Test BMW i7 xDrive60 – Vítejte v budoucnosti a přepychu
- Otestovali jsme špičkový a luxusní elektromobil BMW i7 xDrive60
- Plně elektrická limuzína z Mnichova vás bude doslova hýčkat
- Jak si vůz vedl v našem testu a dá se mu vůbec něco vytknout?

Nejnovější sedmá generace BMW řady 7 poprvé přijíždí také jako elektromobil pod označením i7. Námi testovaná varianta xDrive 60 je nyní druhou nejvyšší, o fous ji aktuálně předběhla ještě výkonnější verze s označením i7 M70 xDrive, u které narostl výkon o dalších 85 kW na výsledných 485 kW. My jsme se tak museli „smířit“ s výkonem rovných 400 kW.
V nabídce je pouze jeden čistě spalovací model (BMW 740d) a dvojice elektrifikovaných agregátů BMW 750e xDrive a BMW M760e xDrive. Aktuální generace přináší průlomové inovace, prvotřídní komfort na dlouhých cestách a v neposlední řadě i typickou radost z jízdy, která je v daném segmentu poměrně unikátní.
BMW i7 xDrive60: specifikace
Konstrukce | limuzína, rozměry: 5391 × 1950 × 1544 mm, hmotnost: 2715 kg |
---|---|
Pohon | elektrický, pohon všech kol |
Výkon | 400 kW (544 k), točivý moment 745 Nm |
Baterie | Li-Ion, 101,7 kWh (celkově 105,6 kWh) |
Nabíjení | AC 22 kW, DC až 195 kW |
Spotřeba a dojezd | 19,6–18,4 kWh/100 km, dojezd 591–625 dle WLTP |
Výbava | M Sportovní paket, automatické dveře, křišťálové světlomety Iconic Glow, dvoubarevný lak Black Sapphire, Bowers & Wilkins Surround Sound System, Paket Executive Lounge, Paket Executive, Paket Connoisseur, |
Cena testovaného modelu | 5 175 274 Kč (základní cena BMW i7 od 3 552 900 Kč) |
Kontroverzní a nepřehlédnutelný design
Novinka BMW i7 dorazila s poměrně kontroverzním designem – jedni ho milují, druzí odsuzují. Musím se přiznat, že jsem už od malička fanoušek mnichovské automobilky a v 18 letech jsem jako první auto pořizoval BMW 325 TDS v generaci E36. Postupně jsem vystřídal 4 vozy této značky a po stránce vzhledu jsem nikdy neměl co vytknout.
Postupem času to bylo s designem baworáků jako na houpačce a poslední modely s agresivními a obřími ledvinami (to už se ani ledvinkami nedá nazvat) se do mého vkusu zrovna netrefují. Proto zcela subjektivně nejsem z přední časti nové sedmičky příliš nadšený. Obří ledviny, rozdělené světlomety a celkově mohutné proporce přední masky nejsou podle mého gusta, ale je to otázka osobních preferencí. Věřím, že jiní mohou být nadšeni.
Jako negativum vnímám i středový prostor ledvin, pod kterým se skrývají různé senzory a radar. Tato obdélníková a nepříliš vzhledná část by se do budoucna mohla vyřešit lépe.
- Přední část vozu BMW i7 xDrive60 | foto: vlastní
- Zadní část vozu BMW i7 xDrive60 | foto: vlastní
Barva v ceně nového vozu
Z boku může vůz působit jako Rolls-Royce, ostatně i délka přes 5 metrů by tomu nasvědčovala. Zadní část už je „starý dobrý“ baworák, zde se žádných experimentů a novot bát příliš nemusíte – dle mého radost pohledět.
Na první pohled to nemusí být patrné, ale testovaný kousek byl vybaven dvoubarevným lakováním z nabídky BMW Individual Black Sapphire – spodní část je tmavě šedá, horní černá. A kolik tato drobnost, které si mnozí ani nevšimli, stojí? Celých 326 534 Kč.
Za zmínku stojí i křišťálové světlomety BMW Iconic Glow. Pod čtyřmi vybroušenými krystaly Swarovski na každé straně jsou umístěny LED diody. Ty pak mohou vytvářet různé světlené efekty jako například „Welcome and Goodbye“ (rozsvícení světel při odemčení a uzamčení vozidla).

