Potvrzeno, že ujede až 832 km! Lucid Air je elektromobil s nejdelším dojezdem
Když jsme v minulém týdnu psali, že americká společnost Lucid Motors slibuje nejen extra dlouhý, ale rovnou rekordní dojezd u svého nového elektromobilu, ani ve snu nás nenapadlo, že by mohl vůz Lucid Air překonat dosud rekordní dojezd Tesly Model S takovým rozdílem – o téměř 200 km!

Čtěte také: Lucid Motors odhaluje svou továrnu na výrobu elektromobilů
Nový elektromobil Lucid Air je sice stále ještě ve fázi prototypu a finální verze má dorazit na tiskové konferenci 9.9. 2020, nicméně už teď se firma neváhala pochlubit s rekordními čísly ohledně dojezdu.
Elektromobil Lucid Air získal prvenství
Test dojezdu u nového vozu provedl dle standardizované normy EPA se standardním faktorem úpravy (SAE J1634 Oct 2012 Standard) nezávislý Technický konzultant v Michiganu (FEV North America Inc.). Z výsledků vyšlo najevo, že Lucid Air zvládne až 517 mil (832 km) na jedno nabití, a jde tak o elektromobil s nejdelším dojezdem na světě!

Dosud měl ze všech elektromobilů na světě nejdelší dojezd Tesla Model S, a sice 402 mil (647 km). Lucid Air je první elektromobil, který překonal nejen hranici dojezdu 400 mil na jedno nabití, ale rovnou také hranici 500 mil bez dobíjení. O to překvapivější je to výsledek. Tesla tedy bude mít co dohánět a možná tak konečně dostane první větší konkurenci, což může být dobře pro celý trh, technologický pokrok a samozřejmě také pro zákazníky.
Raising the bar with 517 miles on a single charge. It’s the new EV benchmark for estimated EPA range—and the #LucidAir set it.
Learn more and RSVP here for your personalized Lucid Dream Ahead launch experience on September 9. https://t.co/X7R5XJEVfG pic.twitter.com/N1WnYzmiu9
— Lucid Motors (@LucidMotors) August 11, 2020
Jaký je recept na dlouhý dojezd?
Lucid rekordního výsledku dosáhl prý tím, že používá vlastní technologie a například 900V systém, nebo že také výrazně snížil kapacitu baterie a tím značně klesla hmotnost vozu a snížila se spotřeba. Už dříve firma prozradila, že Lucid Air má ve své kategorii rekordně nízký koeficient odporu vzduchu, jen 0,21.
Samozřejmě nás teď napadá spousta otázek, například jak velký tedy je battery-pack u elektromobilu Lucid Air. Původně firma mluvila o kapacitě 130 kWh, takže nyní to bude výrazně méně, ale číslo zatím společnost neprozradila. Můžeme se domnívat, jestli nebyl použit nějaký nový typ baterie, například solid-state akumulátory s vyšší energetickou hustotou.
Autor článku

Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.
Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.