Tesla vymyslela další věc, která přesvědčí miliony lidí k přechodu na elektromobil

Tesla plánuje prodloužené záruky na baterie po roce 2026. Chce tím rozptýlit obavy z drahých oprav a zvýšit důvěru v elektromobily.
Míří na slabé místo elektromobilů
Obavy z drahých oprav po skončení záruky visely nad každým elektromobilem jako bouřkový mrak. Tesla teď tvrdí, že umí tyto obavy rozehnat. Její nový plán by mohl změnit vnímání dlouhodobého vlastnictví elektromobilů a posílit důvěru v jejich baterie víc než kdy dřív.
Aktuálně mají baterie Tesly záruku maximálně osm let, ale současně platí limit na ujetou vzdálenost, který se pohybuje v závislosti na modelu a výbavě od 100 000 do 150 000 mil (161 000 až 241 000 kilometrů). Pokud majitel Tesly najede tuto vzdálenost rychleji a v praxi většina vozů vyčerpá tento limit už po šesti letech. Náklady na případnou výměnu baterie pak jdou už z jeho kapsy. To například představuje 264 tisíc korun u Modelu 3 a přes 569 tisíc u Cybertrucku.
Právě to se má změnit v roce 2026, kdy Tesla spustí rozšířené záruky určené pro bateriové bloky po vypršení původního krytí. Prodloužená záruka tak může znamenat nejen klidnější spaní, ale i vyšší hodnotu na trhu ojetých Tesel, které byly dosud znevýhodněny blížícím se koncem záruky.

Data, která dávají jistotu
Tesla staví své rozhodnutí na pevných datech. Nový program ohlásila společně s oznámením, že její vozy najely 6,89 miliardy kilometrů s původními bateriemi, kterým už vypršela záruka. To je neocenitelný zdroj reálných dat o stárnutí akumulátorů, který umožňuje přesně modelovat jejich spolehlivost v čase. Díky vertikální integraci od vývoje článků až po vlastní systém správy baterií může Tesla kalkulovat cenu i riziko tak, aby z programu měly prospěch obě strany.
Tesla zatím nezveřejnila plány prodloužené záruky na baterie, takže informace o dostupnosti nebo ceně zatím nejsou k dispozici. Podle dostupných informací však nový program nenahrazuje stávající prodlouženou servisní smlouvu (ESA), která pokrývá většinu vozidla, ale výslovně vylučuje baterii. Místo toho se zaměřuje výhradně na ni, čímž odstraňuje klíčovou slabinu dlouhodobého vlastnictví.
Pro automobilový trh je to signál sebevědomí. Tesla tím ukazuje, že věří své technologii natolik, že je ochotna finančně garantovat její dlouhodobou spolehlivost. Konkurence, která spoléhá na externí dodavatele článků a nemá srovnatelná data o degradaci baterií, se tím dostává pod tlak, aby nabídla srovnatelné podmínky. To by ve výsledku mohlo pomoci i sekundárnímu trhu s elektromobily.
Zdroj: Not a Tesla App
Autor článku

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.
Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.








