Renault Twingo E-Tech je překrásné káčátko: Dojezd 263 km, cena od 486 tisíc

Renault oživuje legendu. Nové elektrické Twingo E-Tech míří do Evropy s cenou pod 20 000 eur, dojezdem 263 km a retro designem.
Povedená reinkarnace ikonického modelu
Evropané se konečně dočkají levného elektromobilu. Nebude za ním stát žádný z příchozích čínských výrobců. O revoluční a dostupný vůz pro masy se postará tradiční Evropan. Z francouzských dílen a slovinských montážních závodů k nám míří elektrický Renault Twingo E-Tech.
Pro Evropu je to několikanásobná výhra. Renault se zavázal, že vozidlo bude stát pod 20 tisíc eur. Do ceny promlouvá i využití jednoho z nejstarších výrobních závodů automobilky ve slovinském Novo Meste. Pro spoustu zájemců půjde navíc o nostalgii. Model ctí design původní první generace a velmi příjemným způsobem snoubí historii s moderním designem.
Možná nyní namítnete, že užití slova „historie“ zde není příliš na místě. Jenže první vozy Renault Twingo sjely z výrobních linek už v roce 1992. Od té doby si jej oblíbilo a pořídilo více než 4,1 milionu zákazníků. Vůz se nabízel v 25 zemích Evropy. Nyní se Twingo vrací v elektrické podobě, aby opět okouzlilo masy a kolonizovalo velká města.

Roztomilý zelený žabák
Už při prvním pohledu jasně poznáte s kým máte tu čest. Malá zelená žabka reinkarnuje například ikonická přední světla. Místo plného kruhu si zde našel místo půlkruh obtažený decentním LED proužkem. Novinkou jsou zadní sdružená světla ve stejném tvaru. I ty jsou po vnějším kruhu dekorovaná červeným proužkem, který svítí i při denním režimu.
Zaručeně vás zajímá, jak se francouzským inženýrům podařilo dostat s cenovkou tak nízko. Velkou zásluhu na tom má zkrácený vývoj. Vůz se podařilo vyvinout za polovinu běžného času. Renault tento program nazval Leap 100, kde číslovka značí počet týdnů strávených ve vývoji.
Jelikož je vůz zamýšlený pro městský provoz, je tomu také přizpůsobená velikost baterie a výkon motoru. Všechny verze budou osazené na platformě AmpR Small, kterou vyvíjí dceřiná společnost Ampere a je využívána i u modelů Renault 5 a Renault 4. LFP baterie o využitelné kapacitě 27,5 kWh dodává CATL. Renault odhaduje dojezd na jedno nabytí zhruba na 263 kilometrů. Všechny verze jsou standardně vybaveny předehřevem baterie.

Šetrné nabíjení pro dlouhou životnost baterie
Ač se z hodnoty výkonu motoru může zdát 60 kW jako příliš nízká hodnota, s hmotností pouhých 1 200 kilogramů je Twingo E-Tech velmi živé a hravé. Na stovku zrychlí za 3,85 sekundy. Všechny tyto součásti se postaraly o to, že cena výroby mohla být ponížena o 20 procent oproti předchozím modelům.
S touto myšlenkou se váže i nezvyklé parametry nabíjení. Jelikož malá baterie nepotřebuje dlouhou dobu k dobití, snížil Renault výkon palubní nabíječky na 6,6 kW. Doma přes malý wallbox vůz dobijete za čtyři a čtvrt hodiny.
Pro cestovatele nabízí výrobce možnost volby volitelného balíčku, který výkon navýší na běžných 11 kW střídavého proudu. Pro stejnosměrné nabíjení bude hodnota výkonu omezena na 50 kW. Z deseti do osmdesáti procent malé Twingo dobijete za půl hodiny. Součástí balíčku je i funkcionalita V2L a V2G.
- Renault Twingo E-Tech, interiér | Zdroj: Renault
- Renault Twingo E-Tech, interiér | Zdroj: Renault
Modulární a využitelný interiér
Twingo vždy vynikalo svojí malostí. Z venku jde sice o typický vůz segmentu A, uvnitř vás ale překvapí bohatý prostor kabiny z vyššího segmentu. I s velmi přívětivou délkou 3,79 metru se do interiéru vejdou čtyři dospělé osoby. Všechny sedadla se ovládají samostatně a všechny mají možnost podélného posunu a sklápění opěradla do roviny.
To dělá z Twinga skvěle univerzální vůz pro nejrůznější každodenní využití. Pokud by vám nestačil zvětšený zavazadlový prostor až tisíc litrů (po sklopení sedadel, standardně 360 litrů), zaručeně využijete skrytý prostor pod podlahou kufru nebo jednu z dvanácti přihrádek.
Automobilka po vzoru větších sourozenců Renault 5 a 4 využije modulární platformu pro doplňky YouClip. Ty buď pořídíte u dealera nebo si je můžete vytisknout sami na 3D tiskárně.
- Renault Twingo E-Tech, světlomet | Zdroj: Renault
- Renault Twingo E-Tech, světlomet | Zdroj: Renault
Skvělé elektroauto za půl milionu
Očekává se, že rozdíly jednotlivých verzí výbav nebudou příliš výrazné. I nejdražší varianta se má stále s cenou pohybovat v rozumných výších. Konkrétní ceníky zatím představeny nebyly. Společné pro všechny verze bude i dvojice displejů. Řidič využije sedmi palcové digitální přístroje, pro celou posádku je pak určený středový displej s úhlopříčkou deset palců.
Renault udělal z nového Twinga skvěle modulární vůz, který si bude moci každý přizpůsobit sobě na míru. Ať už nahradíte 16” kola za 18” hliníková, vyberete si jedno ze čtyřech živých zbarvení karoserie nebo vybavíte vůz o desítky doplňků, vždy budete mít pocit originality. Tato reinkarnace ikonického modelu se Renaultu skutečně povedla na jedničku.
Zdroj: Renault
Autor článku

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.
Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.












