To bude fičák! Aston Martin vyvíjí speciální baterii pro výkonné elektromobily
- Aston Martin dělá další kroky směrem k elektrifikaci
- Uzavírá strategické partnerství s výrobcem baterií
- Obě společnosti sídlí v Británii

Aston Martin má již zveřejněný svůj elektrifikační plán pro nadcházející roky. Vedení společnosti již dříve oznámilo, že první elektrický Aston přijede v roce 2025. Nyní společnost udělala další krok směrem k tomuto cíli. Vytváří partnerství se specialistou na lithium-iontové baterie, společností Britishvolt.
Spolupráce Aston Martinu s Britishvolt značí velkou budoucnost
Nově podepsané memorandum mezi těmito společnostmi popisuje partnerství a spolupráci s cílem vytvořit nový standard pro opakovaně dosažitelný výkon, krátký nabíjecí čas a dojezd pro sportovní vozy určené především na závodní tratě.
Společnost Britishvolt je na trhu vcelku nová, založena byla teprve před dvěma lety. Za tu dobu ale stihla získat investici ve výši dvou miliard dolarů nejen od soukromých investorů, ale i od britské vlády. Společnost staví továrnu v bývalém uhelném skladu v Cambois v Northumberlandu. Zahájení provozu se očekává během roku 2024.

Čtěte také: Princ Charles „tankuje“ svůj Aston Martin palivem, které najdete i ve své ledničce
Za dobu své existence se ale Britishvolt již stihl zapsat mezi velké hráče v automobilovém průmyslu. Letos v lednu oznámila firma navázání spolupráce s Lotusem. Společně budou vyvíjet nový elektrický model. Jak by se dalo očekávat, Britishvolt dodá baterie a Lotus se postará o elektrický pohon vozu. Společnost se tak profiluje do výroby baterií pro závodní vozy „nové generace“.
Vůně paliva a řvoucí motory znají svůj „deadline“
Cíl Aston Martinu je nabídnout čistě elektrické portfolio vozidel do roku 2030. Pro společnost věrnou silným V8 a V12 motorům je to vcelku ambiciózní cíl. První kroky směrem k elektrickým modelům Aston již podnikl a vznikl tak plug-in hybridní model Valhalla s motorem uprostřed. První modely se k zákazníkům dostanou začátkem roku 2024.
Z činů vedení je ale poznat, že to s elektrifikací rozhodně myslí vážně. V loňském roce přijali 176 nových inženýrů, včetně specialistů na elektrický pohon, kalibraci vozidel, vývoj softwaru i tolik potřebných elektrických systémů.
Společnost navíc nedávno uzavřela dohodu o spolupráci i s Mercedesem. Zde se jedná o strategické partnerství, díky kterému získá Aston Martin přístup k know-how a technologii společnosti, která již nyní má s elektrickými modely velkou zkušenost.
Všichni jsme zvědaví, jak si povede nejdříve plug-in hybridní Valhalla. Budou typičtí klienti Astonu vůbec schopní přejít z uširvoucích nadupaných mnohoválcových motorů k tichým elektrosupersportům? Okamžitý točivý moment je velmi lákavý, ale byli byste ochotní zaplatit takovou cenu?
Autor článku

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.
Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.