Pravá zábava začíná v interiéru
Ten opravdový luxus zažijete v interiéru. Přední sedadla jsou extrémně pohodlná a spíš bych je nazýval křesly. Nastavit je můžete snad ve všech směrech a jak jinak než elektricky. Posádku pak může hýčkat i několik módů masáží s nastavitelnou rychlostí a intenzitou. Samozřejmostí je vyhřívání i odvětrávání.
Palubní desce dominuje prohnutý panel obsahující dvojici displejů – levý slouží jako klasické „budíky“, pravý je určen pro infotainment, který je zde v nejnovější generaci systému iDrive (BMW Operační systém 8). Je rychlý, přehledný, neseká se na úvodní obrazovce si můžete jednotlivé widgety uspořádat podle svých potřeb.
Součástí palubní desky je i svítící lišta procházející od dveří řidiče, přes celou palubní desku až ke dveřím spolujezdce. Ta neslouží jen pro ambientní osvětlení, které pak navazuje různé scény a nálady v interiéru, ale také pro různé funkce jako například navigace, hlídání jízdních pruhů, výstražné blinkry a podobně. Na několika místech této lišty jsou i dotyková tlačítka, která slouží třeba elektrickému otevírání dveří.
A když už jsme u nich, ty je možné otevírat několika způsoby. Buď tlačítkem zvenčí vozu, kdy série senzorů hlídá, aby dveře nenarazily na překážku, nebo na klíčku při příchodu k autu. Po nasednutí už stačí jen sešlápnout brzdový pedál a dveře se automaticky zavřou – na toto jsem si velice rychle zvykl.
- Interiér vozu BMW i7 xDrive60 | foto: vlastní
- Přední sedačky | foto: vlastní
- Zadní sedačky | foto: vlastní
- Lůžková úprava zadní sedačky | foto: vlastní
Místo pro pana ředitele
To správné místo pro majitele sedmičkového BMW je zcela jistě na pravé zadní sedačce. S paketem Executive Lounge lze proměnit během kratičké chvíle na pohodlnou lenožku. Toto není u limuzín nic nového, ale pro mě to byla první zkušenost a musím říct, že tohle bych si nechal opravdu líbit.
Ve spojení s extrémně pohodlnými polštářky pod hlavou a masážní funkcí bych jezdil dlouhé hodiny v tomto voze klidně na denní bázi. Jen řidič musí v tuto chvíli počítat s mírně omezeným výhledem do boku, protože pravý dolní roh čelního skla mu bude blokovat hlavová opěrka sklopené sedačky, ale není to nic hrozného.
Cestující na zadních sedadlech mají ve dveřích zabudované 5,5″ obrazovky BMW Touch Command, díky nimž pak mohou ovládat například okna, dveře, masáž, obrazovku Theatre Screen nebo třeba roletky zadních oken.

Kino na kolech!
A jak si zpříjemnit cestování s takto vybaveným vozem ještě více? Stačí si vyklopit zmiňovanou dotykovou obrazovku Theatre Screen s úhlopříčkou 31,3″ a rozlišením až 8K. Ta je vybavena systémem Amazon Fire TV a po přihlášení se vám objeví hned několik streamovacích platforem jako například Netflix, Disney+ anebo je možné sledovat videa i na YouTube.
Jelikož má obrazovka poměr stran 32:9 musíte počítat s tím, že filmy nebude možné přehrávat přes celou obrazovku. Sice si můžete film zvětšit, ale obraz se nahoře a dole ořízne. Alespoň si pak můžete přehrávaný film přisunout více na vaši stranu.
Navíc je na zadní straně obrazovky HDMI konektor a lze tak připojit například notebook, telefon či případně herní konzoli. Bohužel, bezdrátové spojení a zrcadlení přes AirPlay zde není možné, a tak musíte počítat s visícím kabelem.
- Obrazovka Theatre Screen | foto: vlastní
- Dotyková obrazovka BMW Touch Command | foto: vlastní
- Křišťálové ovládací prvky | foto: vlastní
- Otvíraní elektricky poháněných dvěří | foto: vlastní
- Středový ovládací panel | foto: vlastní
- Interiér vozu BMW i7 xDrive 60 | foto: vlastní
Jako v koncertním sále
Zde musím zmínit i špičkový prostorový audiosystém Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System obsahující celkem 35 reproduktorů a zesilovač o celkovém výkonu 1 956 W. Navíc díky funkci 4D audio pocítíte hudbu na vlastní tělo. Přední i zadní sedadla se dokáží rozvibrovat dle nastavení a vy tak máte z přehrávané hudby zcela nový zážitek. Zvláště při sledování hollywoodských trháků na obrazovce Theatre Screen si připadáte opravdu jako v kině. Zvuková kvalita je tu naprosto špičková, připravte si na ni ovšem 157 170 Kč.
Hbitý elegán
Elektromobil BMW i7 xDrive60 je vybavený dvojicí synchronních elektromotorů s aktivně buzeným rotorem. Výkon se přenáší na všechna čtyři kola díky technologii xDrive, ale stále je preferován pohon zadní nápravy, v případě potřeby se připojuje přední. Tato kombinace poskytuje vozu výkon rovných 400 kW (544 koní) a zároveň zajišťuje vynikající jízdní vlastnosti i ve špatných povětrnostních podmínkách. Zrychlení z 0 na 100 km/h očekávejte za pouhých 4,7 sekundy, což je výborný výsledek pro takto těžký a luxusní elektromobil vážící skoro 3 tuny. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 240 km/h.

