Pancéřované BMW i7 Protection. Tuhle limuzínu nezastaví zbraně ani výbušniny
- Nejnovější elektrická limuzína od BMW může být nejen pohodlná
- BMW i7 Protection poskytne maximální možné bezpečí vůči všem možným nástrahám
- Vůz zvládne odolat střelným zbraním, či výbušninám

BMW představuje první pancéřovaný sedan na světě s čistě elektrickým pohonem. Nové BMW i7 Protection splňuje bez jakýchkoli omezení všechny požadavky třídy ochrany VR9, takže dokáže ochránit lidi před útoky střelnými zbraněmi a výbušninami.
BMW i7 Protection má pancéřovaný podvozek, bezpečnostní dveře a neprůstřelná skla
S novým jádrem BMW Protection Core je celá nosná konstrukce karoserie sedanu BMW i7 Protection poprvé vyrobena z pancéřové oceli. Jádro BMW Protection Core tvoří samonosnou ochrannou jednotku, která je následně doplněna bezpečnostními dveřmi, pancéřováním podvozku a střechy a neprůstřelnými skly.
Speciální pancéřování střechy a podvozku bylo navrženo tak, aby poskytovalo maximální ochranu zejména proti výbušninám. Cestující jsou například chráněni i před útoky dronů s výbušnými náložemi a před střepinami ručních granátů. Na seznamu standardních bezpečnostních prvků nového BMW řady 7 Protection najdeme také samotěsnicí palivovou nádrž.

Čtěte také: BMW představilo levnou elektromotorku pro mladé. Dáte si říct?
Specifikace, zrychlení, dojezd
Speciální pancéřovaný model BMW i7 Protection má k dispozici dvojici elektromotorů s pohonem všech kol a celkovým výkonem 400 kW (544 koní)/ 745 Nm. Vzhledem k vyšší hmotnosti však nedosahuje takových výsledků, jako „lehčí“ standardní verze BMW i7. Na stovku zrychlí za 9 sekund místo 4,7 sekund, max. rychlost je omezena na 160 km/h místo 240 km/h. Pokud má Protection verze baterii o stejné kapacitě 105,7 kWh, pak určitě ujede méně než 510 km.
Výroba a dostupnost
Nové BMW i7 Protection (a taktéž sesterské nové BMW řady 7 Protection se spalovacím motorem – pozn. redakce) se budou vyrábět v závodě BMW Group v Dingolfingu propracovaným procesem „řemeslné výroby“. Oficiální premiéru si odbudou na mezinárodním autosalonu IAA Mobility 2023 v Mnichově a první zákazníci se vozů dočkají v prosinci 2023.
Autor článku

Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.
Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.