Tajemství odhaleno. Jak elektromobil Lucid Air dosahuje dojezdu až 830 km?

  • Elektromobil Lucid Air má působivý dojezd
  • Nová rozborka odkrývá nejedno tajemství
  • A také vysvětluje, čím to vlastně je
Lucid Air

Lucid Air Grand Touring | foto: Lucid Motors

Výrobce elektromobilů Lucid Motors vloni rozšířil nabídku svých modelů. V rámci řady Air přibyly verze Pure a Touring. Oba modely charakterizují stejné vlastnosti, na které jsme u této značky už zvyklí.

Lucid vs. špičkový dojezd

Vozy mají vysoký výkon i dojezd. Vybavení je na špičce dostupných technologií a v interiéru si užijete luxusního prostředí a pohodlí. A právě zmíněný dojezd ležel v žaludku nejednomu z expertů.

Munro & Associates, společnost specializující se na reverzní inženýrství a benchmarking, se nedávno podívala na zoubek baterii Lucid Air Grand Touring. Inženýři akumulátor důkladně rozebrali až na jednotlivé články, aby zjistili, jaký zázrak se skrývá za skvělým dojezdem, nad kterým si může i slavná Tesla hlavu ukroutit, informuje InsideEVs.

Baterie elektromobilu v nejnovější rozborce

Baterie elektromobilu v nejnovější rozborce | foto: YouTube


Čtěte také: Toyota má problém! Majitelé elektromobilu si stěžují, že jim přes noc „umřela“ baterie


Skvělá technologie i správa spotřeby

Takže, co vězí za papírovým dojezdem elektromobilu Lucid Air až 830 kilometrů na jedno nabití? Odborníci zjistili, že moduly jsou uchyceny na epoxidové kompozitní podlaze ze skleněných vláken, což je materiál, který zajišťuje špičkovou izolaci i odolnost, třeba proti korozi.

Po stranách se nachází hliníkové odlitky a stejně tak je jeden takový u uprostřed. Právě ten akumulátor opticky rozděluje na dvě poloviny. Pokud bereme v úvahu, že každý jednotlivý modul se skládá z 10 částí, každá má 30 článků, dostáváme se na kumulativní cifru 6 600 článků na celou baterii, jež se v elektrickém vozu nachází.

To, co dělá akumulátor jedinečný, je podle Munro & Associates jednak vlastní technologie plus přítomnost BMS, tedy systému správy baterie. Tento softwarový mozek je integrován do PCBA desky s plošnými spoji. Ta je dle expertů co do rozměrů největší, s jakou sedosud setkali. A aby toho nebylo málo, je přítomna hned dvakrát.

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Tajemství odhaleno. Jak elektromobil Lucid Air dosahuje dojezdu až 830 km?

  • Elektromobil Lucid Air má působivý dojezd
  • Nová rozborka odkrývá nejedno tajemství
  • A také vysvětluje, čím to vlastně je
Lucid Air

Lucid Air Grand Touring | foto: Lucid Motors

Výrobce elektromobilů Lucid Motors vloni rozšířil nabídku svých modelů. V rámci řady Air přibyly verze Pure a Touring. Oba modely charakterizují stejné vlastnosti, na které jsme u této značky už zvyklí.

Lucid vs. špičkový dojezd

Vozy mají vysoký výkon i dojezd. Vybavení je na špičce dostupných technologií a v interiéru si užijete luxusního prostředí a pohodlí. A právě zmíněný dojezd ležel v žaludku nejednomu z expertů.

Munro & Associates, společnost specializující se na reverzní inženýrství a benchmarking, se nedávno podívala na zoubek baterii Lucid Air Grand Touring. Inženýři akumulátor důkladně rozebrali až na jednotlivé články, aby zjistili, jaký zázrak se skrývá za skvělým dojezdem, nad kterým si může i slavná Tesla hlavu ukroutit, informuje InsideEVs.

Baterie elektromobilu v nejnovější rozborce

Baterie elektromobilu v nejnovější rozborce | foto: YouTube


Čtěte také: Toyota má problém! Majitelé elektromobilu si stěžují, že jim přes noc „umřela“ baterie


Skvělá technologie i správa spotřeby

Takže, co vězí za papírovým dojezdem elektromobilu Lucid Air až 830 kilometrů na jedno nabití? Odborníci zjistili, že moduly jsou uchyceny na epoxidové kompozitní podlaze ze skleněných vláken, což je materiál, který zajišťuje špičkovou izolaci i odolnost, třeba proti korozi.

Po stranách se nachází hliníkové odlitky a stejně tak je jeden takový u uprostřed. Právě ten akumulátor opticky rozděluje na dvě poloviny. Pokud bereme v úvahu, že každý jednotlivý modul se skládá z 10 částí, každá má 30 článků, dostáváme se na kumulativní cifru 6 600 článků na celou baterii, jež se v elektrickém vozu nachází.

To, co dělá akumulátor jedinečný, je podle Munro & Associates jednak vlastní technologie plus přítomnost BMS, tedy systému správy baterie. Tento softwarový mozek je integrován do PCBA desky s plošnými spoji. Ta je dle expertů co do rozměrů největší, s jakou sedosud setkali. A aby toho nebylo málo, je přítomna hned dvakrát.

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."