Elektromobilový startup Lucid Motors se pochlubil s produkčními specifikacemi rivala Tesly Model S Plaid. Luxusní super sportovní sedan Lucid Air Sapphire s více než 1 200 koňskými silami výkonu byl oficiálně představen v úterý. Z nuly na sto se dostane za 1,89 sekundy.
Tři motorová konfigurace běžného Airu se po několikaměsíční práci ladění konečně představila v celé své kráse. Lucid přitom příchod našlapané verze Sapphire oznámil již před rokem v rámci show Monterey Car Week. Podle výrobce má jít o první plně elektrický luxusní super sportovní sedan. Nevíme, zda by Tesla nechtěla oponovat. Ovšem možná právě dodatek luxusní přeci jen dá Lucidu za pravdu.
Vůz dostane zcela novou přepracovanou jednotku duálního motoru umístěném na zadní nápravě s pasivním pohonem všech čtyř kol a vektoringem točivého momentu. Tento se pohon se navíc dá spárovat i s jednotkou na přední nápravě. Dohromady tedy trojice motorů může vyvinout výkon až 1 200 koňských sil a zrychlit na stovku pod 2 vteřiny.
Čtěte také: Odvážný krok. Aston Martin výměnou za akcie získá od Lucidu převratné technologie
Dokonce tým expertů v renomované společnosti Hagerty musel uznat unikátnost modelu Lucid Air Sapphire poté, co v závodě na čtvrt míle vyloženě rozdrtil jak Teslu Model S Plaid, tak i Bugatti Chiron a závodní stroj od Ducati. Vůz se má velmi brzy dostat do prodeje. Jeho výroba má započít velmi brzy a Lucid nehodlá s prodejem příliš otálet. Proto by se měl k prvním zájemcům dostat již v následujících měsících. Je důležité zmínit, že Sapphire bude pouze limitovanou edicí.
Vůz má i s výkonem 1234 koní udávaný dojezd 687 kilometrů. Díky 900voltové architektuře doplňuje energii závratnou rychlostí. Tlumiče vozu jsou stejně jako řidící software poladěné, aby zvládaly vysoký nápor energie. Dalších úprav se dočkaly i systémy ABS, ESP, aktivní podvozek nebo posilovač brzdného účinku. Pro lepší pocit při brzdění dostal vůz do výbavy karbon-keramické brzdové kotouče.
Nový Lucid Air Sapphire má dokonce dvourozměrné sady kol, na přední nápravě jsou dvacetipalcová kola, na zadní nápravě ještě o jeden palec větší. Michelin pro vůz vyvinul speciální tajnou příměs do pneumatik typu Pilot Sport 4S. Za účelem snížení těžiště a hmotnosti je celá střecha odlehčena hliníkovou konstrukcí.
Řidič na velkém širokoúhlém systému Glass Cockpit (úhlopříčka 34”) má na výběr ze čtyř jízdních režimů. Smooth pro hladkou a komfortní jízdu následovanou režimy Swift, Sapphire a Track. Každý z nich kompletně přenastaví chování vozu, řízení, podvozku, brzdění i maximálního výkonu. Pokročilý systém asistentů DreamDrive Pro poskytne řidiči přidaný pocit bezpečí i aktivní prvky autonomní jízdy. Jako první vůz pro americký trh představuje hlídání okolí pomocí Lidaru.
Po shlédnutí celého seznamu technických specifikací a výbavy vozu již chápeme, proč Lucid míří na prvenství v této kategorii. Takové vychytávky v Tesle skutečně nenajdete. Jenže stejně tak je rozdíl na první pohled znát při shlédnutí ceníku. Lucid Air Sapphire se bude prodávat za 249 000 dolarů. Model S Plaid stojí méně než polovinu (108 490 dolarů). To je skutečně značný rozdíl. Na jednu stranu Lucid o sobě nikdy netvrdil, že bude vyrábět lidová dostupná vozidla a této zásady se striktně drží.
