Nové rychlonabíječky od Lotusu už začínají rychlostí konkurovat benzínkám
- Lotus představuje vlastní systém rychlého nabíjení
- Nové nabíječky mají výkon až 450 kW
- Elektromobil díky tomu dobijete za pár minut

Firma Lotus Technology patřící pod automobilku Lotus spadající pod čínskou skupinu Geely navýšila před plánovaným vstupem na americkou burzu finanční kapitál a současně představila řadu vlastních nabíjecích řešení, se kterými se ve světě elektromobility rozhodně neztratí.
Lotus Technology chystá vstup na evropské trhy
Společnost Lotus Technology, která se v rámci Lotusu zaměřuje na elektromobilitu, nedávno obdržela přibližně 750 milionů dolarů ve formě nových finančních příslibů. Tím se celková částka za letošní rok zvýšila na 870 milionů dolarů. Smlouvy byly uzavřeny ještě před očekávaným dokončením plánované fúze Lotus Tech s investiční společností L Catterton Asia Acquisition Corporation za účelem vstupu na americkou burzu.
Lotus Tech plánuje využít čerstvý kapitál k rozšíření své globální distribuční sítě a k řešení budoucího vývoje svých technologií. „Jako lídr v elektrifikaci luxusních vozidel musí Lotus Tech těžit z rychlého růstu tohoto segmentu, jelikož řešíme neuspokojené potřeby trhu,“ řekl generální ředitel Lotus Tech., Qingfeng Feng. „Příslib financování ve výši 870 milionů dolarů, který jsme letos obdrželi, dokazuje důvěru globálních investorů ve výkon a budoucí potenciál Lotus Technology.“
Čtěte také: Ďábel na baterky! Lotus Emeya má výkon přes 900 koní, dojezd až 600 km
„Lotus Flash Charger“ obslouží až čtyři elektromobily
Lotus také připravil vlastní řadu kapalinou chlazených superrychlých nabíječek pro elektromobily. Konkrétně se jedná o systém s nabíjecím výkonem až 450 kW. Nabíječka je vhodná například pro dálnice, kde dokáže současně nabíjet až čtyři elektromobily proudem 600 A.
Nabíječka je známá pod názvem „Lotus Flash Charger“ a díky svému nabíjecímu výkonu by měla být schopna dodat modelu Lotus Eletre R během pěti minut elektřinu pro dojezd 142 km. Jenom pro srovnání, rychlá nabíječka s výkonem 350 kW dokáže během pěti minut dodat do baterií elektromobilu energii, potřebnou k dojezdu až 120 km.
Systém je navržen pro elektromobilitu budoucnosti
Proces nabíjení z 10 % na 80 % by měl na nové nabíjecí stanici trvat přibližně 20 minut. Jen pro informaci, výkonnostní hodnota systému 450 kW byla vybrána proto, aby vyhověla i budoucím generacím elektromobilů a aby tak byla zajištěna budoucnost investice.
Elektrický systém s vlastním kapalinovým chlazením je určen zejména pro místa, která vyžadují velké množství energie na malém prostoru, zejména pro dálniční nabíjecí stanice. Velká část technologie je instalována v centrální rozvodné skříni. Díky tomu mohou být nabíjecí stojany na parkovištích štíhlejší.
Podle dostupných informací byl „Lotus Flash Charger“ již nasazen v Číně a očekává se, že se ve většině evropských zemí a na Středním Východě objeví ve druhém čtvrtletí roku 2024.
Autor článku

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".