Renault 4 zaujme prostorností. Cena od 750 000 Kč, dojezd až 400 km

Neoslovil vás mladický retro Renault v podobě reinkarnace modelu R5? Automobilka se na autosalonu v Paříži oficiálně pochlubila i větším a decentnějším crossoverem Renault 4 E-Tech. Hranaté linky vozu sluší a offroadové oplastování činí vůz ještě větším než ve skutečnosti je. Dojezd až 400 kilometrů by měl zájemcům ve většině případů stačit. Kromě toho si pokecáte s umělou inteligencí a nabijete si i náročnější elektrické přístroje.
Praktické spojení nové modelové řady
Více než polovinu dílů sdílí s menším kolegou. Díky tomu chce Renault snížit výrobní náklady a nabídnout vůz zájemcům za zajímavější cenu. 68 procent dílů je totožných. Budeme doufat, že se takové sdílení pozitivně promítne i na servisních úkonech. V předních partiích se vůz cíleně a výrazně odkazuje na svého předchůdce se stejným označením. Maska je ale více digitálně podsvětlená a patří k jednomu z nejvýraznějších prvků vozu. Při pohledu zezadu se ale nedokážeme ubránit dojmu, že si zde Renault vypůjčil celou záď od své dceřiné automobilky Dacia. Také vám elektrická čtyřka připomíná zmenšený Duster?
- Přední vertikální maska v 3D efektu skrývá i osvětlené logo výrobce
- Boční pohled drobně připomíná Mini Cooper
- Střecha je prodloužená o drobný spoiler
- Kompaktní crossover se nebojí ani lehkého terénu
Zatímco Renault 5 je cílený více na mladší a energické generace, větší a hranatější model se bude více rodinám, které přirozeně vyžadují více prostoru. Hlavní úložný prostor pojme až 420 litrů nákladu. Na vozidlo s délkou 4 130 mm jde o příjemnou, avšak nijak výrazně nevynikající hodnotu. Se světlou výškou 18 cm se nemusíte bát ani prašné cesty u odlehlé chalupy. Dům sice nepřipojíte, můžete alespoň napájet spotřebiče nebo prodávat přebytky do sítě. Terén ale raději zvolte jen lehčího charakteru, Renault zatím neplánuje do nabídky přidávat pohon všech kol. Běžně bude v zápřahu přední náprava. Díky oboustrannému nabíjení na takovém místě navíc zajistíte stálou dodávku elektřiny.
- Kulaté světlomety simulují dva LED půlkruhy
- 3D provedení číselného označení
- Nabíjecí port je prakticky umístěný u dveří řidiče
- Stahovací střecha patří do příplatkové výbavy
Průměrný výkon
Na začátku prodejů bude na výběr z dvojice pohonných jednotek. Základ tvoří elektromotor o výkonu 121 koní s točivým momentem 225 Nm. Ani druhá jednotka není připravena na ostré řádění. Výkon je stanoven na 148 koní s 245 Nm točivého momentu. Na stovku se proto dostanete s elektromobilem Renault 4 E-Tech za velmi průměrných 8,5 sekundy. Ani na dálnici nebudete rozhodně patřit mezi rychlejší. Kvůli zachování délky dojezdu je maximální rychlost omezená na 150 km/h.
Dojezd až 400 km
S tím se pojí i samotná kapacita baterie. Základní Renault 4 nabídne 40 kWh a slibuje až 300 kilometrů dojezdu. Silnější varianta navyšuje dojezd o 100 km, tj. na 400 km, při 52 kWh. Stejnosměrné nabíjení se zde nedá považovat za nejrychlejší. Při 100 kW dobijete 65 % kapacity za 30 minut. Pomalé AC nabíjení zajišťuje standardní 11kW palubní nabíječka. Jelikož nejsou baterie příliš velké, nepotřebuje vůz ani celou noc k doplnění do plného stavu. Podle výrobce stačí na dobití z 10 % do plna zhruba 4,5 hodiny.
Lepší spotřebě pomáhá i přítomné tepelné čerpadlo. Kromě rychlého a efektivního ohřevu kabiny umí i udržovat baterii v optimálním tepelném okně. I přes rostoucí rozměry stále můžeme hovořit o kompaktním crossoveru. Výhodou je nezávislé přední i zadní odpružení. Uvnitř vozu je patrné, že se výrobci nechtělo tak brzy po uvedení menšího sourozence vymýšlet celý prostor od nuly. Spousta prvků je velmi podobných ne-li stejných.
Hlavním ovládacím prvkem je deseti palcový dotykový displej. Pro milovníky kvalitního hudebního zážitku nabízí výrobce možnost příplatkového vybavení v podobě devíti reproduktorové sestavy Harman Kardon.
- Centrální konzole nabízí dostatek prostoru i bezdrátové nabíjení telefonu
- Deseti palcový displej je hlavním ovládacím prvkem vozu
- Místo řidiče je lemováno dvěma velkými displeji
- Interiér se bude dodávat ve vícero textilním provedení
Cena a dostupnost
Na nový Renault 4 E-Tech naštěstí nebudeme čekat příliš dlouho, na trhu by se měl vůz objevit už v průběhu příštího roku. Ač zatím chybí i lepší cenová představa, stále platí, že by se základní model měl vejít do částky pod 30 tisíc eur (757 tisíc korun).
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.