Elektromobilový startup Lucid Motors se pochlubil s produkčními specifikacemi rivala Tesly Model S Plaid. Luxusní super sportovní sedan Lucid Air Sapphire s více než 1 200 koňskými silami výkonu byl oficiálně představen v úterý. Z nuly na sto se dostane za 1,89 sekundy.
Tři motorová konfigurace běžného Airu se po několikaměsíční práci ladění konečně představila v celé své kráse. Lucid přitom příchod našlapané verze Sapphire oznámil již před rokem v rámci show Monterey Car Week. Podle výrobce má jít o první plně elektrický luxusní super sportovní sedan. Nevíme, zda by Tesla nechtěla oponovat. Ovšem možná právě dodatek luxusní přeci jen dá Lucidu za pravdu.
Vůz dostane zcela novou přepracovanou jednotku duálního motoru umístěném na zadní nápravě s pasivním pohonem všech čtyř kol a vektoringem točivého momentu. Tento se pohon se navíc dá spárovat i s jednotkou na přední nápravě. Dohromady tedy trojice motorů může vyvinout výkon až 1 200 koňských sil a zrychlit na stovku pod 2 vteřiny.
Čtěte také: Odvážný krok. Aston Martin výměnou za akcie získá od Lucidu převratné technologie
Dokonce tým expertů v renomované společnosti Hagerty musel uznat unikátnost modelu Lucid Air Sapphire poté, co v závodě na čtvrt míle vyloženě rozdrtil jak Teslu Model S Plaid, tak i Bugatti Chiron a závodní stroj od Ducati. Vůz se má velmi brzy dostat do prodeje. Jeho výroba má započít velmi brzy a Lucid nehodlá s prodejem příliš otálet. Proto by se měl k prvním zájemcům dostat již v následujících měsících. Je důležité zmínit, že Sapphire bude pouze limitovanou edicí.
Vůz má i s výkonem 1234 koní udávaný dojezd 687 kilometrů. Díky 900voltové architektuře doplňuje energii závratnou rychlostí. Tlumiče vozu jsou stejně jako řidící software poladěné, aby zvládaly vysoký nápor energie. Dalších úprav se dočkaly i systémy ABS, ESP, aktivní podvozek nebo posilovač brzdného účinku. Pro lepší pocit při brzdění dostal vůz do výbavy karbon-keramické brzdové kotouče.
Nový Lucid Air Sapphire má dokonce dvourozměrné sady kol, na přední nápravě jsou dvacetipalcová kola, na zadní nápravě ještě o jeden palec větší. Michelin pro vůz vyvinul speciální tajnou příměs do pneumatik typu Pilot Sport 4S. Za účelem snížení těžiště a hmotnosti je celá střecha odlehčena hliníkovou konstrukcí.
Řidič na velkém širokoúhlém systému Glass Cockpit (úhlopříčka 34”) má na výběr ze čtyř jízdních režimů. Smooth pro hladkou a komfortní jízdu následovanou režimy Swift, Sapphire a Track. Každý z nich kompletně přenastaví chování vozu, řízení, podvozku, brzdění i maximálního výkonu. Pokročilý systém asistentů DreamDrive Pro poskytne řidiči přidaný pocit bezpečí i aktivní prvky autonomní jízdy. Jako první vůz pro americký trh představuje hlídání okolí pomocí Lidaru.
Po shlédnutí celého seznamu technických specifikací a výbavy vozu již chápeme, proč Lucid míří na prvenství v této kategorii. Takové vychytávky v Tesle skutečně nenajdete. Jenže stejně tak je rozdíl na první pohled znát při shlédnutí ceníku. Lucid Air Sapphire se bude prodávat za 249 000 dolarů. Model S Plaid stojí méně než polovinu (108 490 dolarů). To je skutečně značný rozdíl. Na jednu stranu Lucid o sobě nikdy netvrdil, že bude vyrábět lidová dostupná vozidla a této zásady se striktně drží.