Odvážný krok. Aston Martin výměnou za akcie získá od Lucidu převratné technologie

  • Aston Martin využije techniku Lucid Motors
  • Ta poslouží jako pohon budoucích elektromobilů Aston Martin
  • Prvního elektrického modelu anglické značky se dočkáme v roce 2025
Plug-in hybrid Aston Martin Valhalla

Plug-in hybrid Aston Martin Valhalla | foto: Aston Martin

Aston Martin se bude spoléhat na elektrické pohonné jednotky od Lucid Motors. Obě společnosti uzavřely dlouhodobé strategické partnerství za účelem integrace a dodávek pohonných a bateriových systémů Lucid do budoucích elektromobilů Aston Martin. Lucid se také stane akcionářem společnosti Aston Martin.

Aston Martin získá prémiový pohon

Akcie společnosti Aston Martin Lagonda jsou podle Lucid Motors součástí platby za komponenty hnacího ústrojí. Celková hodnota komponent se odhaduje na 450 milionů dolarů. Konkrétně se jedná o dvoumotorovou pohonnou jednotku, technologii baterií a systém nabíjení Lucid s názvem Wunderbox. Aston Martin použije komponenty v nové platformě, na níž budou založeny budoucí elektrické modely – od hyperaut po sportovní vozy GT a SUV. První elektrický model s logem Aston Martin by se měl údajně objevit v roce 2025.

Společným cílem obou firem je pomoci urychlit strategii výkonné elektrifikace firmy Aston Martin a její dlouhodobý růst. Spolupráce přinese Astonu Martin přístup k přední světové technologii elektrického pohonu značky Lucid. Kromě dodávek byla dohodnuta také technická podpora pro integraci technologií Lucid do platformy vozidel Aston Martin.

Elektrický Lucid Air

Za uzavřením kontraktu je, mimo jiné, skvělý pohon modelu Air | foto: Lucid Motors


Čtěte také: Tajemství odhaleno. Jak elektromobil Lucid Air dosahuje dojezdu až 830 km?


Technické parametry pohonu jsou impozantní

Automobilka Lucid v současnosti nabízí pouze elektrický sedan Air, který má být příští rok následován novým SUV Gravity. Air přichází s působivými výkonnostními údaji. Jeho 113kWh baterie dokáže ve verzi Dream Edition Performance umožnit vozu výkon až 828 kW (1110 koní) nebo zvládá ve verzi Dream Edition Range dojezd až 883 km.

I s menší baterií o obsahu 92 kWh by měl vůz na jedno nabití urazit trasu až 725 km (podle normy WLTP). Celý koncept sedanu je ale přizpůsoben zejména efektivitě. Následovat by měla první elektrická vozidla Aston Martin, která mají ukázat, jaký potenciál je ukryt v elektrickém sporťáku.

Lucid Motors se tak vedle značky Mercedes-Benz stává druhým technologickým partnerem firmy Aston Martin. Německý výrobce dodává pro současné i budoucí modely britské společnosti architekturu elektroniky a také pohony pro spalovací motory a hybridy.

Připomeňme, že v minulosti Aston Martin vyvinul elektrický model s 800V technologií, založenou na sedanu Rapide a vůz byl připraven do výroby. Ale po změně vlastnictví byl jeho vývoj zrušen a elektrický Rapide na trh nepřišel. Aston Martin se místo toho chce zaměřit na výše zmíněnou platformu BEV a nikoliv na elektrifikaci stávajících modelů. Aston Martin měl smůlu i při vývoji vysoce výkonných bateriových článků, když jeho partner, firma Britishvolt, skončila v insolvenci.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Odvážný krok. Aston Martin výměnou za akcie získá od Lucidu převratné technologie

  • Aston Martin využije techniku Lucid Motors
  • Ta poslouží jako pohon budoucích elektromobilů Aston Martin
  • Prvního elektrického modelu anglické značky se dočkáme v roce 2025
Plug-in hybrid Aston Martin Valhalla

Plug-in hybrid Aston Martin Valhalla | foto: Aston Martin

Aston Martin se bude spoléhat na elektrické pohonné jednotky od Lucid Motors. Obě společnosti uzavřely dlouhodobé strategické partnerství za účelem integrace a dodávek pohonných a bateriových systémů Lucid do budoucích elektromobilů Aston Martin. Lucid se také stane akcionářem společnosti Aston Martin.

Aston Martin získá prémiový pohon

Akcie společnosti Aston Martin Lagonda jsou podle Lucid Motors součástí platby za komponenty hnacího ústrojí. Celková hodnota komponent se odhaduje na 450 milionů dolarů. Konkrétně se jedná o dvoumotorovou pohonnou jednotku, technologii baterií a systém nabíjení Lucid s názvem Wunderbox. Aston Martin použije komponenty v nové platformě, na níž budou založeny budoucí elektrické modely – od hyperaut po sportovní vozy GT a SUV. První elektrický model s logem Aston Martin by se měl údajně objevit v roce 2025.

Společným cílem obou firem je pomoci urychlit strategii výkonné elektrifikace firmy Aston Martin a její dlouhodobý růst. Spolupráce přinese Astonu Martin přístup k přední světové technologii elektrického pohonu značky Lucid. Kromě dodávek byla dohodnuta také technická podpora pro integraci technologií Lucid do platformy vozidel Aston Martin.

Elektrický Lucid Air

Za uzavřením kontraktu je, mimo jiné, skvělý pohon modelu Air | foto: Lucid Motors


Čtěte také: Tajemství odhaleno. Jak elektromobil Lucid Air dosahuje dojezdu až 830 km?


Technické parametry pohonu jsou impozantní

Automobilka Lucid v současnosti nabízí pouze elektrický sedan Air, který má být příští rok následován novým SUV Gravity. Air přichází s působivými výkonnostními údaji. Jeho 113kWh baterie dokáže ve verzi Dream Edition Performance umožnit vozu výkon až 828 kW (1110 koní) nebo zvládá ve verzi Dream Edition Range dojezd až 883 km.

I s menší baterií o obsahu 92 kWh by měl vůz na jedno nabití urazit trasu až 725 km (podle normy WLTP). Celý koncept sedanu je ale přizpůsoben zejména efektivitě. Následovat by měla první elektrická vozidla Aston Martin, která mají ukázat, jaký potenciál je ukryt v elektrickém sporťáku.

Lucid Motors se tak vedle značky Mercedes-Benz stává druhým technologickým partnerem firmy Aston Martin. Německý výrobce dodává pro současné i budoucí modely britské společnosti architekturu elektroniky a také pohony pro spalovací motory a hybridy.

Připomeňme, že v minulosti Aston Martin vyvinul elektrický model s 800V technologií, založenou na sedanu Rapide a vůz byl připraven do výroby. Ale po změně vlastnictví byl jeho vývoj zrušen a elektrický Rapide na trh nepřišel. Aston Martin se místo toho chce zaměřit na výše zmíněnou platformu BEV a nikoliv na elektrifikaci stávajících modelů. Aston Martin měl smůlu i při vývoji vysoce výkonných bateriových článků, když jeho partner, firma Britishvolt, skončila v insolvenci.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."