v ruce dojezd, který je v některých případech nevyzpytatelný. Výsledné číslo se dosti odvíjí od venkovní teploty a je evidentní, že inženýři mají ještě co dohánět. Odpovědí může být chystaná platforma STLA, která již bude modulární a nabídne různé stupně výbavy.

Závěrem
Tak abychom si to nějak shrnuli. Peugeot e-2008 GT potěší všechny začínající řidiče s elektromobilem, kteří hledají spolehlivé a příjemné svezení. Všechny prvky ovládání jsou tam, kde mají být a nestane se, že by byl zákazník „ztracen“. Nepotěší akorát starší platformou a „náladovým“ dojezdem, což by ovšem neměly být hlavní rozhodovací faktory.
Tohle byla naše redakční úvaha nad elektrickým Peugeotem e-2008 GT. Všechny díly seriálu jsou k nahlédnutí na této stránce, která zároveň slouží jako rozcestník.
Autor článku

Technologiím se věnuji už dlouhých 14 let. Mobily, umělá inteligence, elektromobily – nic mi není cizí. Za tu dobu jsem sepsal tisíce článků, natočil tisíce videí a nasbíral statisíce sledujících na sociálních sítích.
Technologiím se věnuji už dlouhých 14 let. Mobily, umělá inteligence, elektromobily – nic mi není cizí. Za tu dobu jsem sepsal tisíce článků, natočil tisíce videí a nasbíral statisíce sledujících na sociálních sítích.