O dostatek energie pro pohonné ústrojí se postará baterie o celkové kapacitě 105,6 kWh, přičemž využitelných je 101,7 kWh. Tu je možné nabíjet na AC stanicích až 22 kW a maximální rychlost na HPC nabíječce je 195 kW. Já jsem při testu nabíjení dosáhl na stanici Ionity na rovných 200 kW. Díky této rychlosti dokážete nabít obří baterii z 10 na 80 % za pouhých 34 minut. Pokročilý teplotní management baterie umožňuje předehřátí baterie ještě před příjezdem na ultra rychlou nabíjecí stanici, aby bylo možné nabíjet maximálním výkonem.
Jízda s „lehkostí pírka“
I přes celkovou hmotnost 2,7 tuny se řidiči jízda jeví jako s mnohem lehčím a menším vozem. Zatáčí překvapivě skvěle, i díky natáčecí zadní nápravě, a běžně nepoznáte, že řídíte takto velké a těžké auto. Kde si ale nadstandardních rozměrů všimnete okamžitě, je město, tady si musíte dávat velký pozor, abyste se vůbec vešli do užších uliček nebo délkou na parkovací místo.
Naladění si můžete libovolně měnit hned v několika režimech, které přizpůsobí i zbytek auta – například osvětlení v interiéru, grafiku na displeji, otevření/zatažení roletek nebo rovnou pustí i masáž posádky.
Ke komfortu jízdy pomáhá už od standardu aktivní vzduchové odpružení. Stisknutím tlačítka na středovém panelu lze zvýšit světlou výšku o 20 mm, při jízdě se naopak o 10 mm snižuje (automaticky při rychlostech nad 120 km/h nebo ve sportovním jízdním režimu).
- Přední maska vozu BMW i7 eDrive60 | foto: vlastní
- Zadní část vozu BMW i7 eDrive60 | foto: vlastní
- Klika pro otvírání dveří | foto: vlastní
- Kufr vozu BMW i7 eDrive60 | foto: vlastní
Spotřeba se drží překvapivě nízko
Přes veškeré parametry vozu jsem byl opravdu nadšený ze spotřeby. Při takto těžkém a velkém elektromobilu jsem očekával daleko vyšší hodnoty a tím pádem i nižší dojezd. Jen doplním, že v době testu panovaly venkovní teploty kolem 17 až 20 °C.
Ve městě se spotřeba držela kolem 18 kWh/100 km (dojezd 560 km), mimo město pak 18,7 kWh/100 km (dojezd cca 540 km) a na dálnici stále skvělých 21 kWh/100 km při dálniční rychlosti 130 km/h. V praxi tak můžete svištět po dálnici maximálním povolenou rychlostí až 480 km, než budete muset dobíjet. To je parádní hodnota.

Závěr testu
Nová generace BMW řady 7 vás bude bavit, ať už budete řidič, či pasažér. Jízdě jde o perfektní vůz, který je stále radost řídit. Pokud máte to štěstí a můžete si užívat jízdu na zadní sedačce s vlastním řidičem, budete nadšeni. Právě pro luxusní limuzíny je tichý elektrický pohon jako stvořený. Ovšem na trasách delších než 400 km musíte počítat s nějakým časem stráveným na nabíječce. Ale klidně můžete v tu dobu koukat na film a u toho si užívat masáž.
V konfigurátoru vozu se můžete pořádně vyřádit a celková cena se dokáže skoro až zdvojnásobit. V našem případě příplatková výbava vyšla na ohromných 1 622 374 Kč, celkem si tak případný zájemce na takto vybavený vůz musí připravit 5 175 274 Kč. Je to moc? To už si bude muset zhodnotit každý individuálně.
Co se nám líbí? | Co se nám nelíbí? |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() | |
![]() | |
![]() |