Ďábel na baterky! Lotus Emeya má výkon přes 900 koní, dojezd až 600 km
- Lotus představil svůj druhý elektromobil
- Ze snímků vypadá vůz více jako crossover než GT
- Automobilka si klíčové informace schovala na závěr roku

Lotus se na eventu v New Yorku pochlubil s novým modelem hypersportovního cestovního vozu. Ponese název Lotus Emeya a doplní již známý sportovní model Eletre. Půjde o první model značky se čtyřmi dveři. Lotus slibuje velmi zajímavé parametry.
Druhý elektromobil od Lotusu
O výrobu se postará mateřská automobilka Geely, která Lotusu postavila novou moderní výrobní linku v hodnotě 1,2 miliardy dolarů. V této továrně se budou vyrábět všechny plánované elektrické modely, které Lotus v roce 2021 představil. Patří mezi ně sportovní SUV s kódovým označením Type 132, známý též jako Eletre. Následovat má ještě druhé SUV (Type 134) a ryze sportovní elektrický vůz, Type 135.
Tentokrát představuje Type 133 s označením Emeya. Půjde o hyper-GT s velmi progresivním designem. Bez správného kontextu byste jen z dostupných obrázků tipovali, že se možná jedná o nový model italského Lamborghini.
Podobnost zde naprosto nelze vyloučit. Vozu ostré křivky ale velmi sluší. Širokou stavbu Lotus popisuje jako „hyperstance“, což by se dalo přeložit jako velmi široké postavení. Nízké těžiště bude navíc vozu pomáhat ve stabilitě nejen v rychlých zatáčkách.
Čtěte také: Lotus láká na představení pořádně ostrého elektrického hypersportu
Špičkový výkon, výborný dojezd
Progresivní jízdě dále pomáhají i vnější aktivní prvky. Mezi ně můžeme řadit aktivní klapky přední masky, zadní difuzor a dvojitý zadní spojler generující přítlak více než 2015 kilogramů. Aktivní elektronicky řízené vzduchové tlumiče jsou řízené vlastní jednotkou se senzory schopnými přijmout až 1000 signálů od vozovky za sekundu. Pohon zajistí dvojice elektrických motorů, jejichž výkon je 905 koní/984 Nm. Na stovku vás dostanou za 2,8 sekundy a zrychlovat vůz bude až do rychlosti 250 km/h.
O uchování energie se postarají bateriové moduly o kapacitě 102 kW, což má stačit na dojezd až 600 km dle normy WLTP. Vůz uplatní 800V architekturu a bude schopný přijmout výkon nabíjecí stanice do hodnoty 350 kW. 70 % kapacity doplníte během bleskových 18 minut. Bližší informace o modelu bychom se měli dozvědět během posledního čtvrtletí letošního roku. Výroba by měla být zahájena počátkem příštího roku.
Video
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.