Nové BMW i7 M70 xDrive je tu. Jaká je elektrická limuzína se sportovními geny?

Matouš Vrchota
  • Nová specifikace BMW i7 se netají sportovním základem z divize M
  • 390 kW výkonu a točivý moment přes 1 000 Nm
  • Potřebujete s takovým luxusním salonkem ještě váš dům?
BMW i7 M70 xDrive
BMW i7 M70 xDrive

Jestli jste si někdy přáli vesmírnou loď na kolech, tak se vám nejspíš splní sen. Se strojem podobné klasifikace nyní oficiálně přichází německé BMW. Zástupcem vesmírných lodí se stane vrcholná specifikace elektrického modelu i7. Do přídomku ještě dodáme M70 xDrive. Právě toto označení bude klíčové pro nadpozemský zážitek z jízdy.

Ještě lepší BMW i7 v „emku“

Jak již naznačuje označení xDrive, bude se jednat o vůz s pohonem všech kol. Přenos síly bude obstarávat dvojice synchronních elektromotorů, každý uložený na jedné nápravě. Společně dodají vozu výkon 485 kilowattů.

Díky specifikaci BMW i7 M70 se pohonné ústrojí pojí s upraveným podvozkem a dokonalým elektronickým řízením a prémiovým vzduchovým podvozkem již v základní výbavě. Pokud by to majitel z nějakého důvodu u luxusní limuzíny potřeboval, je nová i7 ochotna zrychlit na stovku za 3,7 sekundy. Škoda jen, že je rychlost elektronicky omezena na 250 km/hod.

O většinu výkonu se stará zadní motor. Sám umí vyprodukovat až 390 kW výkonu. Tu pravou bestii ale poznáte teprve při použítí funkce M Launch Control a M Super Boost. Oba motory pak umí navýšit točivý moment až na 1 100 Nm. V běžném provozu je nejvyšší hladina omezena na 1015 Nm. Ovšem jestliže si pořídíte takový koráb, nejspíše vás budou lákat i vzdálenější destinace.

BMW i7 M70 xDrive
BMW i7 M70 xDrive

Čtěte také: BMW to s elektrokoly myslí vážně. Automobilka nové bicykly představí ještě letos


Dojezd 560 kilometrů i více. Stačí omezit výkon

BMW i7 M70 xDrive používá energii uloženou v baterii o využitelné kapacitě 101,7 kWh. Výsledky metodiky WLTP přislibují dojezd až 560 kilometrů. BMW umí při delších cestách utlumit nepotřebné vlastnosti i přebytečný výkon pomocí funkce Max Range. Dojezd může prodloužit až od celou čtvrtinu.

Nabíječky budete s elektromobilem BMW i7 M70 xDrive navštěvovat pouze na krátké chvíle. Stejnosměrným proudem přijme vůz až 195 kW výkonu. Po deseti minutách nabíjení ujedete dalších 170 kilometrů. Pro domácí použití střídavého proudu poslouží palubní nabíječka o 22 kW.

Na provedení vozu je jasně poznat, že patří mezi modely řady M. Výrazná přední maska s osvětleným rámem ledvinek, dvojitým uchycením zpětných zrcátek i důrazné boční prahy tento projev jen umocňují. Dvoubarevné lakování působí velmi dominantně a navíc jsou šetrné k životnímu prostřední. Její složky jsou vyráběny na bázi biomasy namísto fosilní ropy. V interiéru se pak můžete těšit na všechny vychytávky, které i7 představila již se svým uvedením.

BMW i7 M70 xDrive, interiér
BMW i7 M70 xDrive, interiér

Na dveře již nikdy nemusíte sáhnout

Vylepšení se dočkala sedadla, nově nabídnou lepší funkci sklápění. Dveře si za příplatek otevřete i zavřete pomocí tlačítka. A aby bylo pohodlí učiněno za dost, unikátní velkoplošný displej a prémiový audio systém Bowers & Wilkins se neodmyslitelně s BMW i7 pojí jako třešnička nabízeného luxusu. Pro přístup do vozu už ani není potřeba u sebe nosit klíč. Postačí propojená aplikace My BMW. Ta umí i bezpilotně vůz zaparkovat.

Nové BMW i7 M70 xDrive používá nejnovější generaci infotainmentu a operačního systému BMW iDrive ve verzi 8.5. Nabídne lepší uspořádání ovládacích prvků, novou strukturu nabídky i zrychlený přístup k důležitým funkcím díky funkci QuickSelect. Prohnutý displej pak celou navigaci i použití jen nadále zjednodušuje.

BMW i7 M70 xDrive
BMW i7 M70 xDrive

Cena a dostupnost

Cenu modelu i7 M70 xDrive zatím BMW nezveřejnilo. Více informací se dozvíme s blížícím se datem uvedení. Dostupná verze M760e se aktuálně pohybuje v hladině nad 3 a půl milionu korun. Verze M70 by se tedy mohla pohybovat v podobné kategorii. K dealerům by se specifikace měla dostat ve druhé polovině letošního roku.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články