Princ Charles promluvil o svém osobním úsilí v boji proti klimatické krizi, kam patří mimo jiné tankování vedlejších produktů, pocházejících z výroby vína a sýrů do jeho sportovního vozu Aston Martin a také instalace solárních panelů v královské rezidenci Clarence House.
V rozhovoru pro BBC o své uhlíkové stopě před summitem OSN o klimatu, který se uskuteční na začátku listopadu v Glasgow, následník britského trůnu řekl, že vozidlo, které vlastní více než 50 let, jezdí na „přebytečné anglické bílé víno a syrovátku z procesu výroby sýra”.
Královské auto bylo upraveno tak, aby umožnilo spalování biopaliva, známého jako E85 (směs 85 % bioethanolu a 15 % bezolovnatého benzínu – pozn. redakce). I když je palivo ekologičtější, použití náhrad, vyrobených z biomasy, jako jsou cukr, pšenice nebo kukuřice, má také své nevýhody. Automobilové motory je třeba upravit, aby byly schopné dané palivo spalovat a pěstování plodin pro biopaliva má negativní vliv na lesní hospodářství.
“Biopaliva ve velkém měřítku způsobují více škody než užitku. Způsobují odlesňování a změny využívání půdy, které zhoršují klimatickou krizi,” řekl deníku Guardian Greg Archer, ředitel evropské skupiny pro čistou dopravu. Archer současně varoval, aby si motoristé metodu budoucího krále nepletli se seriózním řešením dekarbonizace vozidel.
Princ strávil řadu desetiletí kampaněmi za udržitelnější budoucnost a na začátku tohoto roku apeloval na světové vůdce, aby se spojili a pomohli v boji s krizí. “Spojme síly a neztrácejme čas,” naléhal během lednového summitu One Planet. V rozhovoru pro BBC Charles řekl, že boj proti klimatické nouzi trvá příliš dlouho. Dodal, že chápe frustraci, kterou pociťují mladí lidé, protože vidí svou budoucnost zcela černě.
V minulých týdnech zablokovali protestující aktivisté Insulate Britain důležité silniční tahy, což vedlo k chaosu v dopravě a osobním konfrontacím účastníků provozu. Skupina požaduje, aby vláda do roku 2025 financovala zateplení všech sociálních bytů a přijala právně závazný plán nízkoenergetického dovybavení všech domů v Británii do roku 2030.
Aktivistka Greta Thunbergová během vášnivého projevu na italském summitu Youth4Climate minulý měsíc obvinila politiky z toho, že uprostřed klimatické nouze nejednají a jejich sliby označila za desítky let „plkání“. Zdá se, že také princ Charles souhlasí s tím, že se mezi úředníky hodně mluví a málo jedná.
Summit OSN o klimatu, známý jako COP26, se bude konat ve skotském Glasgow od konce tohoto měsíce do 12. listopadu. Konference přivítá vědce a aktivisty, kteří budou hodnotit plnění cílů Pařížské dohody o klimatu z roku 2015. Očekává se, že přítomní představitelé předloží cíle snížení emisí do roku 2030, které obsahují omezení odlesňování a snahu o postupné vyřazení uhlí.
Během rozhovoru se princ a kameramani prošli svěží zelenou zahradou královského panství Balmoral. Charles také řekl, že další kroky, které podnikl ke snížení své uhlíkové stopy, zahrnují vyřazení mléčných výrobků z jídelníčku jednou týdně a používání elektrických vozidel.
Na sociálních sítích byly reakce na princova sdělení smíšené. Někteří kritici poznamenali, že královská rodina často cestuje soukromým vrtulníkem, jehož provoz podle leteckých odborníků generují větší množství emisí uhlíku než běžné lety.
Princ Charles promluvil o svém osobním úsilí v boji proti klimatické krizi, kam patří mimo jiné tankování vedlejších produktů, pocházejících z výroby vína a sýrů do jeho sportovního vozu Aston Martin a také instalace solárních panelů v královské rezidenci Clarence House.
V rozhovoru pro BBC o své uhlíkové stopě před summitem OSN o klimatu, který se uskuteční na začátku listopadu v Glasgow, následník britského trůnu řekl, že vozidlo, které vlastní více než 50 let, jezdí na „přebytečné anglické bílé víno a syrovátku z procesu výroby sýra”.
Královské auto bylo upraveno tak, aby umožnilo spalování biopaliva, známého jako E85 (směs 85 % bioethanolu a 15 % bezolovnatého benzínu – pozn. redakce). I když je palivo ekologičtější, použití náhrad, vyrobených z biomasy, jako jsou cukr, pšenice nebo kukuřice, má také své nevýhody. Automobilové motory je třeba upravit, aby byly schopné dané palivo spalovat a pěstování plodin pro biopaliva má negativní vliv na lesní hospodářství.
“Biopaliva ve velkém měřítku způsobují více škody než užitku. Způsobují odlesňování a změny využívání půdy, které zhoršují klimatickou krizi,” řekl deníku Guardian Greg Archer, ředitel evropské skupiny pro čistou dopravu. Archer současně varoval, aby si motoristé metodu budoucího krále nepletli se seriózním řešením dekarbonizace vozidel.
Princ strávil řadu desetiletí kampaněmi za udržitelnější budoucnost a na začátku tohoto roku apeloval na světové vůdce, aby se spojili a pomohli v boji s krizí. “Spojme síly a neztrácejme čas,” naléhal během lednového summitu One Planet. V rozhovoru pro BBC Charles řekl, že boj proti klimatické nouzi trvá příliš dlouho. Dodal, že chápe frustraci, kterou pociťují mladí lidé, protože vidí svou budoucnost zcela černě.
V minulých týdnech zablokovali protestující aktivisté Insulate Britain důležité silniční tahy, což vedlo k chaosu v dopravě a osobním konfrontacím účastníků provozu. Skupina požaduje, aby vláda do roku 2025 financovala zateplení všech sociálních bytů a přijala právně závazný plán nízkoenergetického dovybavení všech domů v Británii do roku 2030.
Aktivistka Greta Thunbergová během vášnivého projevu na italském summitu Youth4Climate minulý měsíc obvinila politiky z toho, že uprostřed klimatické nouze nejednají a jejich sliby označila za desítky let „plkání“. Zdá se, že také princ Charles souhlasí s tím, že se mezi úředníky hodně mluví a málo jedná.
Summit OSN o klimatu, známý jako COP26, se bude konat ve skotském Glasgow od konce tohoto měsíce do 12. listopadu. Konference přivítá vědce a aktivisty, kteří budou hodnotit plnění cílů Pařížské dohody o klimatu z roku 2015. Očekává se, že přítomní představitelé předloží cíle snížení emisí do roku 2030, které obsahují omezení odlesňování a snahu o postupné vyřazení uhlí.
Během rozhovoru se princ a kameramani prošli svěží zelenou zahradou královského panství Balmoral. Charles také řekl, že další kroky, které podnikl ke snížení své uhlíkové stopy, zahrnují vyřazení mléčných výrobků z jídelníčku jednou týdně a používání elektrických vozidel.
Na sociálních sítích byly reakce na princova sdělení smíšené. Někteří kritici poznamenali, že královská rodina často cestuje soukromým vrtulníkem, jehož provoz podle leteckých odborníků generují větší množství emisí uhlíku než běžné lety.