Jsou tomu téměř dva roky, kdy BMW poskytlo náhled do budoucnosti skrze svůj elektrický motocykl CE 02. Nyní by se hodilo vás přivítat do budoucnosti, jelikož koncept došel do své produkční verze a chystá se do prodeje. Jelikož u elektrických motocyklů zaniká největší rozdíl mezi motocykly a skútry, o to hůře se definuje, do které z těchto kategorií model BMW CE 02 spadá.
BMW se tomto modelu pěkně vyřádilo a v podstatě si bere to nejlepší z obou jednostopých světů. Výrobce se s novinkou zaměřuje především na mladou generaci a neřadí ji do ani jedné z velkých kategorií. Místo toho si vytvořil svojí vlastní, s názvem eParkourer. Motocykl se má nejlépe cítit v městském prostředí. Toto zaměření se německý výrobce snaží prosadil globálně, zatím se ale soustředí především na kvalitní naplnění segmentu.
Maximální rychlost je omezena na 95 km/h. Vozidlo by tedy mělo být pohodlně schopné vyřídit všechny potřebné záležitosti. Na dálniční přesuny bychom CE 02 ale nedoporučili. Cenovka startuje na 7 599 dolarech, a to bez daní a dalších poplatků. V našich podmínkách by se jednalo o částku kolem 165 tisíc korun. I tak jde o jeden z nejlevnějších modelů, které značka aktuálně nabízí. Se srovnatelně výkonnými skútry mírně zaostává, ale pokud vám jde o unikátní vzhled a logo BMW, nejde tento „výtvor“ příliš srovnávat.
Čtěte také: Luxus v duchu udržitelnosti. Elektrická loď od BMW je trefou do černého
I vedoucí designu divize BMW Motorrad popsal, že motocykl je spíše zábavným strojem než vyloženě užitkový a praktický. O tom se přesvědčíte i při pohledu na technické specifikace. Dvojice baterií dohromady nabízí necelé 4 kWh úložiště. Maximální dojezd se očekává kolem 90 km. Špičkový výkon 11 kW nabídne solidní jízdní projev, ale dokáže snížit skutečný dojezd.
Nabíjení probíhá konveční cestou skrze adaptér do běžné zásuvky. Budete si připadat, jako byste dobíjeli obyčejné elektrické kolo. Základní nabíječka nabízí výkon 0,9 kW a dobíjet budete zhruba 5 hodin. Za příplatek si můžete pořídit silnější, 1,5kW zdroj a dobu si zkrátit na 3,5 hodiny. Z 20 na 80 % kapacity se dostanete za necelé 3 hodiny, respektive dvě a čtvrt v případě silnější nabíječky. Z výbavy lze zmínit například bezklíčový přístup, zpětný chod nebo USB-C nabíječku.
BMW současně odhalilo i chytré brýle, které budou s vozidlem kompatibilní. Jde o motocyklovou formu Head-up displeje, který zobrazí přímo v zorném poli důležitá jízdní data. Model CE 02 brzy doplní svého většího sourozence, SE 04 MaxiScooter. Výkonnostně i velikostí má stále navrch. Bohužel to samé ale platí i o jeho cenovce.
Jsou tomu téměř dva roky, kdy BMW poskytlo náhled do budoucnosti skrze svůj elektrický motocykl CE 02. Nyní by se hodilo vás přivítat do budoucnosti, jelikož koncept došel do své produkční verze a chystá se do prodeje. Jelikož u elektrických motocyklů zaniká největší rozdíl mezi motocykly a skútry, o to hůře se definuje, do které z těchto kategorií model BMW CE 02 spadá.
BMW se tomto modelu pěkně vyřádilo a v podstatě si bere to nejlepší z obou jednostopých světů. Výrobce se s novinkou zaměřuje především na mladou generaci a neřadí ji do ani jedné z velkých kategorií. Místo toho si vytvořil svojí vlastní, s názvem eParkourer. Motocykl se má nejlépe cítit v městském prostředí. Toto zaměření se německý výrobce snaží prosadil globálně, zatím se ale soustředí především na kvalitní naplnění segmentu.
Maximální rychlost je omezena na 95 km/h. Vozidlo by tedy mělo být pohodlně schopné vyřídit všechny potřebné záležitosti. Na dálniční přesuny bychom CE 02 ale nedoporučili. Cenovka startuje na 7 599 dolarech, a to bez daní a dalších poplatků. V našich podmínkách by se jednalo o částku kolem 165 tisíc korun. I tak jde o jeden z nejlevnějších modelů, které značka aktuálně nabízí. Se srovnatelně výkonnými skútry mírně zaostává, ale pokud vám jde o unikátní vzhled a logo BMW, nejde tento „výtvor“ příliš srovnávat.
Čtěte také: Luxus v duchu udržitelnosti. Elektrická loď od BMW je trefou do černého
I vedoucí designu divize BMW Motorrad popsal, že motocykl je spíše zábavným strojem než vyloženě užitkový a praktický. O tom se přesvědčíte i při pohledu na technické specifikace. Dvojice baterií dohromady nabízí necelé 4 kWh úložiště. Maximální dojezd se očekává kolem 90 km. Špičkový výkon 11 kW nabídne solidní jízdní projev, ale dokáže snížit skutečný dojezd.
Nabíjení probíhá konveční cestou skrze adaptér do běžné zásuvky. Budete si připadat, jako byste dobíjeli obyčejné elektrické kolo. Základní nabíječka nabízí výkon 0,9 kW a dobíjet budete zhruba 5 hodin. Za příplatek si můžete pořídit silnější, 1,5kW zdroj a dobu si zkrátit na 3,5 hodiny. Z 20 na 80 % kapacity se dostanete za necelé 3 hodiny, respektive dvě a čtvrt v případě silnější nabíječky. Z výbavy lze zmínit například bezklíčový přístup, zpětný chod nebo USB-C nabíječku.
BMW současně odhalilo i chytré brýle, které budou s vozidlem kompatibilní. Jde o motocyklovou formu Head-up displeje, který zobrazí přímo v zorném poli důležitá jízdní data. Model CE 02 brzy doplní svého většího sourozence, SE 04 MaxiScooter. Výkonnostně i velikostí má stále navrch. Bohužel to samé ale platí i o jeho cenovce.